Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:18:36 GMT

۳۰ هزار ۱۲۸ تن گوشت سفید در استان مرکزی تولید شد

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۲۹۳۱

۳۰ هزار ۱۲۸ تن گوشت سفید در استان مرکزی تولید شد

دکتر«محسن شانقی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۰۳ هزار و ۸۲۴ قطعه لاشه طیور به وزن ۱۵۴ تن در کشتارگاه‌های استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد:در این مدت ۵۷ تن پودر گوشت از ضایعات و لاشه‌های طیور ضبط شده در کشتارگاه‌های استان مرکزی تولید و به استان‌های همجوار ارسال شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از اجرای طرح رتبه‌بندی کشتارگاه‌های استان خبرداد و گفت: هفت کشتارگاه طیور با ظرفیت ۲۶ هزار قطعه در ساعت در این استان وجود دارد که پنج کشتارگاه فعال هستند ند و تولید در آن‌ها جریان دارد.

شانقی با بیان اینکه کشتارگاه‌های طیور در ممیزی‌های انجام شده و بر اساس تجهیزات موجود به سه رتبه B  و A و A+ رتبه بندی می‌شوند،خاطرنشان کرد: سه کشتارگاه استان در ممیزی‌های انجام شده از نظر تجهیزات دارای رتبه B و ۲ کشتارگاه دارای رتبه (A پلاس) بوده و کشتارگاه‌های رتبه B و A با به روزرسانی و تجهیز واحدهای خود می توانند به رتبه A و A+  ارتقا یابند.

وی اظهارداشت: تقویت سامانه ارزیابی و کنترل کیفی بهداشتی فرآیند تولید از طریق   GMP و HACCP، فعال کردن خط ۲ (دستگاه های تخلیه اتوماتیک اندرونه ) در کشتارگاه‌های صنعتی برای حذف ریه، ته روده، چینه‌دان، پشت، نای، مری، حذف تدریجی چیلرهای آبی با نصب دستگاه لاشه شور و اتاق سرد و رعایت ظرفیت کشتارطیور در کلیه کشتارگاه های طیور برابر پروانه صادره از جمله اهداف طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: اجرای سامانه خود کنترلی و مسئولیت‌پذیری از سوی تولیدکنندگان و مسئولان فنی بهداشتی به‌منظور تضمین سلامت محصول از طریق نمونه‌برداری از آب مصرفی، پرسنل ، محیط کار و فرآیند تولید، رتبه بندی کشتارگاه‌ها و محصولات، رعایت و کنترل سن، وزن و سایر مرغ کشتاری بر اساس رتبه بندی کشتارگاه‌ها، کنترل دقیق زنجیره سرد در ناوگان حمل و نقل، اتاق سرد و کاهش بار میکروبی و افزایش عمر ماندگاری فرآورده های استحصالی مرغ از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور اراک استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور اخبار کنکور استان مرکزی کشتارگاه ها رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور

حسین شیرزاد با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام متعهد به حمایت از جامعه بهره برداران دام و طیور کشور است افزود: سیاست جدید شرکت پشتیبانی امور دام که در بازه زمانی ۶ ماه گذشته پیگیری شده و همچنان با قدرت دنبال می‌شود، حمایت همه جانبه از جامعه دامپروری و مرغداران کشور از طریق فروش نهاده مدت دار، تولید قراردادی با زنجیره‌ها و ایجاد آرامش حداکثری در بازار نهاده‌ها و استفاده از پتانسیل بازار بدهی با مکانیزم تاخیری استمهال است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم سال گذشته نزدیک به ۹۰۰ هزار تن جو و یک و نیم میلیون تن ذرت بصورت نسیه و مدت دار با چک و سفته و ضمانت نامه بانکی به جامعه هدف بهره بردار عرضه شده و همچنین از عرضه بیش از یک میلیون تن سویا طی سال قبل حدود ۱۰۰ هزار تن بصورت نسیه بوده است.

شیرزاد گفت: در مجموع بیش از ۸۷ درصد فروش‌ها در نهاده جو به شکل نسیه، ۷۵ درصد فروش ذرت و ۱۲ درصد کنجاله سویا نیز بصورت نسیه و مدت دار ۳ تا ۶ ماهه و در برخی استان‌های محروم ۸ ماهه بوده که رکوردی بی سابقه در فروش نهاده‌های کشور با این الگوی حمایتی جدید محسوب می‌شود.

وی افزود: این سیاست‌های حمایتی با قدرت و توان بیشتر در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت تا آسیب‌های گذشته ناشی از افزایش قیمت نهاده‌های دام و طیور، عدم تزریق سرمایه در گردش مکفی به صنعت دام و طیور و کشتار دام مولد و تعطیلی واحد‌های کوچک و متوسط تعدیل و صدمات تا حدودی جبران شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام نتایج این سیاست‌های حمایتی را تاکنون بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور دانست و اظهارداشت: این امر اطمینان خاطر مرغداران و دامداران از وجود وفور و فراوانی نهاده و آرامش بازار طی ۶ ماه گذشته، رشد تولید گوشت سفید، تزریق امید و روحیه مثبت تولید در بین جامعه بهره برداران کشور، دیرکشتاری در دام سبک، تشویق به پرواربندی گوساله پای پروار، تشویق به جوجه ریزی تا ۱۵۲ میلیون قطعه و افزایش وزن مرغ را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود