Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از مرکز وب سایت آماری ورد متر (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۹۸۸ هزار و ۸۸ نفر رسیده است.

شمار نهایی مبتلایان کرونا در آمریکا به ۷ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۹۹۸ نفر و شمار مرگ و میر نیز به ۲۰۹ هزار و ۱۵۷نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار نهایی بهبود یافتگان کرونایی آمریکا نیز تا کنون چهار میلیون و ۵۱۴ هزار نفر گزارش شده است.

بیشترین آمار مرگ و میر نیز در ۲۴ ساعت گذشته متعلق به هند، آمریکا و برزیل بوده است. در هند یک هزار و ۱۲۳ نفر، آمریکا ۷۱۷ و در برزیل ۶۹۷ نفر جان خود را به دلیل بیماری کووید ۱۹ از دست دادند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورد متر، پس از آمریکا، هند، برزیل، روسیه و کلمبیا به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماران کرونایی در جهان هستند.

با افزایش جهانی شمار مبتلایان ویروس کرونا، سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته اعلام کرد که اروپا در پاییز با افزایش مرگ و میر کرونا مواجه خواهد شد.

با ادامه و گسترش شیوع جهانی ویروس کرونا، تلاش‌ها برای تولید واکسن کرونا در سراسر جهان همچنان ادامه دارد و رییس جمهوری روسیه اولین کشوری بود که اعلام کرد، به واکسن کرونا دست یافته است.

کشورهای دیگر از جمله فرانسه و چین نیز به موفقیت هایی در زمینه تولید واکسن دست یافتند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در تاکتیکی انتخاباتی وعده داده که واکسن کرونا تا سه تا چهار هفته آینده آماده می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب ویروس کرونا ابتلا به کرونا مبتلایان آمار جهانی مرگ و میر قربانیان مکانیسم ماشه مراوه تپه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس آنفلوانزا مصطفی ادیب مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد

حجت‌الاسلام مسجدجامعی گفت: در حال حاضر، صحنه جهان مانند دهه ۹۰ تک قطبی نیست و دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مسجدجامعی، استاد دانشگاه و کارشناس ژئوپلیتیک در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق با طرح این سوال که چرا نظام بین‌الملل نمی‌تواند جنگ خونین غزه را متوقف کند، گفت: وقتی بحران کانال سوئز و خلیج خوک‌ها بین شوروی و آمریکا شکل گرفت، اگرچه بحران هسته‌ای بود، ولی سریع بین این دو قطب جمع شد. چون نظام بین‌الملل دو قطبی بود. یعنی دو قطب نیرومند وجود داشت و همه این دو را به رسمیت می‌شناختند. در نتیجه، رقابت بین آن دو منجر به ثبات در نظم بین‌الملل شده بود. هر بحرانی هم شکل می‌گرفت، امکان خاتمه یافتنش وجود داشت.

حجت‌الاسلام مسجدجامعی ادامه داد: بالاخره نظم ظالمانه بهتر از هرج و مرج و بی‌نظمی است. آن موقع نظم ظالمانه وجود داشت و صحنه جهان دو مبصر داشت، که یکی شوروی و دیگری آمریکا بود. بعد که شوروی ساقط شد، نظم یک قطبی در جهان شکل گرفت. آمریکا بعد از سقوط شوروی در جنگ اول عراق و آمریکا توانِ کنترلِ جنگ پر عوارض را داشت. امریکا در اواسط دهه ۹۰ بر اساس صلح دیتون توانست جنگ بوسنی را تمام کند. یعنی اگرچه آمریکا تک قطبی بود، ولی توانِ نفوذ و اعمال نظر را داشت.

این کارشناس ژئوپلیتیک افزود: آخرین باری که آمریکا توان اعمال نظر را داشت، جنگ دوم عراق در سال ۲۰۰۳ بود. بعد از آن نظام بین‌الملل یک قطبی دچار مشکل شد؛ یعنی هم آمریکایی‌ها ضعیف شده بودند، هم سر و کله قدرت‌های جدیدی مثل چین پیدا شد. دیگر آمریکا مثل سابق قدرت یکه تازی دهه ۹۰ را نداشت. در حال حاضر، صحنه جهان مانند دهه ۹۰ تک قطبی نیست و کسی آمریکا را به عنوان ابر قدرت گذشته قبول ندارد. الان نظم بین‌الملل در حال انتقال است، که وضعیت بسیار خطرناکی است. چراکه اگر جنگ دامنه‌داری صورت گیرد، امکان خاتمه یافتن آن وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آمریکا: گستردگی شمار پهپاد‌ها و موشک‌ها شلیک شده از سوی ایران غیرمسئولانه بود