Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام هدایت الله جمالی پور به مناسبت روز جهانی گردشگری که امروز یکشنبه صادر شده به شرح زیر است:

قل سیرو فی الارض فانظرُو
                 آیه ۲۰ سوره عنکبوت

 ۲۷ سپتامبر مصادف با ششم مهرماه روز جهانی جهانگردی با شعار "گردشگری و توسعه روستایی" نام‌گذاری شده است تا با تکیه بر داشته های ارزشمند فرهنگی و تاریخی در مناطق روستایی کشور عزیزمان ایران،با شناخت و معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستایی بتوانیم در حوزه توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار روستایی اقدامات موثری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بخش بعدی این پیام آمده است: قطعاً استان قزوین با برخورداری از جاذبه‌های تاریخی،طبیعی و فرهنگی بسیار ارزشمند از ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری و تامین ذائقه های مختلف گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و شعار سازمان جهانی جهانگردی و تاکید بر توسعه گردشگری روستایی در سالی که مزین به "جهش تولید" است،می‌تواند ظرفیت روستاهای استان قزوین را در پیشبرد اهداف استان در ایجاد تولید و اشتغال پایدار نمایان کرده و نقش روستاها را در تحرک بخشی به توسعه گردشگری روستایی و تولید برجسته تر نماید.

در قسمت پایانی این پیام نیز آورده شده است: امید دارم با برنامه‌های توسعه ای دولت تدبیر و امید و بویژه وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و تلاش تمامی دست اندرکاران حوزه گردشگری استان بتوانیم از ظرفیت ها و توانمندی های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای استان در حوزه گردشگری بهره مند شویم.

۲۷ سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری نام گذاری شده است.

استان قزوین دارای صدها جاذبه تاریخی و طبیعی است که برخی از آنها منحصر به فرد هستند.

سعدالسلطنه، بزرگترین کاروانسرای درون شهری ایران و جهان، سپه اولین خیابان ایران، گراند هتل، آب انبار سردار،بزرگترین آب انبار تک گنبدی ایران و جهان، چهارانبیاء به عنوان مقبره ای بی نظیر در ایران (مدفن چهار پیامبر)، گراند هتل نخستین هتل مدرن ایران، کانتور از کوچک ترین کلیساهای ایران و جهان، باغستان سنتی با عمر بیش از هزار سال، مسجد جامع عتیق از بزرگترین و با شکوه ترین و قدیمی ترین مساجد ایران، سردرب عالی قاپو و کاخ چهلستون یادگار پایتختی قزوین در عصر صفویه، آستان مقدس امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (غ) با بقعه و بنایی تاریخی، به همراه قلعه حسن صباح الموت و  دریاچه اوان بخشی از این جاذبه ها هستند.

برچسب‌ها استان قزوین جهانگردی استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان قزوین جهانگردی استانداری قزوین استان قزوین جهانگردی استانداری قزوین اخبار کنکور استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان گفت: بنا بر آمار موجود در تعطیلات سه روزه عید فطر ۴۸۰ هزار و ۱۰۴ نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دیدن کردند که ۱۱۸ نفر آنها گردشگران خارجی بودند.

احمد دانایی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس این آمار مجموعه جهانی باغ فین با جذب ۴۰ هزار گردشگر، پربازدیدترین بنای دیدنی در بین آثار تاریخی استان اصفهان معرفی شد.

وی افزود: خانه بروجردی‌ها با ۱۱ هزار نفر دومین بنای تاریخی مورد توجه گردشگران در کاشان بود. آبشار نیاسر با جذب ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در صدر جاذبه‌های طبیعی شهرستان کاشان قرار داشت.

دبیر ستاد خدمات اجرایی سفر شهرستان کاشان گفت: باغ تالار نیاسر با جذب ۱۱۵ هزار نفر، بنای چهارطاقی با ۶۴ هزار نفر و آسیاب آبی نیز با جلب ۴۸ هزار نفر در رتبه‌های بعدی سفر گردشگران طی سه روز تعطیلات عید فطر قرار داشتند.

دانایی نیا افزود: امامزاده پنج‌تن نیاسر با ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر در صدر مکان‌های مذهبی قرار داشت و امامزاده سلطانعلی ابن محمدباقر(ع) در مشهد اردهال‌ با ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر بازدید، در رتبه بعدی سفر مسافران قرار گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، تصریح کرد: صنعت گردشگری هم پیشران و هم شتاب دهنده اقتصاد است، بنابراین توجه به گردشگری به‌عنوان یکی از حوزه‌های مهم توسعه اقتصادی است که باید در طول سال استمرار داشته باشد.

وی تأکید کرد: اقتصاد گردشگری، راهکاری برای خروج از اقتصاد تک‌محصولی است که نخستین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی با هدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی گل محمدی در اردیبهشت در کاشان برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۵ درصد بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری مدرن و ابرسازه‌های تفریحی اصفهان بوده است
  • سال گذشته ۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران آمدند
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • ارس می‌تواند مکمل ظرفیت گردشگری کیش باشد
  • افزایش جذب گردشگر در گرو تأمین زیرساخت‌های مناسب
  • کاشان میزبان ۴۸۰ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر
  • تکمیل زیرساخت آب‌گرم بندرخمیر
  • دیدار سرکنسول روسیه در اصفهان با استاندار یزد
  • ظرفیت‌های خراسان جنوبی به شرق آسیا معرفی می‌شود
  • توانمندی‌های خراسان جنوبی در کشور ویتنام معرفی می‌شود