Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-عضو کمیته کشوری بیماری آنفلوآنزا گفت: مبتلایان ویروس کرونا از آنجایی که سیستم ایمنی بدنشان با کرونا درگیر است و درحال ساختن آنتی بادی برای مقابله با آن است، نباید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: مسعود مردانی ضمن تاکید بر آنکه تزریق واکسن تنها برای افراد در گروه‌های پرخطر از جمله کادر بهداشت و درمان، بیماران دارای نقص ایمنی، زنان باردار، کودکان و سالمندان اولویت دارد، درباره چرایی منع واکسیناسیون آنفلوآنزا برای مبتلایان به کرونا یا افراد مشکوک به کرونا، گفت: از آنجایی که سیستم ایمنی فرد مبتلا به کرونا درگیر ویروس کووید۱۹ است، بدن در حال ساخن آنتی‌بادی برای مقابله با کرونا است از این رو تزریق واکسن آنفلوآنزا در زمانی که بدن درگیر کرونا است، سبب می‌شود پاسخ مطلوب به واکسن را شاهد نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیته کشوری بیماری آنفلوآنزا افزود: بهترین حالت برای مبتلایان کرونا این است که صبر کنند سه تا چهار هفته از زمان بهبودی‌شان بگذرد، سپس اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا کنند که بدن پاسخ مطلوب بدهد.

این متخصص بیماری‌های عفونی درباره مبتلایان بدون علامت کرونا، اظهار کرد: مبتلایان بدون علامت از آنجایی که احتمالا شناسایی نمی‌شوند واکسن آنفلوآنزا تزریق می‌کنند، اما شاید پاسخ مطلوب از واکسن را دریافت نکنند.

وی افزود: تعداد بسیار کمی از کسانی که اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا می‌کنند ممکن است در محل تزریق واکسن اندکی احساس درد پیدا کنند و به بیماری تب‌دار خفیفی مشابه آنفلوآنزا مبتلا شوند که اصلا موضوع حاد نیست و با خوردن استامینوفن ساده بهبود خواهند یافت.

مردانی درباره بیماری کرونا نیز با تاکید بر اینکه شدت بیماری کرونا در کشور بسیار افزایش یافته است، تصریح کرد: این درحالی است که پیش‌بینی می‌کنیم اوضاع در روز‌های آتی سخت‌تر و بدتر هم شود، زیرا دو تعطیلی دیگر در پیش داریم که ممکن است مجددا عده‌ای به سفر بروند. این موضوع در کنار کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برخی تجمعات افراد سبب می‌شود به روز‌های آینده خوشبین نباشیم.

در همین زمینه: مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا چگونه کاهش می‌یابد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن آنفلوآنزا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی

محمدرضا واحدی جو در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: واکسیناسیون زائران حج عمره از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: این واکسیناسیون بر طبق زمان بندی انجام شده برای ۶۹ کاروان به تدریج در این یک هفته عملیاتی می‌شود که واکسیناسیون ۳۹ کاروانی که از مشهد و دو شهر فریمان و چناران هستند در مرکز درمانی امام خمینی (ع) مشهد انجام و زائران ۳۰ کاروان دیگر نیز در ۱۱ مرکز سایر شهرستان‌های خراسان رضوی به همان روال زمان بندی شده‌ای که کاروان‌ها اعلام شده انجام می‌پذیرد.

وی بیان کرد: تزریق واکسن مننژیت چهار ظرفیتی در این مرحله از واکسیناسیون برای کلیه زائرانی که طی دو سال گذشته این واکسن را دریافت نکردند الزامی است اما آن‌هایی که ۲۲ فرودین ۱۴۰۱ به قبل واکسن مننژیت را تزریق کردند یا تزریقی نداشتند ملزم به دریافت این واکسن به دلیل احتمال افزایش شیوع این بیماری در تجمعات هستند.

واحدی جو در پاسخ به این پرسش که آیا برای سفر حج عمره تزریق واکسن کرونا نیز انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا برای حجاج وجود ندارد و سایر واکسن‌ها از جمله آنفولانزا نیز با نظر پزشک خواهد بود.

مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: معاینات پزشکی بیش از ۹ هزار عمره گزاری که قرار است از خراسان رضوی به سزرمین وحی سفر کنند که چندی قبل آغاز شد به پایان رسید که با این وجود همه آماده مهیا شدن شرایط سفر هستند.
 

هاشم رسایی‌فر

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد