Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

 سازمان حقوق بشری «سام» که مقر آن در ژنو است در گزارشی اعلام کرد که عناصر وابسته به دولت مستعفی یمن در استان حضر موت اقدام به ربودن و شکنجه دهها غیر نظامی یمنی تحت نظارت ائتلاف سعودی کرده اند.

بر اساس این گزارش، سعودی ها و اماراتی ها بر روند شکنجه غیر نظامیان یمنی که در جریان عملیات به اصطلاح ضد القاعده در استان حضر موت بازداشت شده اند نظارت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهروندان یمنی به زندان مرکزی المکلا منتقل شده اند و برخی از آنها بدون محاکمه به زندان ذهبان واقع در عربستان سعودی برده شده اند.

در گزارش این سازمان حقوق بشری آمده است که در میان بازداشت شدگان چند نوجوان نیز به چشم می خورند. آنها از سال ۲۰۱۶ تاکنون در بازداشت به سر می برند.

همچنین، یمنی های بازداشت شده در زندان الطین که تحت نظارت نظامیان سعودی است شکنجه شده اند. زندان الطین یک مرکز بازداشت سِری در جنوب شهر سئون به شمار می رود. در گزارش سازمان حقوق بشری سام آمده است که افسران سعودی و یمنی در روند شکنجه بازداشت شدگان دست دارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در ژوئن ۲۰۱۸ از زندان های سِری امارات در جنوب یمن و شکنجه بازداشت شدگان از جمله تعرض جنسی به آنها در این زندان ها پرده برداشته بود.

نهادهای حقوق بشری، نظامیان اماراتی و هم پیمانان محلی آنها را مسئول شکنجه یمنی ها در زندان های مختلف این کشور از جمله زندان بدنام الریان در شهر المکلا می دانند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شکنجه ائتلاف سعودی شکنجه ائتلاف سعودی غیر نظامیان یمنی حقوق بشری شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک رونالدو به فوتبال عربستان

«رونالدو می‌تواند از عربستان برود»، این گزارش روز جمعه سایت سعودی ۳۶۰ از پیشنهاد خوب یک باشگاه پرتغالی برای جذب دارنده ۵ توپ طلای بهترین بازیکن دنیاست. اسطوره پرتغالی با دریافت سالیانه ۲۰۰ میلیون یورو در عربستان پردرآمدترین فوتبالیست کنونی و تاریخ است.

رونالدو این روز‌ها شرایط خوبی را در فوتبال عربستان سپری نمی‌کند و این بازیکن با فشار‌های زیادی مواجه شده که باعث شده رفتار‌های جنجالی انجام دهد و در دنیا خبرسازی بدی علیه او انجام شود.


آخرین اقدام غیرحرفه‌ای رونالدو کتک کاری با البلیهی مدافع حاشیه ساز الهلال بود که در نهایت به اخراجش منجر شد. رسانه عربستانی می‌نویسد که رونالدو پیشنهاد خوبی را از یک باشگاه کشورش دریافت کرده و این پیشنهاد می‌تواند مسیر فوتبالی اش را تغییر دهد و دوباره به فوتبال اروپا برگردد.


سایت سعودی ۳۶۰ گزارش می‌دهد که این کشور برای انتقال رونالدو زحمات زیادی کشید تا این فوتبالیست سفیر فرهنگی و اجتماعی عربستان باشد و در صورتیکه پیشنهاد باشگاه پرتغالی را قبول کند و این کشور را ترک کند، ضربه بزرگی به پروژه عربستان وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها ۳ هزار فلسطینی را از غزه ربودند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • صهیونیست‌ها نیروهای هلال احمر غزه را شکنجه کردند
  • اوضاع ناگوار اسیران شکنجه شده فلسطینی
  • یورش صهیونیست‌ها به نابلس/ ۴ فلسطینی شهید و مجروح شدند
  • آزادی ۱۵۰ بازداشتی اهل غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شهادت اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان
  • حکم یک سال زندان قربان بهزادیان‌نژاد اجرا شد