Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 1 MB

کد خبر 552559 برچسب‌ها سلامت كروناويروس كرونا در ايران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت كروناويروس كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید

 به گزارش تابناک، سنگ‌ها بیشترین بار بیماری مرتبط با دستگاه ادراری را دارند و سنگ کلیه همراه با سرطان پروستات شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی در کشور هستند.
یک سوم جراحی‌های اورولوژی در کشور هم برای سنگ کلیه انجام می‌شود. ابتلا به سنگ کلیه جزو بیماری‌هایی است که به ژن ارتباط ندارد، اما ایرانی‌ها بیشتر از متوسط جهانی به آن مبتلا می‌شوند؛ موضوعی که دیروز در بیست و هفتمین کنگره سالانه جامعه اورولوژی ایران مطرح شد.

همچنین در باره اینکه چه عاملی بیشترین دلیل سنگ‌ساز شدن کلیه‌ ایرانی‌هاست یا با کنترل 2 بیماری بسیار رایج در کشور به راحتی می‌توان جلوی نارسایی کلیه‌ها و هزینه‌های قابل توجه به نظام سلامت را گرفت، صحبت شد. البته ایران در رشته جراحی‌های مختلف دستگاه و مجاری ادراری در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی پیشگام است و بسیاری از جراحی‌های نوین این حوزه در کشور انجام می‌شود.

 

بیماری‌های مهم اورولوژی

برای مراقبت از کلیه‌ها و دستگاه ادراری 2 رشته مهم وجود دارد؛ نفرولوژی مربوط به بخش داخلی کلیه و اورولوژی هم برای بیماری‌های مرتبط با دستگاه‌ ادراری که در بخش سلامت، پیشگیری، کاهش خطرپذیری، همچنین درمان دخالت دارد. در این حوزه بیماری‌های مختلفی وجود دارد که بسیار مهم هستند، ازجمله کاهش فعالیت کلیه و نارسایی این عضو، بیماری‌های مادرزادی، عفونت‌ها و سرطان‌های دستگاه ادراری مثل مثانه، پروستات و...

 

این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید

بسیاری از بیماری‌ها با غربالگری قابل پیشگیری و حتی درمان در همان مراحل اولیه هستند. این مسئله درباره کنترل بیماری‌های مرتبط با دستگاه ادراری هم اهمیت دارد چون 2بیماری‌ مهم وجود دارد که می‌تواند باعث نارسایی کلیه شود؛ دیابت و فشار خون. اگر غربالگری به موقع درباره آنها انجام شود بسیاری از بیماری‌ها کاهش پیدا می‌کند. درصورت ابتلا هم اگر شرایط بیماران کنترل شود، منجر به نارسایی کلیه نخواهد بود. بیماری‌های کلیوی بار عظیمی برای دولت و نظام سلامت دارد، به‌ویژه در بحث دیالیزو پیوند.

 

عامل مهم بروز سنگ

یکی از عوامل مهم شیوع سنگ‌ کلیه در ایران درجه حرارت است، چون در منطقه نیمه خشک قرار گرفته، در استان‌هایی که گرما بیشتر است سنگ کلیه شیوع بیشتری دارد. یک سوم جراحی‌های اورولوژی برای سنگ کلیه، یک سوم مرتبط با سرطان‌ها و یک سوم هم سایر اعمال جراحی مرتبط با دستگاه ادراری است.

 

همه بیمار می‌شوند

بیماری‌های مربوط به دستگاه ادراری به نوع بیماری بستگی دارد و دو نوع آن در کشور ما مشابه دیگر کشورها شایع‌تر است. پروستات و سنگ کلیه. نکته مهم اینکه بیماری‌های کلیه همه طیف‌های جامعه را دربرمی‌گیرد از نوزادان تا سالمندان. یعنی از همه گروه‌های سنی به متخصصان این حوزه مراجعه می‌کنند.

 

روزنامه همشهری

دیگر خبرها

  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد