Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:58:05 GMT

عامل اصلی شیوع کرونا در کشور چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۱۹۴۹

عامل اصلی شیوع کرونا در کشور چیست؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا هاشمیان فوق متخصص بیماری‌های ریه بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه چاپ اول شبکه خبر درباره علت شیوع موج سوم کرونا، بیان کرد: در اغلب کشور‌های دنیا موج دوم مطرح است و بیشتر در نوسانات میزان مرگ و میر حرکت می‌کنیم.

او ادامه داد: وقتی جابجایی شهری در برخی مواقع بیش از حد می‌شود و اتفاقاتی در کشور مانند بازگشایی مدارس را شاهد هستیم نرخ مرگ و میر بیشتر می‌شود؛ در حالت کلی ۳ تا ۵ روز برای بروز بیماری وقت داریم که در تجمعات این اتفاقات بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجمعات مهم‌ترین عامل شیوع کرونا در کشور هستند

هاشمیان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل در شیوع کرونا تجمعات است، اظهار کرد: افراد زیادی از جمله سالمندان از ابتدای شیوع کرونا خود را قرنطینه می‌کنند، اما در مقابل افراد بسیاری رعایت نمی‌کنند.

فوق تخصص بیماری‌های ریوی با بیان اینکه در ایام کرونا تعریف جدیدی از زندگی داریم، گفت: در شرایط فعلی گرفتاری های بخش مراقب های ویژه به بیشترین مقدار خودی رسیده است، البته وضعیت ناهمگون بیماری موجب می شود برخی افراد نسبت به بیماری خود توجه جدی نداشته باشند.

شاهد افزایش بار بیماری کرونا هستیم

این فوق تخصص بیماری های ریوی با تاکید بر اینکه مراکز کرونا جای خالی برای بستری بیماران جدید ندارند، گفت: در شرایط کنونی مراکزی هم که مرکز کرونا نبودند به سمت بستری رفتند؛ چراکه شاهد افزایش بار بیماری هستیم.

هاشمیان با اشاره به اینکه اطلاع رسانی به مردم قابل قبول است، اظهار کرد: اکثر مردم ماسک می زنند اما نگران اقلیت هستیم، ضمن آنکه وزیر بهداشت هم به وضع جریمه برای افرادی که شیوه نامه ها را رعایت نمی کنند اشاره داشته است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش کانال تلگرامی شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و مسری در این باریکه به علت فقدان آب سالم و بهداشتی و نبود آب مناسب برای شرب هشدار داد

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید