Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آمریکا در سازمان ملل از عدم حمایت شورای امنیت به ویژه کشورهای اروپایی عضو برجام از دست‌وپا زدن آمریکا برای بازگرداندن تحریم های سازمان ملل علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه سی. بی. اس، کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت و گویی اختصاصی با این شبکه درباره عدم حمایت کشورهای عضو شورای امنیت از ادعای آمریکا مبنی بر اینکه تحریم های سازمان ملل علیه ایران را بازگردانده است، گفت: ما بر یک چیز تمرکز داریم، تنها هدف ما در چند ماه گذشته معطوف بر صلح جهانی و این بوده است که اطمینان حاصل کنیم خاورمیانه و اسرائیل را امن نگه داریم و به خاطر همین امنیت شهروندان اروپایی را نیز حفظ می کنیم چراکه کشورهای تروئیکای اروپا(آلمان، فرانسه و انگلیس) اقدامی انجام ندادند که برای من ناامید کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ما موضع روسیه و چین را در این زمینه می دانیم. آلمان بیش از هر کشور دیگری می داند که حفاظت از اسرائیل چقدر مهم است. بنابراین برایمان مهم نیست که در این زمینه تنها هستیم. 
کرافت همچنین با اشاره اعمال تحریم های ادعایی علیه ایران که گفته شده است با استفاده از مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران که در توافق هسته ای محفوظ است، انجام شده، مطرح کرد: هر کشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت(سند قانونی توافق هسته ای) را نقض کند، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهد شد. 

ادعای نماینده آمریکا در پی این مطرح می شود که مدتی قبل دولت آمریکا علیرغم خروجش از توافق هسته ای با مطرح کردن ادعاهایی مبنی بر نقض این توافق از سوی ایران در سازمان ملل گفت که از مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران در توافق هسته ای برای بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران استفاده می کند. 
دولت آمریکا اکنون مدعی است به طور یک جانبه روند اعمال دوباره تحریم های سازمان ملل علیه ایران را آغاز کرده است. این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل خود را پیرو تصمیمات شورای امنیت دانسته و انجام هر گونه اقدامی در این زمینه خودداری کرد. 
اعضای شورای امنیت، به ویژه کشورهای عضو توافق هسته ای و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته اند آمریکا به دلیل پایان دادن به مشارکتش در توافق هسته ای در سال ۲۰۱۸ اکنون از جایگاه حقوقی بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران برخوردار نیست. 

تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم بازگردانی تحریم ها علیه ایران در پی شکستش در شورای امنیت برای تصویب یپش نویس قطعنامه ای که برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارائه داده بود، آغاز شد. تاریخ این تحریم در ۱۸ اکتبر سال میلادی جاری به پایان می رسد. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روابط ایران و آمریکا شوراي امنيت کلی کرافت تحریمهای سازمان ملل خروج آمریکا از برجام تحریم های سازمان ملل علیه ایران بازگردانی تحریم توافق هسته ای شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

با وجود ادعای ایالات متحده در مورد تلاش‌ها برای دستیابی به یک راه حل دو دولتی، واشنگتن معتقد است که عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به این مساله کمک نمی‌کند.

به گزارش مشرق، لیندا توماس- گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل امروز چهارشنبه مدعی شد که باور دارد یک قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل منجر به راهکار دو دولتی نخواهد شد.

گرینفیلد این اظهارت را در یک نشست خبری در سئول و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا پذیرای برسمیت شناختن درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت کامل سازمان ملل است؟، مطرح کرد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل ادامه داد: اینطور نمی‌بینیم که اجرای قطعنامه در شورای امنیت ما را به جایی برساند که بتوانیم راه‌حل دو کشوری را به دست آوریم.

او گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده قاطعانه گفته است که واشنگتن از راه حل دو کشوری حمایت می‌کند و در حال کار است تا این راه حل در اسرع وقت اجرا شود.

به گفته دیپلمات‌های آگاه، انتظار می رود که تشکیلات خودگردان فلسطین شورای امنیت ۱۵ عضوی را در اوایل روز پنجشنبه به رای گیری در مورد پیش نویس قطعنامه ای مبنی بر عضویت کامل در این سازمان جهانی وادار کند. الجزایر به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت پیش نویس متنی را اواخر روز سه شنبه منتشر کرد.

درخواست برای عضویت کامل سازمان ملل باید توسط شورای امنیت و سپس حداقل دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی تصویب شود.

رویترز سه‌شنبه شب خبر داد در گزارش کمیته شورای امنیت درباره پذیرش اعضای جدید که به رویت این خبرگزاری رسیده، آمده است: این کمیته در رابطه با اینکه این درخواست همه معیارهای عضویت را داراست، نتوانست اجماعا به پیشنهادی برای ارائه به شورای امنیت برسد.

«ونسا فریزر» رئیس دوره‌ای شورای امنیت جمعه گذشته اعلام کرد که اعضای کمیته ویژه بررسی اعضای جدید در سازمان ملل قادر به اجماع بر سر عضویت کامل فلسطین در این نهاد بین‌المللی نشد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بیانیه تند بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • ائتلاف چند کشور علیه ایران | تصمیم ضدایرانی گروه هفت مشخص شد
  • مواضع متناقض آمریکا در باره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند