Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی نوشت: بر کسی پوشیده نیست که دونالد ترامپ طرفدار اتحادیه اروپا نیست. رئیس جمهور آمریکا طی چهار سال گذشته درباره برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) اظهار نظرات مثبتی داشته و مدعی شده که اتحادیه اروپا برای اینکه از آمریکا سوء استفاده کند تشکیل شد؛ بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از فرستادگان و سفرای او در کشور‌های اروپایی به گونه‌ای رفتار کرده‌اند که چندان هم دیپلماتیک نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفته گذشته سفیر آمریکا در هلند میزبان مراسمی برای حزبی راستگرا و افراطی و مخالف مهاجرت در سفارت بود. یک نشریه هلندی هدف از برگزاری این مراسم را جمع‌آوری کمک مالی برای این حزب توصیف کرده بود. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت این مراسم برای جمع آوری کمک مالی نبوده و صرفا جلسه پرسش و پاسخ بوده است.

یک نماینده سابق پارلمان هلند گفت: میزبانی مراسمی برای یک حزب سیاسی چه برای جمع‌آوری کمک مالی باشد و چه نباشد نشان‌دهنده حمایت سیاسی آمریکا از یک نقطه نظر خاص است. معمولا دیپلماسی تعامل بین دولتهاست نه ترویج یک دیدگاه خاص.

شبکه سی‌ان‌ان اخیرا گزارش داد تحقیقاتی درباره سفیر آمریکا در انگلیس بابت این اتهام که او از موقعیت خود برای نفوذ در مسابقات گلف استفاده کرده، در حال انجام است.

بیشتر بخوانید

ناامیدی آمریکا از اروپا درباره تمدید تحریم‌های ایران مجمع عمومی عرصه خودنمایی شکاف عمیق متحدان دیرینه بر سر ایران

در آلمان هم موضوع مشابهی رخ داده است. ریچارد گرنل، سفیر سابق آمریکا در آلمان، پا در عرصه‌ای گذاشته که معمولا دیپلمات‌ها این کار را نمی‌کنند. به عنوان مثال چند ساعت بعد از شروع به کارش در این سمت در پیامی در صفحه توئیتر نوشت شرکت‌های آلمانی که با ایران کار می‌کنند باید فورا کار خود را متوقف کنند. هضم موضع سخت‌گیرانه ترامپ علیه ایران برای اروپا دشوار بوده است.

آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ روابطش را با برخی از کشور‌های اروپایی که متخلف محسوب می‌شوند و تهدیدی برای اتحاد این کشور‌ها هستند تقویت کرده است. به عنوان مثال ترامپ سال گذشته از نخست وزیر مجارستان در سفری که به واشنگتن داشت تقدیر کرد.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: آیا دیگر رابطه‌ای میان آمریکا و اتحادیه اروپا وجود دارد؟ به نظر می‌رسد فقط اختلاف نظر وجود دارد. در دوران ترامپ به نظر می‌رسد آن‌ها هیچ فرصتی را برای تضعیف اروپا از دست نمی‌دهند. آن‌ها بدون مشورت با ما اقدامات افراطی در خصوص موضوعاتی که منافع مشترک داریم مثل ایران و انتقال سفارت به قدس اتخاذ می‌کنند.

یک دیپلمات آلمانی گفت رفتار‌های ترامپ و دیپلماتهایش این برداشت را به همراه دارد که آن‌ها می‌خواهند اتحادیه اروپا را به دلیلی مجازات کنند. او گفت روند نزولی روابط بین دو طرف از قبل از روی کار آمدن ترامپ آغاز شده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ اتحادیه اروپا اخبار اروپا اتحادیه اروپا سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه منهتن جهت رویارویی با ۳۴ اتهام جنایی در اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که «هیچ پرونده‌ای وجود ندارد».

وی ادامه داد: این تعقیبات سیاسی است... این یک حمله به آمریکاست.

ترامپ اظهار کرد که ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است.

وی افزود: این واقعا یک حمله به یک رقیب سیاسی است.

ترامپ به اتهام ۳۴ جرم جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت پرداخت شده به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن، در حال محاکمه است.

این پرونده یکی از چهار اتهام جنایی علیه ترامپ در طول دوره ریاست‌جمهوری وی است و ممکن است تنها پرونده‌ای باشد که قبل از روز انتخابات در ماه نوامبر به دادگاه ارجاع شود.

اگر ترامپ در این پرونده مجرم شناخته شود ممکن است تا چهار سال به زندان محکوم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • پیولی: از اعتماد به نفس و پتانسیل کافی برای غلبه بر رم در المپیکو برخوردار هستیم
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • اوکراینی‌ها رفته‌رفته به عهدشکنی آمریکا پی برده‌ و مایوس شده‌اند
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود