Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خزایی شامگاه شنبه در نشست با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل در زمینه های مختلفی می تواند با اتاق های بازرگانی ارتباط داشته باشد، افزود: برنامه ریزی ها باید با دید بلند مدت و هدف‌دار پیش‌بینی شود چراکه کرونا و شرایط تحریم یک روزی به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیماری کرونا کل اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده است اما کارها رها نشده و با شکل و شمایلی جدید پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تحریم ها از ابتدای انقلاب اسلامی همواره با شدت کم و یا زیاد اعمال شده، اما پیشرفت های ما در بخش های زیادی چون فناوری و علوم و دیگر عرصه ها بر اثر همین فشارها شکل گرفته است.
خزایی با تاکید بر اینکه نگاه به بازارهای خارجی و استفاده از آن در بخش خصوصی باید ساماندهی شده و منسجم عمل شود، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت‌های گروه‌ دی هشت( گروه اقتصادی متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه) است که در نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان نیز دیده شده و کمتر در دیگر نقاط کشور به کار گرفته شده در حالی که ظرفیت بسیار مهمی است.
وی با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط با کمیته ملی کشورها از طریق اتاق بازرگانی بین‌المللی می‌تواند صورت گیرد، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های اتاق‌های مشترک همچون اتاق ایران و روسیه که فعالیت خوبی دارد، اتاق مشترک ایران و چین و یا ایران و عمان مورد توجه باشد.
خزایی با بیان اینکه ۱۰۱ سال از عمر تاسیس اتاق بازرگانی بین الملل می‌گذرد اظهار داشت: کمیته تجارت و سرمایه‌گذاری در بخش ایرانی این اتاق بازرگانی بین الملل تاسیس شده و کار خود را آغاز می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه حضور نمایندگان روسای اتاق‌های بازرگانی در کنفرانس های بین المللی می تواند تاثیر بسزایی در توسعه روابط تجاری خارجی داشته باشد، گفت: یک بخش از کار ICC ( کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل) تدوین قوانین تجارت خارجی و یک فصل دیگر آن نیز حل اختلافات تجاری است که می‌تواند در زمینه‌های مختلف به کار گرفته شود.

محمود ضرابی نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات فراوانی که شرکت های تولیدی و صادراتی در حوزه صادرات دارند، ابراز کرد: می توان با کمک کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل مشکلات واحدهای تولیدی در حوزه بین‌الملل را حل کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان در سالهی گذشته در بخش تجارت بین الملل پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: حتی نخستین نمایشگاه استان زنجان در شهر ظهران عربستان به همت اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

مهدی رنگ رنا با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز نقشه راه تجارت خارجه استان زنجان با کار کارشناسی آماده شده است که کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل می‌تواند در عملیاتی کردن آن کمک حال ما باشد، تصریح کرد: استان زنجان ارتباط خوبی با کشورهای عضو اکو داشته است و حتی در بخش acd ( گفت وگوی همکاری آسیایی) نیز پیش قدم و به عنوان میزبان مطرح بوده که با توجه به همه موضوعات و سابقه خود در حوزه بین الملل می توان کارهای زیادی را با کمک اتاق بازرگانی بین الملل در استان زنجان انجام داد.

محسن عطاییان عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت بسیار مهم و منحصر به فردی در کشور به نام مدرسه کسب و کار با مجوز منحصر به فرد وزارت علوم دارد، تصریح کرد: دانشجویان آن نیز از میان مدیران میانی در حوزه کسب و کار هستند که می‌توان آنها را به دانش روز مجهز و از این ظرفیت با کمک کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل استفاده کرد و آموزشهای سفارش شده را در این موسسه کسب و کار انجام داد.

برچسب‌ها اتاق ایران گروه دی هشت زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق ایران گروه دی هشت زنجان اتاق ایران گروه دی هشت زنجان اخبار کنکور کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل اتاق بازرگانی زنجان استان زنجان زنجان نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها

اتاق بازرگانی تهران در بیانیه‌ای در مورد افزودن روز پنجشنبه (به جای شنبه) به تعطیلات پایان هفته عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به بخش خصوصی است.

 

به گزارش ایسنا، در بخشی از بیانیه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران آمده است:

اسباب نگرانی است که نمایندگان مردم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در تازه‌ترین تصمیم خود با بی‌توجهی به پیشنهاد منطقی، کارشناسانه و مبتنی بر منافع ملی که توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در مورد تعیین روز شنبه به عنوان دومین روز تعطیلات پایان هفته ارائه شده بود، در اصلاح لایحه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری با کاهش ساعات کاری هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت، روز‌های کاری را نیز شنبه تا چهارشنبه و تعطیلات دو روزه پایان هفته را روز‌های پنجشنبه و جمعه تعیین کردند.

تصمیم اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در صورت تایید نهایی و تبدیل به قانون جاری کشور، قطع ارتباط اقتصاد کشور با بازار‌های بین‌المللی را به چهار روز در هفته افزایش می‌دهد و روشن است که در شرایط تحریم و محدودیت‌های خارجی و تنگنا‌های داخلی، ضمن تحمیل زیان مضاعفی بر اقتصاد کشور خصوصاً در شرایط دشوار کنونی، نقض اکید منویات مقام معظم رهبری در دستیافت به اهداف شعار سال خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: از موضوع تعطیلی ایام پایان هفته، نمودی از تجمع و یکدستی خواسته‌های فعالان اقتصادی و سایر شقوق اجتماعی کشور است که در همراهی با یکدیگر و با انتشار سیلی از بیانیه، اطلاعیه، مصاحبه و اظهارنظرات، تلاش می‌کنند تا از خواسته و آرزوی سربازان خط مقدم اقتصادی کشور که مجدداً نادیده انگاشته شده را به جهت پیشینه‌سازی منافع ملی محقق کنند.

امیدواریم نظر نهایی سیاستگذاران و قانونگذاران در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم تایید این تصمیم و استماع نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با هدف بیشینه‌سازی منافع ملی و به کار بستن آن باشد.

دیگر خبرها

  • مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها
  • اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد
  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • رفع پلمب اتاق بازرگانی آبادان
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • رفع پلمپ اتاق بازرگانی آبادان
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است
  • فعالان اقتصادی پیشگامان ورود به عصر جدید علم و فناوری
  • سلاح ورزی: هیات رییسه اتاق اجازه دخالت دولت را ندهد
  • روش تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها ناکارآمد است