Web Analytics Made Easy - Statcounter

برادرا چیه؟ چرا شرم می‌کنید؟ خجالت نداره... گِل ریختن روی سر، با اینکه می‌گن خاک بر سرت خیلی تفاوت داره، این کجا و اون کجا؟ اولی مال بهشتی‌هاست، دومی مال جهنی‌ها... نترسید عاقبت خاکِ گِل کوزه‌گران خواهیم شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس،‌ خبرگزاری تسنیم به سراغ کتب خاطرات کمتر دیده شده شهدا و رزمندگان رفته تا با انتشار این مطالب، نام و یاد این عزیزان را زنده نگه دارد و معارف آنها را برای آیندگان باقی نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاد «شهید عباس رضایی» به خیر چطور توی آموزش غواصی کنار آب، صداش رو صاف کرد و شروع به صحبت کرد: «بردادرا، اول یه صلوات بفرستند. آموزش این ساعت، رنگ متالیکه. این رنگ توی غواصی خیلی مهمه و جون خیلی‌ها رو نجات می‌ده. قرار بود، بچه‌های تدارکات، چند تا بشکه بزرگ رنگ متالیک بیارن تا به همه برسه، منتهی تدارکاته دیگه...

ماشین هنوز نرسیده و ما هم چون آموزش خیلی مهمه، نمی‌تونیم معطل بشیم. بنابراین آموزش رو شروع می‌‌کنیم. این آموزش مربوط به استتاره و شیوه کار در این آموزش دو نفره است. حالا بیاین نزدیک آب جمع بشید...ها ماشاءالله... حیف که بُرس‌ها نرسیده. اصلا اسم تدارکات رو باید عوض کنیم بذاریم ندارکات، بگذریم... برای یاد گرفتن این آموزش، اول باید رنگ درست کردن رو یاد بگیریم. شیوه درست کردن رنگ هم این جوریه که دست رو از آب پر می‌کنیم، می‌ریزیم روی گِل تا شُل بشه. نه خیلی شُل که آبکی بشه. یکی از برادرا بیاد جلو داوطلبانه کمک کنه، مدل بشه... خیلی ممنون برادر، شما بیا، برای سلامتیش یه صلوات محمدی بفرستید... خوب گِل رو هم می‌زنیم تا رنگ آماده بشه. بعد از طرف مقابلتون عذرخواهی می‌کنید تا خدا نکرده دلخور نشه. این جوری: برادر شرمنده‌ام، آموزشه و قصه قربته. بعد از سر شروع می‌کنیم و گِل رو می‌ریزید روی سر نفر مقابل. این جوری... چی شد برادر؟... چرا ترسیدی؟ نترس، چشماتو ببند که گِل نره توی چشمات، ها ماشاالله، خلاصه قسمت تمیز روی بدن نموه، مخصوصا قسمت سر که از آب بیرونه. دیدی چقدر راحته؟ خیلی خوب حالا خودتون شروع کنید... برادرا چیه؟ چرا شرم می‌کنید؟ خجالت نداره... گِل ریختن روی سر، با اینکه می‌گن خاک بر سرت خیلی تفاوت داره، این کجا و اون کجا؟ اولی مال بهشتی‌هاست، دومی مال جهنی‌ها... نترسید عاقبت خاکِ گِل کوزه‌گران خواهیم شد. بسیجی خاکیه...، بعد از سر نوبت لباس غواصیه. شروع کنید...»

منبع: کتاب آسمان زیر آب

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای دفاع مقدس هفته دفاع مقدس شهدای دفاع مقدس هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله

دریافت 483 KB کد خبر 6087245

دیگر خبرها

  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان (فیلم)
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان + فیلم
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش