Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری النشره نوشت «مصطفی ادیب» که سفیر لبنان در آلمان بود و پس از استعفای حسان دیاب به دلیل مشکلات ناشی از انفجار بندر بیروت از نخست وزیری این کشور استعفا داده بود، در دهم شهریور مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شده بود که دیروز (شنبه) در دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان انصراف خود از تشکیل کابینه دولت جدید را اعلام و از مردم این کشور معذرت خواهی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

النشره در این گزارش نوشت: در نشست اخیر ادیب با «علی حسن الخلیل» از جنبش امل و «حاج حسین خلیل» از حزب‌الله که دیدار موفقی نبود، دوگانه شیعی همچنان شاهد مخالفت سرسختانه مصطفی ادیب در انتخاب یک وزیر شیعه به‌عنوان وزیر دارایی از میان لیست ده نفره ارائه شده از سوی حزب‌الله و امل بودند و ادیب از پذیرفتن این لیست خودداری کرد.

در این گزارش آمده است: از نظر جنبش امل و حزب الله، نخست‌وزیران سابق یعنی «فؤاد السنیوره»، «نجیب میقاتی» و «تمام سلام» همان کسانی هستند که در پشت پرده به هم خوردن تشکیل کابینه و اعمال فشار بر ادیب برای ندادن امتیاز به طیف شیعه لبنان قرار دارند.

النشره درباره نظر فرانسه در انصراف ادیب نوشت: فرانسه تا لحظات آخر انصراف ادیب را رد کرد، زیرا آن را یک سیلی به «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور، ملت لبنان، طبقه سیاسی و به‌ویژه جریان هشت مارس و متحدان حزب‌الله می‌دانست چرا که آن‌ها از حجم فشار‌های مستمر بر لبنان و خودشان آگاه هستند.

این پایگاه افزود: تلاش برای شکست طرح فرانسه برای لبنان از روز دهم ارائه این طرح و با اعمال تحریم‌های آمریکا بر دو وزیر سابق یعنی علی حسن خلیل وابسته به امل و «یوسف فینانوس» وابسته به جریان «المرده» از متحدان مقاومت آشکار شد و عربستان سعودی نیز یک روز پس از اعلام طرح «سعد الحریری» نخست‌وزیر سابق، برای جلوگیری از تشکیل دولت لبنان وارد عمل شد؛ زیرا از نظر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تشکیل یک دولت با حضور متوازن و مستقیم حزب‌الله را مجاز نمی‌دانست بدین دلیل سخنرانی پادشاه عربستان در سازمان ملل نیز هشداری واضح برای الحریری، ادیب و سه نخست‌وزیر سابق لبنان بود مبنی بر اینکه تشکیل دولت با این شروط ممنوع است.

این پایگاه لبنانی معتقد است که آنچه امروز لبنان شاهد آن است انفجار بمبی سیاسی در مقابل دوگانه شیعی یعنی امل و حزب الله و همچنین در مقابل مردم لبنان است که همگی بهای اقتصادی، مالی و اجتماعی سنگینی ناشی از کاهش ارزش پول ملی و توقف حمایت از مواد غذایی، سوخت و دارو خواهند پرداخت.

النشره با اشاره به شرایط کنونی هشدار داد که تیم ضرر دیده از ابتکار عمل فرانسه برای شعله ور کردن مجددا خیابان‌ها و ایجاد تنش و اختلاف افکنی میان مردم و دولت تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لبنان عربستان سعودی تحریم های آمریکا تشکیل کابینه نخست وزیر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم

رژیم صهیونیستی که از زمان تاسیس خود یک رژیم اشغالگر بود، از سال ۱۹۶۷ عملا به یک رژیم اشغالگر آپارتایدی تبدیل شد که اقدام به دسته بندی فلسطینیان در رده‌ای پایین‌تر از یهودیان کرده و از انجام هیچ گونه بدرفتاری نسبت به آنها فروگذار نکرده است. نسل کشی فعلی فلسطینیان در غزه تنها گوشه‌ای از عقاید صهیونیست‌ها است.

به گزارش الجزیره، ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که واشنگتن، اسرائیل را برای انجام تحقیقات پیرامون بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار خواهد داد.  

این سخنان پاتل پس از آن مطرح می‌شود که آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین موسوم به آنروا گزارشی را منتشر ساخته است که براساس آن جزئیات جدیدی از بدرفتاری با بازداشت شدگان فلسطینی در بند اسرائیل افشا شده است.  

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش‌ها پیرامون این موضوع را به شدت ناراحت کننده خواند و اعلام کرد: واشنگتن در این زمینه اسرائیل، متحد نزدیک خود را برای انجام تحقیقات جامع تحت فشار قرار خواهد داد.  

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند درخواست‌های پیشین آمریکا برای انجام چنین تحقیقاتی ناکافی بوده است.  

گزارش سازمان آنروا شامل شهادت بیش از یکصد بازداشت شده فلسطینی می‌شود که از بند رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند. سوء رفتار‌های رژیم صهیونیستی شامل عدم ارائه غذا، آب و یا دسترسی به سرویس بهداشتی برای ساعت‌ها درحالی که دستان و پا‌های این افراد بسته بوده است.  

برخی دیگر از فلسطینیان در معرض بازرسی بدنی نامناسب، دست زدن و نیز کتک خوردن قرار گرفته‌اند. این اقدامات در دسته تجاوزات جنسی و تعرض دسته بندی می‌شود.  

مقامات آمریکایی در حالی مدعی تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای روشن شدن ابعاد این ماجرا هستند که تاکنون چشمان خود را به روی کشتار ۳۴ هزار غیرنظامی فلسطینی و ویران شدن بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی در غزه بسته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • ببینید | شکاف سیاسی در اسرائیل؛ وزیر کابینه هم نتانیاهو را مسخره کرد!
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
  • عضو کابینه جنگ اسرائیل: مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می کنیم
  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید