Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد کریمزاده سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ بیش از ۲۵ میلیارد ریال خسارت به تولیدکنندگان استان در بخش‌های دام، طیور و آبزیان پرداخت شد.

او افزود: با توجه به برآورد خسارت زراعت و باغ‌ها در سال زراعی ۹۹-۹۸، مراحل نهایی پرداخت خسارت در این دو بخش نیز در دست انجام است و با تایید صندوق بیمه خسارت آن‌ها در مهر و آبان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

بکارگیری ۶۲ دستگاه چاپر برای برداشت ذرت علوفه‌ای در چهارمحال و بختیاری

کریمزاده تعداد دام‌های سبک و سنگین بیمه‌شده در استان را ۱۹۱ هزار و ۴۷۵ راس بیان و اضافه کرد: چنانچه دام سبک بر اثر بیماری‌های زیر پوشش صندوق بیمه تلف شود، خسارت پرداخت می‌شود و برای دام سنگین نیز اگر دام دچار بیماری شود، ولی گوشت آن قابل مصرف باشد در صورت ذبح دام ۵۰ درصد از خسارت به ذبح دام تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: سال زراعی ۹۹-۹۸ برای تلفات یا ذبح یک هزار و ۱۱۲ راس دام سبک و سنگین استان خسارت پرداخت شد.

کریمزاده با بیان اینکه خسارت به طیور در اثر معدوم شدن طیور به دلیل کانون آلوده و داشتن بیمه نامه پایه و تکمیلی پرداخت می‌شود گفت: در همین مدت از مجموع ۶۸ هزار مترمربع مزارع پرورش ماهی بیمه شده به چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع خسارت پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه استقبال کشاورزان در بخش زراعت و باغ نسبت به بیمه کردن محصول بیش از بخش دام است افزود: اتخاذ راهکار‌هایی برای افزایش تمایل دامداران به بیمه دام‌های خود در برنامه این صندوق قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی طیور و آبزیان دام سبک پرداخت خسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: برق رسانی به ناحیه صنعتی وحدت کیار، توسعه فیدر شماره ۷ ناغان برای تأمین برق شهرک صنعتی کاج، فیدر‌های جدید برق رسانی در دشتک و بهینه سازی فیدر شماره ۵ در گندمان جهت پمپاژ آب کشاورزی از جمله این طرح‌ها می‌باشد.
مجید فرهزاد افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۴۱ کیلومتر شبکه برق هوایی و ۴۴۰ متر شبکه زمینی احداث شده است.
به گفته وی، هدف از اجرای این طرح‌ها برق رسانی به نواحی صنعتی، ارتقاء ظرفیت و توسعه زیر ساخت‌ها، مدیریت بار مصرف، برق رسانی به پمپاژ‌های آب کشاورزی، مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامداری و اشتغال زایی است.

دیگر خبرها

  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری