Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم گفت: با توجه به اینکه شرق استان کرمان یکی از قطب‌های مهم برداشت محصول خرما در کشور می‌باشد لذا دستگاه قضایی با همکاری سایرنهاد‌های امنیتی وانتظامی در راستای حمایت از تولید و کاهش جرائمی از قبیل سرقت به موضوع ورود کرده است.

محمد ضیاالدینی در گفت‌وگو با میزان در تشریح اقدامات دادستانی در خصوص حمایت از تولید و پیشگیری سرقت از نخلستان‌های خرما در شرق استان گفت:دستگاه قضایی آمادگی لازم را جهت حل مشکلات حقوقی و قضایی تولیدکنندگان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بانک اطلاعاتی شناسایی سارقین در بم تشکیل شده است و نحوه و چگونگی سرقت و فروش مال مسروقه این افراد ثبت می‌شود و دستگاه قضایی با قاطعیت با سارقین و خریداران مال مسروقه برخورد خواهد کرد

این مقام قضایی هشدار داد:خرید و فروش هر گونه محصول کشاورزی خرما در خارج از واحد‌های صنفی دارای پروانه کسب معتبر ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان و باغداران می‌توانند باهمکاری بامراجع انتظامی وامنیتی زمینه ناامنی سارقین خرما و خریداران مال مسروقه را در شهرستان فراهم کنند، افزود: کلیه متهمین که به اتهام سرقت خرما دستگیر شوند تا پایان فصل برداشت، بازداشت خواهند بود.

بیشتر بخوانید: بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان از یک واحد اقتصادی در بم/ حمایت‌های قضایی و اجرایی از تولید و صادرات خرما


دادستان بم بر ضرورت انجام پایش تصویری نخلستان‌ها تاکید کرد وگفت:ضرورت دارد کلیه باغداران تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وقوع سرقت بکار گیرند.

گفتنی است سالانه بالغ بر ۸۰ هزار تن انواع خرما در شهرستان بم و بروات برداشت می‌شود که این رقم در شهرستان‌های شرقی استان به بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال هم می‌رسد که بخش عمده‌ای از آن در داخل مصرف و مابقی به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم صنعت خرما

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صنعت خرما دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هاشمی نژاد گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی یک حلقه چاه غیرمجاز در یک واحد سنگ شکن در این شهرستان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پر شد که این امر صرفه جویی سالانه ۲ هزار و ۵۲۰ متر مکعب آب را در پی داشت. 
هاشمی نژاد، با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بازداشت یکی از عاملان قطع ۷۰ اصله درخت جنگلی در بهشهر
  • کشف یک دستگاه خودرو پژو مسروقه
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است
  • جنس کار در دستگاه قضایی تدبیر و تدبّر است
  • دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ وسیله نقلیه مسروقه طی ۴۸ ساعت
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • حمایت محکم دادستانی اصفهان از طرح عفاف و حجاب
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه