Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@23:45:24 GMT

هرمزگان قطب دوم فولاد کشور خواهد شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۲۲۱۱

هرمزگان قطب دوم فولاد کشور خواهد شد

خبرگزاری آریا - مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همتی استاندار استان هرمزگان برگزار شد تاکید کرد با توسعه های انجام شده و در دست انجام ، استان هرمزگان به قطب دوم فولاد کشور تبدیل خواهد شد .‎
مدیرعامل فولاد هرمزگان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و همتی استاندار استان هرمزگان برگزار شد تاکید کرد با توسعه های انجام شده و در دست انجام ، استان هرمزگان به قطب دوم فولاد کشور تبدیل خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به رغم محدودیت ها ایران دهمین تولید کننده فولاد
فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی استان ضمن تشکر از حضور معاون اول رئیس جمهور در جمع صنایع استان وقدردانی از کمک و همکاری های استاندار هرمزگان ، با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا گفت: بیشترین حجم این تحریم ها بعد از صنایع نفت و گاز ، شرکتهای فولادی از جمله فولاد میارکه ،هرمزگان و ...را هدف قرار داد و با وجود تمام این محدودیت ها ایران با افزایش تولید در رده دهم کشورهای تولید کننده فولاد جهان قرار گرفت .

هرمزگان دومین قطب فولادی کشور خواهد شد
ارزانی در ادامه گفت: با توجه به برنامه توسعه فولاد کشور و تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 ، با وجود زیرساخت های مطمئن، مجاورت با آب های نیلگون خلیج فارس و عدم وجود مشکل آب در استان هرمزگان ، می توان در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس حداقل 10 میلیون تن فولاد تولید نمود . مهندس ارزانی با اشاره به تاثیر این رویداد بر توسعه پایدار منطقه گفت : در حال حاضر 4 میلیون تن فولاد در منطقه ویژه تولید می شود و برای تحقق تولید 10 میلیون تن فولاد ، نیاز است بین 6 الی 7 میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد در استان اضافه شود و به این ترتیب استان هرمزگان به دومین قطب صنعت فولاد کشور تبدیل خواهد شد .
‎صادرات انتخاب نیست اجبار است
ارزانی با اشاره به این موضوع که در کشور بیش از 30 میلیون تن فولاد تولید می شود و حدود 15 میلیون تن آن مصرف در داخل کشور دارد گفت: نیمی از تولید فولاد کشور بایستی صادر گردد وصادرات انتخاب نیست بلکه اجبار است، در غیر اینصورت واحدهای فولادی دچار کاهش تولید خواهند شد. ولی متأسفانه در پنج ماهه اول سال 99 نسبت به 98 با افت حدود 40 درصدی صادرات مواجه هستیم. وی ایجاد مشوق های اقتصادی از جمله تسهیلات کم بهره و غیره را بخشی از راه حل جهت افزایش صادرات و ارز آوری عنوان کرد.
‎ مشکلی فرسایشی به نام رفع تعهدات ارزی
مدیرعامل فولاد هرمزگان همچنین با اشاره به عدم وجود زیرساخت مناسب بین مناطق ویژه اقتصادی و سیستم بانکی کشور و عدم اتصال گمرک منطقه ویژه به سیستم بانکی و بانک مرکزی ، کمک در رفع تعهد ارزی شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را خواستار شد و گفت : تعهدات ارزی در مناطق ویژه همواره انرژی زیادی از شرکت ها به دلیل بوروکراسی کاغذی فراوان آن می گیرد و شرکت های مستقر در مناطق ویژه با مشکلات عدیده ای در جهت رفع تعهدات ارزی مواجه هستند . در این رابطه ضروری است جهت مناطق ویژه درصد پرونده های رفع تعهد ارزی نشده از ٢٠درصد به حداقل ٤٠ درصد اقزایش یابد تا این شرکتها بتوانندثبت سفارشات خود را به موقع انجام دهند. بدیهی است که این شرکتها نسبت به رفع تعهدات ارزی خود به صورت کامل متعهد می باشند .
صنایع معدنی و تولید کنندگان فولاد ، شراکت به جای رقابت
وی همچنین به زنجیره تامین مواد اولیه اشاره کرد و گفت : از مهمترین موارد در جهت افزایش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی ، تأمین به موقع و پایدار مواد اولیه معدنی مورد نیاز صنایع فولاد کشور می باشد. در این راستا ضروری است رابطه منطقی و برد - برد بین صنایع معدنی و تولید کنندگان فولاد ایجاد گردد و رقابت در بین آنها به شراکت تبدیل شود .
‎ حمایت از بورس کالا ، حمایت از شفافیت
مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به بورس کالا و نحوه قیمت گذاری محصولات فولادی اشاره و اظهار داشت : بورس کالا محل بسیار مناسبی جهت کشف قیمتهای محصولات فولادی می باشد و از شفافیت لازم برخوردار است .حمایت از بورس کالا به منزله حمایت از شفافیت است . و ضروری است بر اساس قانون عرضه وتقاضا قیمت در بورس کالا کشف و بر اساس ان قیمت های زنجیره فولاد تعیین گردد .
‎حمایت دولت لازمه تحقق طرح های توسعه ای
ارزانی با اشاره به برنامه های توسعه ای فولاد هرمزگان از جمله افزایش تولید در زیر سقف 1،5 به 2 میلیون تن و ایجاد یک واحد احیاء مستقیم 900،000 تنی و ایجاد یک واحد خط ورق عریض (پلیت میل) به ظرفیت حدود 1،2 میلیون تن در سال، یاری و کمک دولت را در جهت تحقق این طرح ها خواستار شد .
‎فولاد هرمزگان پیشرو در مسئولیت های اجتماعی
مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به مسئولیت های اجتماعی این شرکت گفت: شرکت فولاد هرمزگان در راستای تعاملات ارزش افزا و کسب رضایت جامعه در تمامی حوزه های عمرانی، پزشکی، آموزشی، فرهنگی و مذهبی و غیره به صورت فعال مشارکت داشته است و یکی از شرکت های پیشرو در حوزه مسئولیت های اجتماعی استان هرمزگان به شمار می رود.
*اشتغال بیشتر با جذب سرمایه گذاری *
مهندس ارزانی تاکید کرد: بیش از 90 درصد نیروهای شاغل در فولاد هرمزگان بومی این استان هستند، وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در حوزه مسئولیت های اجتماعی مسئله اشتغال زایی هست که این مهم با جذب سرمایه گذاری های هرچه بیشتر و ایجاد طرح های توسعه و ظرفیت های جدید تولید امکان پذیر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان هرمزگان فولاد هرمزگان میلیون تن فولاد اقتصاد مقاومتی صنایع معدنی تعهدات ارزی مناطق ویژه منطقه ویژه فولاد کشور بورس کالا خواهد شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب

سجاد خراسانی سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته جهانی کار و کارگر، توفیق بزرگی نصیب تعداد ۷۵ نفر از کارکنان مجموعه فولاد اکسین خوزستان شد که به نیابت از همه کارگران این شرکت در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور داشته باشند.

او افزود: رهبر انقلاب اسلامی در سالهای اخیر تاکید ویژه ای بر موضوع جهش تولید و توجه به کارگران داشته اند و از کارگردان عرصه تولید به عنوان جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی یاد کرده اند.

سرپرست روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان می‌گوید: رهبری انقلاب همواره از تولید داخل حمایت کرده اند و حضور تعدادی از کارگران مجموعه فولاد اکسین در دیدار با ایشان، یقیناً روحیه آنها را برای پیشبرد هرچه بهتر منویات رهبری در تحقق شعار سال بالا ببرد.

آقای خراسانی یادآرو شد: عملکرد موفق فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۲ و روزهای ابتدایی امسال که منجر به ثبت رکوردهای خوبی در حوزه تولید و صادرات شده بود، باعث شد تعدادی از کارگران و متخصصان این شرکت به دیدار با رهبر انقلاب دعوت شوند که نشان از برجسته بودن موفقیت های اکسین در حوزه فولاد بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان