Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:55:07 GMT

تحقق عدالت آموزشی با آموزش‌های تلویزیونی

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۱۱۸۳

تحقق عدالت آموزشی با آموزش‌های تلویزیونی

برخی خانواده های کم بضاعت به ویژه در مناطق دور دست در کشور دسترسی لازم به شبکه اینترنت، شبکه شاد و وسایل الکترونیکی مورد نیاز برای آموزش مجازی فرزندان خود ندارند. از این رو نیاز است برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم برای آماده سازی شرایط تحصیل این دانش آموزان فراهم شود.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: آموزش دانش آموزان به صورت دو وجهی (حضوری و مجازی) در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتا فضای آموزش حضوری نگرانی هایی را به دلیل شیوع بیماری کرونا به دنبال دارد اما مسوولان مدارس و استان ها تمام پروتکل های بهداشتی و آنچه معاون سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام می کند، رعایت می کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: به هر حال به دلیل نگرانی های خانواده ها ما راه دوم راکه آموزش مجازی است، در دستور کار قرار داده ایم اما تعداد قابل توجهی از دانش آموزان که به چند میلیون نیز می رسند، از امکانات لازم برای این نوع آموزش برخوردار نیستند و شاید حدود ۶۰ هزار معلم نیز امکانات آموزش الکترونیکی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه نبود امکانات لازم تا حدودی عدالت آموزشی را دچار چالش می کند، تصریح کرد: به همین دلیل در برخی مناطق که مشکلات بیماری کرونا جدی نیست و تعداد دانش آموزان مدارس زیر ۵۰ نفر است، در کلاس های مختلف توزیع می شوند و کلاس ها حضوری برگزار می شود اما الزامی وجود ندارد.

احمدی لاشکی با ذکر مثالی عنوان کرد: در استانی مثل سیستان و بلوچستان ما مشکلات زیادی در حوزه اینترنت، زیرساخت و امکانات آموزش الکترونیکی (موبایل) داریم که بخشی از خیرین مدرسه ساز و استانداران به این موضوع ورود کرده تا هماهنگی لازم را انجام دهند و تمهیدات لازم را فراهم کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ممکن است کرونا تا سه سال آینده تداوم یابد بنابراین نیاز است برنامه ریزی های لازم انجام شود، ادامه داد: نمی توانیم در طول این مدت آموزش را کنار بگذاریم. از مجلس نیز تقاضا داریم که در بودجه ای که برای سال ۱۴۰۰ تدوین می کنند، ردیفی را نیز برای آموزش مجازی در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته ردیف های بودجه خاصی برای سرمایش و گرمایش مدارس داشتیم و امسال نیاز است اعتبارات به حوزه آموزشی اختصاص پیدا کند تا بتوانیم در عرض یک تا دو سال این نقصان را نیز برطرف کنیم.

دولت به دنبال ارائه امکانات به خانواده‌های کم بضاعت است

احمدی لاشکی عنوان کرد: در جلسه ای با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، برنامه ریزی شد تا برخی کارخانه های تولید ماسک، ماسک مخصوص کودکان تولید کنند. برای این منظور و همچنین ضدعفونی مدارس و گندزدایی آنها نیز بودجه ای در نظر گرفته شد.

وی توضیح داد: مدرسه تلویزیونی برای دانش آموزانی که دسترسی لازم به امکانات برای تحصیل ندارند، آماده سازی شده و شبکه شاد نیز در حال استفاده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ممکن است در برخی مناطق دانش آموزان نتوانند از شبکه شاد استفاده کنند؛ بنابراین آموزش ها از طریق مدرسه تلویزیونی انجام می شود و برنامه های آن به صورت منظم است. شبکه آموزش به طور کامل و بخشی از شبکه چهارم سیما در اختیار آموزش و پرورش قرار داده شده است و سازمان صدا و سیما همکاری لازم را دارد برای آموزش دانش آموزانی که در نقاط دور دست هستند.

احمدی لاشکی عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش توانایی این را دارد که آموزش ۱۶ میلیون دانش آموز را در شبکه شاد پوشش دهد. تا امروز بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز از طریق شبکه شاد آموزش می بینند اما هنوز زیرساخت ها کاملا آماده نیست و برخی از شهرها چالش هایی دارند و برنامه شاد را در دسترس ندارند.

وی با بیان اینکه نیاز است مسائل و مشکلات شبکه شاد رفع شود، تاکید کرد: احتمال دارد شبکه شاد نتواند تمام نقاط کشور را پوشش و خدمات دهد؛ بنابراین ما از ظرفیت شبکه های تلویزیون استفاده می کنیم.

احمدی لاشکی در خصوص ارائه خدمات به معلمانی که امکانات لازم را ندارند، اظهار داشت: به دستور وزیر آموزش و پرورش معاونان استان ها تمام مدارس را به صورت حضوری رصد کرده و ارزیابی می کنند تا مشکلات را رفع کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این امکان وجود دارد که وسایل الکترونیکی در اختیار خانواده های کم بضاعت و مناطق محروم قرار گیرد اما هنوز در حال آماده سازی مقدمات آن هستیم و دولت به دنبال راه حلی است تا امکانات در اختیار خانواده ها قرار گیرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بازگشایی مدارس قاسم احمدی لاشکی آموزش الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد پروندهٔ خبری بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی مدارس آموزش الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد ویروس کرونا بازگشایی مدارس آموزش الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد اخبار کنکور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش آموزش مجازی دانش آموزان احمدی لاشکی خانواده ها شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند

میلاد حبیبی نیا در نشست شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان در شهرستان عسلویه عنوان کرد: مسئول اصلی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق شخص مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی تاکید کرد: لذا می‌بایست با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی اقدامات لازم را به منصه ظهور بگذارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلفی تحصیلی سوادآموزی جذب شده اند.

حبیبی نیا به بررسی وضعیت عملکردی شهرستان‌ها و مناطق در خصوص تحقق حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته؛ شهرستان‌ها و مناطق دیر، سعدآباد، دشتستان، بوشهر و گناوه بیشترین درصد عملکرد را در خصوص تحقق حجم ابلاغی در زمینه جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در طرح‌های آموزشی حوزه سوادآموزی داشته اند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به ضرورت همگامی تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی، خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز این اداره کل برای رسیدن به استان عاری از بی سواد و محروم از سواد در افق ۱۴۰۴ منوط به همراستایی و تلاش مضاعف همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار