Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@16:05:22 GMT

تأثیر «رادیو انگلیسی» در گرایش به اسلام

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۲۰۸۳

تأثیر «رادیو انگلیسی» در گرایش به اسلام

به گزارش افکارنیوز،

«رادیو انگلیسی» شبکه‌ای رادیویی در زیر مجموعه معاونت برون مرزی صداوسیما است که امسال ۶۵ سالگی‌اش را پشت سر می‌گذارد. همزمان با سالگرد تاسیس این رادیو، سید امیرعباس ملک جلالی مدیر رادیو انگلیسی از گرایش به اسلام در برخی از مخاطبان این رادیو خبر داد. این رادیو اولین و قدیمی‌ترین رسانه انگلیسی زبان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است و هم اکنون پخش ۲۴ ساعته دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید امیر عباس ملک جلالی مدیر رادیو انگلیسی درباره تاریخچه این رسانه بیان کرد: این رادیو در مهر ماه سال ۱۳۳۵ تاسیس شد و هدف از راه‌اندازی آن آشنا کردن سایر ملل با فرهنگ و تاریخ ایران و شناساندن مناطق مختلف و اماکن تاریخی این سرزمین بود. رسالت این رسانه به عنوان تریبونی برای معارف اسلامی به زبان انگلیسی تعریف شد و به واسطه آن برنامه‌های معارفی به دلیل ابعاد تخصصی در حوزه معارف اسلامی مورد توجه مسلمانان در مناطق تحت پوشش است و شنوندگان بسیاری نیز با ارسال ایمیل از برنامه‌های فرهنگی و گردشگری ما استقبال کرده‌اند.

ملک جلالی ادامه داد: موضوعات دیگری نظیر سیاست بین‌الملل، تحولات منطقه‌ای، خبر، گزارش و میزگرد در زمینه موضوعات سیاسی، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، ایرانشناسی و گردشگری به طور مرتب برنامه سازی صورت می‌گیرد.

از برنامه‌های معارفی تا رویدادهای روز

مدیر رادیو انگلیسی در خصوص گستره جغرافیایی که قابلیت دسترسی به این رسانه را دارند، اظهار کرد: در حال حاضر، امواج رادیو از طریق موج کوتاه، مناطق شبه قاره هند، اروپا و جنوب آفریقا را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. علاوه بر اینکه رادیو انگلیسی روی موج اف ام ۹۱.۵ در شهر تهران و از طریق ست آپ باکس در سطح کشور و از طریق ماهواره در سطح جهان قابل دریافت است.

ملک جلالی تاکید کرد: در حوزه معارف، موضوعات مختلفی مانند تفسیر قرآن، حقوق زنان، پاسخ به شبهات، احکام، مسائل خانواده و جوانان، اصول تربیتی کودک، و… مورد توجه قرار می‌گیرد و از نظرات کارشناسان در زمینه‌های یاد شده استفاده می‌کنیم.

این کارشناس رسانه افزود: بخش دیگری از تهیه برنامه‌ها بر اساس نیازهای مخاطب و بر اساس رویدادهای روز است که از تازه‌ترین مصادیق آن می‌توان به تولید و پخش برنامه‌هایی مانند ویژه برنامه‌هایی در تقبیح اقدام نشریه فرانسوی (شارلی ابدو) به بهانه آزادی بیان و یا برنامه سازی در خصوص اعتراضات به نژادپرستی و وقایع اخیر در آمریکا اشاره کرد.

ملک جلالی از مجموعه‌های برنامه‌های موفق رادیو انگلیسی هم یاد کرد و با بیان اینکه مجموعه رادیویی «راهی به سوی نور» مورد توجه شنوندگان قرار گرفته است، گفت: از ویژگی‌های این برنامه ترجمه و تفسیر آیات قرآن به زبان ساده بوده که در سایت رادیو نیز قابل دسترسی است و تاکنون ۹۰۷ قسمت از این برنامه روی آنتن رفته که با استقبال مخاطبان رو به رو است.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در رادیو انگلیسی می‌توان به تهیه و پخش برنامه «آموزش زبان فارسی» برای مخاطبین خارجی اشاره کرد.

از پخش برنامه گردشگری تا نمایشنامه‌های رادیویی

مدیر رادیو انگلیسی درباره مجموعه برنامه‌های «ایران از نمای نزدیک» که تا به حال ۹۵ قسمت آن در رادیو پخش شده است، بیان کرد: این برنامه مخاطب را با خود به مناطق بکر و دیدنی ایران می‌برد و مجری برنامه به عنوان یک طبیعت گرد ایرانی به ایفای نقش می‌پردازد که مخاطب از جاذبه‌های منحصر به فرد سرزمین ما آگاهی یابد.

وی در خصوص نمایشنامه‌های رادیویی به زبان انگلیسی گفت: تاکنون چندین نمایشنامه رادیویی به همت همکاران تهیه شده مانند نمایشنامه رادیویی تحت عنوان «از سرزمین نور» در ۱۴۸ قسمت که به تلاش‌های پیامبر اسلام (ص) به منظور هدایت مردم به سوی توحید و خداپرستی می‌پردازد.

مدیر رادیو انگلیسی ادامه داد: همچنین نمایشنامه دیگری نیز تحت عنوان «سراب» در ۷ قسمت تهیه شد که به موضوع اقدامات جنایت‌کارانه گروه تروریستی داعش و حضور افرادی از کشورهای خارجی همچون کشورهای اروپایی در این گروه می‌پردازد. نمایشنامه بعدی به نام «امیر کبیر» نیز در ۵ قسمت تولید شد که به سرگذشت امیر کبیر می‌پردازد.

ملک جلالی گرایش به اسلام در برخی از مخاطبان رادیو را از دیگر نکات مهم برای علاقه‌مند بودن مخاطبان به این رسانه بیان کرد و گفت: می‌توان از این ویژگی به عنوان شاخصی مهم به لحاظ تاثیرگذاری برنامه‌های رادیو نام برد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: صداوسیما رادیو پیامبر اسلام ص صدا و سیما شبکه رادیویی رادیو انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های امروز رادیو ارومیه ۲۹ فروردین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مخاطبان برنامه‌های رادیو ارومیه می‌توانند برنامه‌های رادیو چی چیست را با مراجعه به جدول زیر پیگیری کنند

خبر سراسری۰۰:۰۰
شب‌های ایران۰۲:۰۰
کتاب شب۰۲:۱۰
سازیان۰۲:۳۰
ویژه اذان صبح۰۳:۱۵
آوای کتاب۰۳:۳۰
اجابت۰۴:۳۰
ویژه اذان صبح۰۵:۱۵
ویژه اذان صبح۰۵:۳۰
روایت راوی۰۶:۱۰
چشمه سار ادب۰۶:۳۰
اخبار سراسری۰۷:۰۰
سلام یاشایش۰۷:۱۰
خبر سراسری۰۸:۰۰
ایستکلر۰۸:۳۵
قاصدک۰۹:۰۰
شهریمیز۰۹:۳۰
اخبار استان۱۰:۰۰
سئوگی سارایی۱۰:۰۵پخش زنده
جوانه‌های چی چست۱۱:۴۰
جهش۱۲:۰۰
پیام چی چست۱۲:۲۵
ائل سوزی۱۲:۳۰
اجابت چاغلاری۱۲:۵۰
جوانه‌های چی چست۱۳:۳۰
خبر سراسری۱۴:۰۰
آیه‌ها و قصه ها۱۴:۴۵
شما بپرسید۱۵:۰۰
اخبار استان۱۶:۰۰
بیرآخشام بیرسلام (اذان و مناجات) ۱۷:۰۰
پیام چی چست۱۸:۴۰
قند پارسی۱۸:۴۵
کندیمیز۱۹:۳۰
نغمه لر (بازپخش) ۲۰:۳۰
اخبار سراسری۲۱:۰۰
این فصل را با من بخوان۲۱:۳۵
خبر کردی۲۱:۴۵
شب بخیر کردی۲۲:۰۰
آشوری۲۳:۰۰

دیگر خبرها

  • برنامه رادیویی «محبت بی دریغ» از رادیو سلامت
  • تخمین رسانه انگلیسی از تعداد موشک های ایران | پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد
  • رادیو صبا با برنامه‌ها و تغییرات جدید
  • می خواهم زنده بمانم در برنامه گل یا پوچ
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه ۲۹ فروردین
  • نماهنگ «ما می آییم» با زبان انگلیسی در فضای مجازی فارس اکران شد
  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین
  • نهضت تولیدات رادیویی مردمی در جشنواره ملی مستند رادیویی «پژواک»
  • برنامه «سرزمین من» از رادیو فرهنگ