Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ گزینه خود را برای عضویت در دیوان عالی آمریکا معرفی کرد. او یک زن به نام قاضی "امی برت" است.

به گزارش عصرایران، دیوان عالی، عالی ترین نهاد قضایی در آمریکاست که 9 عضو قاضی دارد. اعضا به صورت مادام العمر منصوب می شوند مگر اینکه استعفا دهند. اعضا توسط رئیس جمهور پیشنهاد و نیازمند تایید مجلس سنا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرای دیوان عالی نهایی و لازم الاجراست. یکی از وظایف این سازمان، تفسیر قانون اساسی و رسیدگی نهایی به اعتراضات به احکام دادگاه های فدرال و ایالتی است.

دویچه وله در این باره نوشت: یک هفته پس از درگذشت قاضی "روث بیدر گینزبرگ"، دونالد ترامپ اعلام کرده بود که پس از بررسی پنج جانشین احتمالی، پیشنهاد خود را رسما اعلام خواهد کرد.

 

به رغم مخالفت‌های شدید دموکرات‌ها، خانم "امی کانی برت" به عنوان قاضی در دیوان عالی آمریکا از سوی دونالد ترامپ پیشنهاد شد. "قاضی برت" بسیار مذهبی، محافظه‌کار و از مخالفان جدی سقط جنین است. تایید عضویت او در سنا محتمل اعلام شده است.

ناظران این اقدام ترامپ را تصمیمی می‌دانند که می‌تواند پیامدهای جدی برای سا‌ل‌های پیش‌روی آمریکا و به خصوص انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر داشته باشد.

اکنون مجلس سنای آمریکا باید پیشنهاد ترامپ را برای عضویت امی برت تایید کند. بر اساس قوانین آمریکا، اکثریت ساده رای سناتورها برای تایید نامزدی عضویت فردی در دیوان عالی کفایت می‌کند.

با توجه به آنکه اکثریت کرسی‌های سنا در اختیار حزب جمهوری‌خواه است، احتمال تصویب امی برت در سنا زیاد ارزیابی می‌شود.

بسیاری از سناتورهای جمهوری‌خواه اعلام کرده‌اند که از پیشنهاد ترامپ برای عضویت امی برت پشتیبانی می‌کنند. 

او کیست؟

امی کانی برت یک قاضی بسیار محافظه‌کار و مذهبی است. به شدت مخالف سقط جنین است و رویکرد او به خانواده رویکردی سنتی است. از این رو، ناظران عضویت او در دیوان عالی آمریکا را چرخش به راست بیشتر این نهاد عالی قضایی می‌دانند.

زمانی که برت در دانشگاه نوتردام به عنوان پروفسور حقوق تدریس می‌کرد، سخنی را بر زبان آورده بود که از همان زمان (۲۰۱۷) تا کنون، به انتقادهای گسترده علیه او دامن زده است. او گفته بود که کرسی قضاوت تنها یک وسیله است و هدف برپایی امپراتوری خدا بر روی زمین است.

خانم امی برت ۴۸ سال سن دارد. او با همسرش که دادستان سابق فدرال آمریکا بوده، پنج فرزند و همچنین دو فرزندخوانده دارند. مخالفت امی برت با سقط جنین از جمله مسائلی است که در بین زنان آمریکا مناقشه‌برانگیز است. او در دفاع از خود گفته است که به عنوان قاضی قادر است بین باورهای کاتولیکی خود و وظایف قضایی‌اش تمایز قائل شود.

دیوان عالی و مخالفت دموکرات‌ها

ترکیب دیوان عالی پس از درگذشت روث بدر گینزبورگ و در صورت پیوستن امی برت به این نهاد، به شدت به سود قاضیان محافظه‌کار تغییر خواهد کرد. در ترکیب ۹ قاضی حاضر در دیوان عالی، تنها سه قاضی گرایش‌های لیبرالی دارند و مابقی با احتساب برت، محافظه‌کار تا به شدت محافظه‌کار ارزیابی شده‌اند.

انتخاب یک عضو دیوان عالی در سالی که انتخابات برگزار می‌شود، پدیده‌ای کم‌سابقه در تاریخ سیاسی آمریکا است. دموکرات‌ها برای مخالفت با عضویت امی برت در دیوان عالی آمریکا دلایل خود را دارند.

نخست اینکه آن‌ها واهمه دارند که برت با توجه به مخالفت خود با سقط جنین، در راستای لغو قانون سال ۱۹۷۳ درباره شناسایی حق تصمیم زنان باردار درباره سقط جنین تلاش کند.

نگرانی دیگر دموکرات از لغو قانون اصلاحات نظام درمانی دوران زمامداری باراک اوباما است؛ اصلاحاتی که پس از آن به "اوباماکر" شهرت یافت. 

و مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع مخالفت دموکرات‌ها در رابطه با عضویت امی برت در دیوان عالی، مربوط به انتخابات سوم نوامبر است. در صورت بروز اختلاف نظر درباره نتایج انتخابات پیش‌روی آمریکا، موضوع به دیوان عالی ارجاع داده خواهد شد.

با عضویت امی برت، احتمال اینکه دونالد ترامپ در صورت شکست در انتخابات موضوع را به دیوان عالی بکشاند، بسیار قوی ارزیابی می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0038kh

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امریکا ترامپ دیوان عالی آمریکا محافظه کار دموکرات ها سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد

بر اساس نظرسنجی جدید، اکثریت آمریکایی‌ها با اقدامات جنگی رژیم صهیونیستی ر غزه مخالف هستند.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد نظر اکثریت مردم این کشور در قبال اقدامات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه تغییر کرده و آن‌ها مخالف این اقدامات هستند.

در نظرسنجی موسسه گالوپ که روز چهارشنبه منتشر شد، ۵۵ درصد از مردم آمریکا مخالف «پاسخ نظامی اسرائیل» در غزه هستند. این در حالی است که این عدد به نسبت نظرسنجی ماه نوامبر و یک ماه پس از آغاز جنگ ۱۰ درصد رشد کرده است.

با این حال حدود یک‌سوم مردم آمریکا یعنی ۳۶ درصد از اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه حمایت می‌کنند.

در میان جمهوری‌خواهان نیز حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی به نسبت نظرسنجی نوامبر با کاهش مواجه شده و از ۷۱ درصد به ۶۱ درصد رسیده است.

این ریزش در میان دموکرات‌ها بیشتر است. تنها ۱۸ درصد از دموکرات‌ها اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را تایید می‌کند. این آمار در ماه نوامبر ۳۶ درصد بود.

وبگاه آکسیوس نوشته در میانه تهدیدات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای حمله به منطقه پرجمعیت رفح در جنوب غزه، این جدیدترین نشانه از تغییر نظر عمومی در قبال جنگ اسرائیل-حماس است.

حملات رژیم صهیونیستی در حدود  ۶ ماه گذشته به غزه، جان بیش از ۳۲ هزار را گرفته که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها کودکان و زنان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در میاندوآب
  • «حمید نوری»؛ ۱۶۰۰ روز بازداشت غیرقانونی در بهشت گردشگران
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • تل‌آویو حامیان آمریکایی‌ را هم از دست داد
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)
  • جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در تكاب