Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش شدید اعتبارات در سنوات گذشته، متاسفانه روکش راه‌ها به موقع انجام نشده و در حال حاضر شاهد اوج گرفتن خرابی‌ها در راه‌های استان هستیم.

به گزارش قدس آنلاین، علی رجایی  در خصوص میزان آسفالته بودن راه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: استان  در مجموع دارای ۲۰ هزار و ۵۸۳ کیلومتر راه است که ۶۴۳۱ کیلومتر آن راه بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از این میزان ۸۱ درصد از راه‌های شهری و ۵۴ درصد از راه‌های روستایی استان که در مجموع ۶۳ درصد راه‌های خراسان رضوی را شامل می‌شود، آسفالت شده است. با توجه به ابلاغ اعتبارات، احداث و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی به مرور در برنامه کاری قرار خواهد گرفت و هر سال به تناسب اعتبارات آسفالت راه‌ها انجام می‌شود.
وی در خصوص میزان اعتبارات راهداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کل اعتبار نگهداری راه‌های خراسان رضوی از محل طرح ملی و استانی ۱۷۸۲ میلیارد ریال است که با توجه به طول راه‌ها و خرابی‌های موجود قطعا جوابگوی هزینه‌های تعمیرات و نگهداری نیست. بر اساس استاندارد جهانی دو تا چهار درصد هزینه ساخت هر راه باید صرف نگهداری آن شود؛ در صورتی که حداقل اعتبار لازم برای هزینه‌های نگهداری راه‌های خراسان رضوی ۶۱۷۵ میلیارد ریال است تا بتوان آن را به طور مستمر و به نحو مطلوب نگهداری و مرمت کرد. رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به میزان خسارات سیل به جاده‌های استان از ابتدای سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ بر اثر سیل حدود ۶۰۰  میلیارد ریال به راه‌های شهرستان‌های فریمان، کلات، درگز، بردسکن، سبزوار و ابنیه فنی خسارت وارد شده که گزارش خرابی‌ها به طور مستمر به استانداری و مدیریت بحران استان ارسال شده است. رجایی در خصوص وضعیت جاده‌های خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر با انجام عملیات راهداری امانی تا حدی نسبت به ترمیم و خرابی راه‌ها اقدام شده است. هم‌اکنون این اداره دارای بیش از ۴۷ قرارداد برای روکش آسفالت به مبلغ ۲۶۵۰ میلیارد ریال بوده که از این طریق عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت، به خصوص در راه‌های شریانی استان، در حال انجام است. وی با اشاره به وضعیت تامین قیر مورد نیاز اداره کل راهداری خراسان رضوی در سال جاری عنوان کرد: تامین قیر جهت پروژه‌های پیمانی و امانی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور صورت می‌گیرد که بر اساس سهیمه تعیین شده، قیر بر مبنای قراردادها میان پیمانکاران توزیع می‌شود. با توجه به افزایش قیمت قیر قطعا سهمیه خراسان رضوی کاهش خواهد یافت. از ابتدای سال جاری حدود ۲۰ میلیارد تومان جهت خرید قیر به اداره راهداری خراسان رضوی اختصاص داده شده است. منبع: ایسنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جاده های خراسان رضوی اعتبار آسفالت راه های خراسان رضوی نگهداری راه میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان زهره وندی از برگزاری ۱۵ جلسه شورای فنی استان و ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: بیش از ۲۰۷۲ اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت میراث ملی شده است.

وی با اشاره به وسعت و تعدد آثار تاریخی در خراسان رضوی افزود: بیش از ۸۲۵ نفر ساعت در شورای فنی خراسان رضوی پیرامون مسائل مرمتی و حفاظتی میراث فرهنگی بحث و بررسی شده است.

زهره وندی تصریح کرد: انجام طرح پژوهشی مطالعات راهبردی پهنه تاریخی شهرستان نیشابور اولین طرح و پروژه پارکینگ (ساختمان چند منظوره) واقع در بافت تاریخی تربت جام آخرین طرحی بود که در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی بررسی و به نتیجه رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بیشترین تعداد طرح‌های بررسی شده در شورای فنی میراث فرهنگی خراسان رضوی در شهرستان‌های نیشابور و مشهد بوده است.

کد خبر 6081869

دیگر خبرها

  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • تشریح عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در سال گذشته
  • اجرای روکش آسفالت گرم و لکه گیری ۲۴۶ کیلومتر از جاده های استان اصفهان در سال گذشته
  • بازگشایی محور رودبار جنوب به کهنوج در کرمان
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام