Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «مارت ترابر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اورگن آمریکا، در این باره می‌گوید: «این نتیجه بسیار جالب است چراکه مغز به خاطر عدم وجود ویتامین E کافی دچار نقصان فیزیکی می‌شود.»

زبرافیش‌ها از لحاظ میزان مولکولی، ژنتیکی و سلولی بسیار شبیه انسان‌ها هستیم از اینرو بسیاری از یافته‌ها قابل تعمیم به انسان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک جنین، پریموردیوم مغز و لوله عصبی زود ظاهر می‌شوند و سیستم عصبی را تشکیل داده و تمام اندام‌ها و ساختار‌های بدن را عصب کشی می‌کنند. بدون ویتامین E، جنین زبرافیش با نقص در لوله عصبی و عیوب مغزی روبرو بود.

بیشتر بخوانید:

خواص ویتامین E برای پوست چیست و چگونه استفاده شود؟

ترابر در ادامه می‌افزاید: «آن‌ها نوعی نقص لوله عصبی ناشی از کمبود اسیدفولیک بودند و حال ما دریافتیم نقایص لوله عصبی و نقایص مغز ناشی از ویتامین E در تشکیل مغز نقش دارند.»

ویتامین E که نام علمی آن، آلفا توکوفرول است، نقش‌های بیولوژیکی زیادی دارد و در رژیم‌های غذایی انسان اغلب از طریق روغن‌ها، مانند روغن زیتون تأمین می‌شود. همچنین این ویتامین به مقدار زیاد در مواد غذایی مانند فندق، تخمه آفتابگردان و آووکادو یافت می‌شود.

به گفته محققان، گیاهان هشت نوع مختلف ویتامین E ایجاد می‌کنند، و انسان همه آن‌ها را جذب می‌کند، اما کبد فقط قادر به بازگرداندن آلفا توکوفرول به جریان خون است. همه انواع دیگر این ویتامین، متابولیزه شده و دفع می‌شوند.

طبق گزارشات، زنان باردار با ویتامین E کم در پلاسما خون شأن با افزایش خطر سقط جنین روبرو هستند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت کمبود ویتامین لوله عصبی ویتامین E

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان هدیه‌های خدا

به گزارش  خبرگزاری صداوسیما، ۲۵۰ گروه حامی جَنین از دو برنامه نوروزی «زندگی پس از زندگی» و «محفل» برای پرداختن به موضوع حمایت از حق حیات جنین قدردانی کردند.

گروه‌هایی که تاکنون توانسته اند حامی بسیاری  از مادران باردار برای نجات جنین باشند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • کارهایی که فکرش را هم نمی‌کنید، اما عمرتان را زیاد می‌کنند
  • حامیان هدیه‌های خدا
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • درمان افسردگی با ایمپلنتی به اندازه یک نخود
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • پنج فایده شگفت‌انگیز نوشیدن آب گرم
  • فراخوان نام نویسی در همایش روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد
  • ارتباط رادیویی داوران در تمام بازی‌های لیگ برتر
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟