Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امرالله اسماعیلی رئیس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶۲ دستگاه چاپر برداشت ذرت برای برداشت این محصول از چهار هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی استان استفاده می‌شود.

او افزود: تعداد ۱۸۷ دستگاه کمباین در برداشت محصولات زراعی استان شامل (گندم، جو، کلزا، حبوبات) مشارکت دارند که از این تعداد ۱۲۵ دستگاه بومی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

برداشت غلات در چهارمحال و بختیاری پایان یافت

اسماعیلی با اشاره به فعالیت ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه تراکتور در استان اضافه کرد: ۶۲ دستگاه چاپر برداشت ذرت علوفه‌ای این روز‌ها مشغول برداشت محصول هستند که از این تعداد ۹ دستگاه خودگردان و مابقی به صورت کشنده است.

او به تفاوت هزینه برداشت ذرت و چغندرقند اشاره کرد و ادامه داد: امکان بروز سرما و خسارت سرما زدگی ذرت علوفه‌ای یکی از دلایل تسریع در فرآیند برداشت این محصول و در نتیجه افزایش تقاضا برای استفاده از ماشین‌آلات مرتبط با ذرت در استان است که روی قیمت برداشت آن اثر می‌گذارد، اما در خصوص چغندرقند چنین نیست.

اسماعیلی گفت: مدت زمان برداشت ذرت علوفه‌ای (پیک برداشت) ۲۰ روز و این مدت برای چغندرقند تقریبا دو ماه است که این موضوع نیز روی قیمت برداشت اثر می‌گذارد.

او به وجود تعداد ۲۰۰ دستگاه برای برداشت چغندرقند شامل غده کن، برگ زن و ست کامل برداشت در استان اشاره کرد و افزود: ۳۵۰ دستگاه انواع کارنده بذر گندم، جو و کلزا و تعداد ۶۵۵ دستگاه برای برداشت سیب زمینی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی برداشت ذرت محصولات زراعی دستگاه کمباین ذرت علوفه ای برای برداشت برداشت ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان

عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعداد ۶۲ گشت مشترک از واحدهای تولیدی و بخش‌های کشاورزی توسط ادارات ذی‌ربط در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

وی از شناسایی ۳۱ نفر کارفرمای متخلف در استان خبر داد و بیان کرد: کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع غیر مجاز کردند مطابق قانون با آنها برخورد شده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی کردستان تصریح کرد: بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در مراکز تولیدی و بخش‌های کشاورزی در استان کردستان ممنوع است.

وی اضافه کرد: تعداد ۵۹ نفر تبعه خارجی غیرمجاز دستگیر و پرونده قضائی تشکیل شده است.

کد خبر 6086208

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • افزایش تعداد حامیان ایتام و محسنین در چهارمحال و بختیاری
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • شناسایی ۱۱۲ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی در چهارمحال و بختیاری
  • بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری