Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل شدید آب مواجه هستیم، گفت: بیشتر چاه‌های آب در حال خشک شدن هستند و برای آبیاری فضای سبز باید به سمت استفاده از پساب برویم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرهاد رئیسی شامگاه شنبه در دویست و نودمین جلسه علنی شورا با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی یکی از سازمان‌های فعال در استان است، اظهارداشت: هر مسئله‌ای که در ساخت و سازها وجود داشته باشد مردم در ابتدا شهرداری، راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی را مورد خطاب قرار می‌دهند که امیدواریم با تعامل بیشتر بتوانیم مشکلات موجود در ساخت و ساز را برطرف و اگر شهر ایمن و سالم بخواهیم باید ارتباط سه‌جانبه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز اگر مشکلاتی در معماری و ترافیک شهر ایجاد می‌شود به دلیل عدم هماهنگی بین سازمان‌ها است بنابراین باید برنامه‌های لازم برای تمامی قسمت‌های شهر به ویژه بافت فرسوده تعریف و معماری ایرانی-اسلامی در بافت فرسوده پیاده‌سازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه رونق ساخت و ساز در شهرکرد باید براساس اجرای تمامی قوانین و با نظارت کامل انجام شود، خاطرنشان کرد: سخت‌گیری‌های مجموعه مدیریت شهری در ساخت و سازها دلسوزانه و تنها برای رونق شهر و رفاه مردم است اما در برخی مواقع مراودات اجتماعی و تخلفاتی انجام می‌شو‌د.

رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل شدید آب مواجه هستیم، ادامه داد: عمق آب چاه‌ها 37 متر پایین رفته و بیشتر چاه‌های آب در حال خشک شدن است و برای آبیاری فضای سبز باید به سمت استفاده از پساب برویم که می‌طلبد در راستای ایجاد چاه‌های جذبی یک تصمیم‌گیری درست انجام شود.

خطر بیخ گوش ناحیه غرب شهرکرد؛ تعهدات "شرکت نفت اصفهان" درباره خط لوله محقق نشدنمایشگاه بزرگ دستاوردهای دفاع مقدس در شهرکرد برپا شدشهرکرد| 1300 میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت داده شد

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با بیان اینکه شهرداری و سازمان نظام مهندسی در راستای توسعه شهر باید قدم بردارند، بیان کرد: می‌طلبد کمیته‌های تخصصی تشکیل و مشکلات و مسائل شهر بررسی شود. یکی از معضلات اصلی شهر کمبود پارکینگ و فروش آن است که باید با تدابیر لازم این مشکل رفع شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به حفر چاه‌های جذبی ادامه داد: می‌طلبد در انتهای مسیل‌ها چاه‌هایی حفر تا آب از شهر خارج نشود.

حمید فتح‌اللهی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه حفر چاه‌های جذبی را ضروری دانست و گفت: می‌توان از پساب فاضلاب مجتمع‌های مسکونی در راستای آبیاری فضای سبز همان محل استفاده نمود و پساب محله‌ای را در دستور کار قرار داد.

علیرضا توکلی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: قانون‌گذار جهت بالا بردن خدمات مهندسی، یک سازمانی به نام سازمان نظام مهندسی را تشکیل داده و وظایفی که بر عهده این سازمان قرار داده شده بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: سازمان نظام مهندسی باید به‌عنوان یک عامل بازدارنده تخلفات عمل کند تا دیگر شاهد تخلفات ساختمانی در سطح شهر نباشیم.

مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ظرفیت خوبی دارد که شهرداری می‌تواند در راستای ساخت و سازهای قانونی از این ظرفیت استفاده کند و تداوم جلسات سازمان نظام مهندسی با شهرداری می‌تواند نویدبخش روزهای خوبی برای مردم باشد.

امامقلی بلالی عضو شورای اسلامی شهرکرد هم گفت: یک هماهنگی بین نظام مهندسی و شهرداری باید وجود داشته باشد تا در بحث نمای ساختمان‌ها  یک وحدت‌ رویه ایجاد شود.

بهادر عبدالغنی در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی دارد تا بخشی از خدمات مشترک با سازمان نظام مهندسی را به صورت الکترونیکی ارائه دهد تا علاوه‌ بر سرعت بخشیدن به کارها از مراجعه حضوری افراد نیز کاسته شود. می‌طلبد در راستای اجرای درست ضوابط طرح تفصیلی، برای کارشناسان یک دوره آموزشی برگزار شود.

شهردار شهرکرد گفت: همچنین در راستای جمع‌آوری آب‌های سطحی و استفاده از آن در فضای سبز یک کمیته تخصصی تشکیل و مسائل و مشکلات باید به‌صورت تخصصی بررسی شود.

مهران کوهی‌کمالی رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری نیز در پایان جلسه بیان کرد: این سازمان خود را از بدنه شهرداری می‌داند و با نظارت بر ساخت و سازها یک کار فرهنگی و عملیاتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین هزینه زندگی یک فرد توسط نظام مهندسی مدیریت می‌شود، گفت: مواردی که توسط سازمان نظام مهندسی ارائه می‌شود مردم ملزم به اجرای آن هستند.

کوهی‌کمالی ادامه داد: در راستای ایجاد چاه‌های جذبی و اجرای نماهای ساختمانی باید طرح‌های تشویقی تعریف و اجرا و طرح‌هایی که توسط شهروندان ارائه می‌شود داوری و طرح برتر انتخاب شود.

انتهای پیام/7540/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهرکرد سازمان نظام مهندسی آبیاری فضای سبز چاه های جذبی چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟

محمدعلی زلفی‌گل در این حکم خطاب به داود یونسیان تاکید کرده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبرد‌های اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار گروهی و در نهایت اجرای تمام محور‌های سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

داوود یونسیان (زاده تهران _ ۱۳۵۵) دارای دکترای مهندسی مکانیک، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت با مرتبه استادی است. وی دارای بیش از ۲۰۰ مقاله علمی، پژوهشی بین‌المللی و چهار عنوان کتاب تالیفی است. همچنین پژوهشگر نمونه دانشگاه علم و صنعت در سال‌های متمادی، استاد نمونه کشوری در سال ۱۴۰۱، دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری در سال ۱۳۸۴ و عنوان دانشمند برجسته جوان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۳ را کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری و ریاست دانشکده‌های مهندسی راه آهن و فناوری‌های نوین از جمله سوابق اجرایی یونسیان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر منصور انبیا رییس پیشین دانشگاه علم و صنعت ایران در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

دکتر منصور انبیا (متولد ۱۳۳۷ در تهران)، عضو هیأت علمی و استاد شیمی تجزیه دانشگاه علم و صنعت ایران است که معاون طرح و توسعه دانشگاه علم و صنعت، رییس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران؛ سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران از مهرماه ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه علم و صنعت منصوب شده بود.

منبع: ایرنا

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • خلع‌ سلاح روان‌شناس‌نمای مسلح!
  • غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!