Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@20:13:36 GMT

فردا؛ آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۲۷۳۸

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: فرآیند انتخاب رشته داوطلبان از ساعت ۲۰ روز چهارشنبه شروع  شد و مقرر بود ساعت ۲۴ امروز، یک‌شنبه ششم مهر به پایان برسد که روز گذشته به دلیل در نظر گرفتن تسهیلات برای آن دسته از داوطلبانی که موفق به انتخاب رشته نشده بودند و همچنین به دلیل اعمال اصلاحات در دفترچه انتخاب رشته و اضافه شدن کد رشته محل‌های جدید این مهلت مجددا تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مهلت انتخاب رشته داوطلبان ساعت ۲۴ فردا دوشنبه، ۷ مهر به پایان می‌رسد و به دلیل فشردگی زمانی در سایر فرآیند‌های آزمون سراسری این  مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

انتخاب رشته ۳۶۲ هزار  داوطلب کنکور سراسری

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد:  تا صبح امروز (یک‌شنبه، ۶ مهر) تعداد ۳۶۲ هزار و ۲۶۴ نفر اقدام به انتخاب رشته کرده اند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش در ادامه اظهار کرد: نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ۳۱ شهریور اعلام شد.  از تعداد یک میلیون و ۱۶۶ هزار داوطلب حاضر در جلسه آزمون، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۰۶ نفر مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری ۹۹ شدند.

زرین آمیزی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت پذیرش برای این رشته‌ها ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر است، اضافه کرد: در گروه هنر  ۸۰ هزار و ۸۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت ۶ هزار و ۲۴ نفر به دانشگاه ها راه پیدا می کنند. در گروه تجربی ۳۵۲ هزار و ۹۲۳ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که ظرفیت دانشگاه ها ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر است.

او در ادامه بیان کرد: در رشته ریاضی و فنی ۱۲۵ هزار و ۴۲۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند در حالی که ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای رشته‌های مختلف ریاضی ۵۹ هزار و ۱۳۶ نفر  است. در گروه علوم انسانی ۳۱۴ هزار و ۴۷۱ داوطلب مجاز شدند و در نهایت ۵۲ هزار و ۲۲۷ نفر به دانشگاه‌ها راه پیدا خواهند کرد.  

زرین آمیزی اضافه کرد: در گروه زبان های خارجی  ۱۲۹ هزار و ۵۰۶ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال تحصیلی جدید در رشته زبان‌های خارجی ۴ هزار ۱۸۴ نفر است.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه با بیان اینکه ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر ظرفیت کنکور سراسری ۹۹ است، اضافه کرد: از این میزان فقط ۱۱۱ هزار و ۹ صندلی ظرفیت ورود به دوره‌های روزانه دانشگاه های دولتی است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش افزود: همه داوطلبان می‌توانند در یک فرم و حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل را انتخاب کنند. داوطلبان تا پایان مهلت ثبت نام می توانند تا هشت بار اقدام به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود کنند.

گفتنی است؛ پس از اعلام نتایج نهایی «درهفته اول آبان ۹۹» امکان تغییر رشته قبولی، در بین مجموعه رشته‌هایی که انتخاب کرده اید، وجود ندارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلب مجاز سازمان سنجش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه اول اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

به متقاضیان توصیه می‌شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است و داوطلبان می توانند در این لینک https://www8.sanjesh.org/download/1403/phd/cs/NOETCSphd1403_v1.pdf آن را دریافت کنند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه مربوطه دانشگاه آزاد به آدرسwww.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های: امام صادق (ع)، جامع امام حسین (ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، می‌توانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانه فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب کنند.

به گزارش مهر، آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ روز ۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۱۵۴ شهر، ۱۸۶ حوزه اصلی و ۵۶۸ حوزه فرعی برگزار شد. تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ نفر در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد مرد بودند.

گروه علوم انسانی با ۲۹ کدرشته و ۱۰۱ هزار و ۷۸۸ نفر داوطلب بزرگترین گروه حاضر در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال ۱۴۰۳ است. داوطلبان در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان به رقابت پرداختند.

کد خبر 6080561

دیگر خبرها

  • آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳، فردا
  • فردا، آغاز انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • شنبه آخرین مهلت ثبت نام برای امریه سربازی دانشگاه تهران
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد