Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: استان ایلام دارای یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی است و با داشتن جاذبه‌های فراوان طبیعی به عروس زاگرس شهرت دارد.

او با اشاره به اینکه قبل از کرونا گردشگری در استان ایلام رونق بیشتری داشته است، اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از ۲۹ هزار گردشگر در استان اقامت داشته اند که از این تعداد  ۴ هزار و ۴۰۰ گردشگر ، خارجی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبه زاده با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته سه تور آشنایی (فم تور) ویژه فعالان گردشگری کشور عراق توسط معاونت گردشگری نیز برگزار شده است، ادامه داد: به دلیل کرونا، ۵۵۱ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات گردشگری استان وارد شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان کرد: در یک سال گذشته تعداد ۵۶ پروانه بهره برداری برای تأسیسات گردشگری در استان مجوز صادر شده است.

او مطرح کرد: در سه ماهه دوم امسال ، تعداد یک هزار و ۴۶۵ مورد بازدید و سرکشی از آثار تاریخی استان توسط نیرو‌های یگان حفاظت در راستای صیانت و حفاظت از آثار و بنا‌های تاریخی انجام گرفته که در این بازدید‌ها ۱۲ حفار غیرمجاز دستگیر و ۱۰ شی تاریخی نیز کشف شده است.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری تورهای گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۸۰ پروژه مرمتی، فنی و عمرانی در سطح استان در حال اجراست.

مرتضی صفری افزود: اعتبار این اداره ‌کل در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ در تخصیص پنج برابر رشد داشته است و با حمایتهای استاندار آذربایجان‌غربی درحال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و ۸۰ طرح در حال اجراست.

صفری، با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته گفت: یکی از اولویتهای این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی ارومیه و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

وی اظهارکرد: تعدادی از بناهای تاریخی استان در مالکیت دستگاههای اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاههای متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بناهای با ارزش استان در حال تخریب است و برای حفاظت آنها، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بناها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بناها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، در ادامه از رسانه‌ها برای همراهی در حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و توسعه گردشگری استان تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان