Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم درمورد نارضایتی مردم از نحوه فروش سهام عدالت گفت: اکنون سهام عدالت کمتر از گذشته مورد توجه خریداران است و برای رفع این موضوع باید مجددا در بورس عرضه و معامله شود.

طغیانی افرود: البته مشتری برای سهام عدالت کم نیست اما وضعیت نامطلوب بازار سرمایه فروش بعضی سهام‌ها را دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون خرید و فروش نمادهای ارزشمند کاسته شده و در چنین وضعیتی فروش سهام عدالت منطقی نیست. به دارندگان سهام عدالت توصیه می‌کنم عجله‌ای برای فروش سهام عدالت خود نداشته باشند و تا بهبود وضعیت بازار شکیبایی کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس  اضافه کرد: اصرار بر فروش سهام عدالت حجم عرضه و صف‌های فروش را سنگین‌تر می‌کند که این امر باعث می‌شود تا قیمت آن نسبت به از ارزش ذاتی کاهش بیشتریرا تجربه کند و همچنین ساماندهی بازار به تعویق بیوفتد.

طغیانی بیان کرد: پیش از این کارگزاری‌ها با عرضه‌های سنگین خود باعث شکل‌گیری صف فروش شدید شدند و اکنون نیز با اصرار دارندگان این سهام به فروش به این موضوع بیشتر دامن زده می‌زند.

وی درمورد اعتراض برخی از سهامداران مبنی بر واریز نشدن وجه حاصل از فروش سهام آنها، اظهار کرد:  بانک‌های عامل باید پس از فروش سهام عدالت افراد وجه حاصل از آن را با نرخی که در آن روز به فروش رفته و در همان روزی که فروش انجام شده است، واریز کنند. در غیر این صورت متخلف محسوب می‌شوند.

این نماینده مجلس مطرح کرد: کوتاهی بانک‌های عامل و کارگزاری‌ها در فروش سهام‌ عدالت افراد قابل پیگیری است. دارندگان سهام عدالت که دچار چنین مشکلی هستند می‌توانند با مراجعه به نهاد مرجع یعنی سازمان بورس و اوراق بهادار و ارائه اسناد خود شکایت کنند.

طغیانی  با بیان اینکه قانون برای پیگیری چنین مواردی بخش‌های جامعی دارد در خصوص این موضوع گمان می‌کنم تعلل از بانک‌ها است، تشریح کرد: اگر اسناد مربوطه گواهی از چنین اتفاقی بدهد و ثابت شود که سهام عدالت آنها فروخته شده اما هنوز مبلغ آن را دریافت نکرده‌اند و یا کامل به دستشان نرسیده، سازمان مرجع موظف به رفع و حل این مسئله بوده و در قبال کوتاهی‌ها مکلف به پاسخگویی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی درمورد این سوال مبنی بر اینکه آیا مجلس برای حل این موضوع چاره‌ای اندیشیده است؟ پاسخ داد: مجلس مجری نیست و توان ما در حد پیشنهادات است که البته اگر پیشنهاداتی که در گذشته ارائه شد، همانند بازرگردانی شرکت‌های حقوقی و انجام صحیح وظایفشان اجرایشان می‌تواند بازار را از آشفتگی خارج کرده و روز به روز وضعیت بهتری پیدا کند اما متاسفانه این راهکار هنوز اجرایی نشده است.

طغیانی گفت: حدود دو هفته گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی جلسه‌ای به بررسی موضوعات و چالش‌های بازار سرمایه پرداختند و راهکارهای خوبی در این جلسه مطرح و بررسی شد.  کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر پیشنهادات مطرح شده است که به مرحله اجرا برسد و یا در غیر این صورت از لحاظ نظری رد شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس یازدهم سهام عدالت کمیسیون اقتصادی مجلس سازمان بورس و اوراق بهادار سهام سهام عدالت کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم کمیسیون اقتصادی فروش سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی اقتضاهای خاص خودش را دارد. در شرایطی که فروش این منابع توسط کشور با محدودیت روبروست و تحریم کنندگان تلاش خود را در راستای فلج کردن اقتصاد کشور به کار گرفته اند، چاره اندیشی برای فروش نفت و گاز کشور ضروری است.

در همین راستا، وزارت نفت به اجرای سیاست هایی به منظور حل مشکلات کشور در شرایط تحریمی پرداخت. به اجرا گذاشتن دیپلماسی فعال و هوشمندانه در ارتباط با همسایگان از جمله سیاست هایی بود که دولت سیزدهم در پیش گرفت. در اثر این سیاست ها، بهبود روابط با پاکستان، ترکمنستان، عراق و ترکیه در دستور کار قرار گرفت و بسترسازی برای از سر گیری خط لوله صلح، آغاز دوباره سوآپ گاز از ترکمنستان و ادامه فروش گاز به ترکیه و عراق تحقق یافت.

سیاست دیگری که وزارت نفت دنبال کرد، صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای دیگر و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی بود. در شرایطی که به لحاظ مالی در مضیقه هستیم، تلاش کردیم از طریق ارائه خدمات به سایر کشورها و فروش نفت به آن ها به همکاری در پالایشگاه هایشان بپردازیم.

نظرات محمدحسن دیده ور، عضو اتاق بازرگانی ایران را در خصوص دیپلماسی فعال انرژی دولت سیزدهم و مزیت هایی که برای کشور داشته است، در ادامه می خوانید.

دیده ور در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص دیپلماسی انرژی فعال دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دیپلماسی اقتصادی فعال در حوزه انرژی و سیاست گذاری کلان در توسعه تجارت انرژی کشور دو بال سیاست خارجی ایران بوده است که به موازات یکدیگر پیش رفتند و توانستند کمک زیادی به رشد فروش نفت ایران داشته باشند.

خوشبختانه شاهد هستیم که روابط کشورمان نیز با همسایگان در حال بهبود است. به طور مثال، تنش زدایی ای که از روابط خود با عربستان کردیم، بسیار به جا و مناسب بود. بهبود روابط با هند، ترکمستان و عراق نیز اقدام خوبی در جهت توسعه تجارت انرژی کشور بوده است.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این موضوع که امور کشور در حال پیشرفت است، به موضوع بهبود روابط با دیگر کشورها برمی گردد. در حوزه های مختلف شاهد هستیم که سیاستمداران کشور در حال تنش زدایی و احیای روابط هستند که بسیار کمک کننده است.

دیده ور گفت: اشتیاق زیادی از سوی فعالان اقتصادی دیگر کشورها برای همکاری با ایران و فعالیت در فضای کشور ما وجود دارد. حتی فعالان اقتصادی کشورهای اروپایی به حضور در فضای اقتصادی ایران تمایل دارند. می توانیم از این فرصت ها به نحو احسن در راستای رشد اقتصادی کشور بهره ببریم.

وی ادامه داد: وزارت نفت اقدامات خوبی را در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها به اجرا گذاشت. به ویژه در ونزوئلا فعالیت های خوبی داشتیم. ارائه خدمات به دیگر کشورها و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی را سیاست درستی می دانم. از این طریق به بازارسازی تضمینی برای نفت کشور می پردازیم و نوعی اشتغالزایی برای متخصصان داخلی کشور رقم می زنیم.

دیده ور گفت: قرار بود همکاری در پالایشگاه های فراسرزمینی در چند کشور دیگر نظیر سودان نیز پیگیری شود. به طور کلی صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی را مثبت ارزیابی می کنم.

وی ادامه داد: شرکت های واسطه ای در صنایع نفت و گاز سودهای سرشاری کسب می کنند. از طریق همکاری در پالایشگاه های فراسرزمینی و تبدیل نفت و گاز به فرآورده، می توانیم خودمان از این مزیت ها بهره مند شویم.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: لازم است دولت پیگیری ای در مورد تحریم ها در مجامع بین المللی داشته باشد. برخی از اقلامی که مورد نیاز صنایع است، اصلاً تحت تحریم نیستند، اما متاسفانه مانند اقلام تحریمی با آن ها برخورد می شود و برایمان مشکل ساز شده است. دولت ایران می تواند این موضوع را در مجامع بین المللی پیگیری کند که همه اقلام مورد نیاز در صنایع تحریم نیستند.

 

دیگر خبرها

  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است