Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:22:47 GMT

بانوی سقزی خانه خود را برای کمک به ایتام وقف کرد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۱۲۶۷

بانوی سقزی خانه خود را برای کمک به ایتام وقف کرد

جهاندار امجدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک مورد وقف جدید (سه دانگ یکباب منزل مسکونی به مساحت ۱۴۰ متر مربع و با ارزش ۲۵۰ میلیون تومان) توسط بانوی نیکوکار و خیراندیش سقزی در شهر سقز به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه از اول سال جاری تا کنون چند موقوفه جدید در روستاهای سقز به ثبت رسیده است، افزود: هدف اصلی بانوی خیراندیش، برای وقف این منزل مسکونی، قرار دادن درآمد حاصل از منزل مسکونی خویش برای کمک به ایتام و کودکان بی سرپرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امجدی با اشاره به اینکه در شهرستان سقز تعداد ۳۸۶ موقوفه وجود دارد که بیش از ۹۹ درصد این موقوفات برای رفع مایحتاج و نیازمندی های مساجد وقف شده‌اند، یادآور شد: این ششمین وقفی است که در سالجاری توسط خیرین سقزی به ثبت رسیده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سقز با بیان اینکه یکی از نشانه‌های تقوا، رعایت کردن حق وقف است و تقویت حس نوعدوستی و توجه به نیاز جامعه را  به همراه دارد، اضافه کرد: وقف‌های قبلی برای رفع نیازهای مساجد و احداث خانه ماموستایان روستایی بوده است.

وی ، نیات اجتماعی بخصوص کمک به فقرا و نیازمندان ایتام و کودکان و خانواده‌های بی سرپرست، دارو و درمان، ترویج قرآن و علم و دانش، دانشجویان و دانش آموزان و طلاب علوم دینی، نیازهای مساجد را از نیازهای ضروری در این  شهرستان اعلام کرد و گفت: امید است با حضور نیکوکاران در عرصه وقف و ثبت موقوفات با نیات صدرالاشاره شاهد خدمات رسانی هر چه بیشتر از طریق این سنت حسنه و ماندگار به جامعه باشیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه سقز وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه سقز وقف سازمان اوقاف و امور خیریه سقز وقف اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

فرماندار همدان گفت: به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان به لحاظ بسیاری از شاخص‌ها مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در کارگروه سلامت شهرستان همدان در حوزه سلامت، بهداشت و درمان، اظهار کرد: وضعیت کشور در ارتقای امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای همسطح خود نیست و در منطقه نیز پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

وی افزود: از ابتدای استقرار دولت مردمی، هفت پایگاه سلامت با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان همدان احداث شده و بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار همدان ادامه داد: امسال و در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و به امید خدا خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت یک امر مستمر است و تنها مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی، اقدام جدی و فوری داشته باشند.

کد خبر 747840

دیگر خبرها

  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • بانوی کارآفرین نظرآبادی
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور
  • جذب ۳ هزار و ۱۰۱ حامی جدید برای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری