Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:41:44 GMT

استقرار بخش‌های خدماتی در بند دره تا ۲ ماه آینده

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۳۰۸۰

استقرار بخش‌های خدماتی در بند دره تا ۲ ماه آینده

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از استقرار بخش‌های خدماتی در بند دره تا دو ماه آینده خبر داد.

سیدکمال الدین میرجعفریان، شنبه شب ۵ مهر به خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به بنددره به عنوان یکی از مراکز تفریحی در مرکز استان و همچنین عدم توجه به آن در سال‌های اخیر، گفت:  عملیات اجرایی ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه گردشگری بنددره بیرجند، از سال گذشته و با دستور استاندار وارد فاز اجرایی شد و با اهتمام دستگاه‌های اجرایی تاکنون پیشرفت‌ خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: این طرح با تقسیم کار مناسب بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه آغاز شد تا با تکمیل زیرساخت‌های لازم، شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مجموعه تفرجگاهی فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تعریض راه ورودی، توسعه فضای موجود، ایمن سازی مسیر کمربندی، تأمین روشنایی و آب، احداث سکو برای ایجاد زیرساخت های گردشگری و نصب آلاچیق، ایجاد فضای سبز و... از جمله اقداماتی است که در این مجموعه صورت گرفته است.

میرجعفریان با تشریح طرح پیش بینی شده برای این تفرجگاه، اظهار کرد: این طرح به گونه‌ای بارگذاری شده که جای توسعه در زمینه پروژه‌های تکمیلی را در سنوات آتی دارد.

وی، طرح تفرجگاهی بنددره را از پروژه‌های اثربخش در سطح استان خواند و گفت: اگر چه این پروژه در بیرجند اجرا می‌شود، اما اثرات مطلوب آن، عاید تمام استان خواهد شد.

آخرین خبرها از پروژه مسکن‌سازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از اقدامات استان در زمینه اجرای طرح مسکن محرومان گفت و افزود: بعد از تجربه موفق استان در اجرای پروژه ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی، همزمان با سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی، تفاهم نامه احداث شش هزار واحد مسکن شهری نیز منعقد شد.

میرجعفریان ادامه داد: ۹۰ درصد پروژه ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی تحویل شده و مابقی در حال تکمیل و آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه شش هزار واحد مسکن شهری به افراد فاقد مسکن، افرادی که مسکن‌ بد دارند و ساکنین بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها اختصاص دارد، گفت: افراد متقاضی واجد شرایط باید هر چه سریعتر به بنیاد مسکن مراجعه کرده و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

میرجعفریان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در هفته دولت و در شهرستان زیرکوه آغاز ‌شد، تصریح کرد: علاوه بر این شش هزار واحد،  احداث هزار و ۷۰۰ واحد مسکن ایثارگران نیز در برنامه کاری استان قرار دارد.

وی افزود: مقدمات کار برای اجرای این پروژه هم چیده شده و ۲۶۰ نفر هم تاکنون نسبت به تشکیل پرونده و اعلام تقاضای خود، اقدام کرده‌اند.

تسهیلات و بیمه رایگان در اختیار سیل‌زدگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات در مناطق سیل زده استان، گفت: در جریان بارش‌های رگباری اوایل شهریورماه، آسیب‌هایی به پنج شهرستان استان وارد شد، اما حجم خسارت‌ها در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و خوسف بیشتر بود.

میرجعفریان با تأکید بر اینکه اکیپ‌های امدادی از همان ساعات اولیه در مناطق سیل زده مستقر شده‌اند، تصریح کرد: عمده خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های تأسیسات آب، برق و گاز در همان ۴۸ ساعت اولیه رفع شد، اما جبران آسیب‌های وارده به قنوات و مزارع کشاورزی به عهده جهاد کشاورزی بوده و در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی افراد از تسهیلات حمایتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بیمه رایگان واحدهای مسکونی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیرجند مسكن معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هزار واحد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی در نشست مشترکی که شب گذشته با حضور شهرداران مناطق مشهد و مدیران بنیاد مسکن استان که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این نهاد در تأمین پروژه‌های مسکن از جمله نهضت ملی، مسکن محرومین و مسکن طلاب اظهار کرد: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین و افراد کم‌‎درآمد مانند مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی درحال ساخت است. همچنین علاوه بر این، عملیات عمرانی ۳۵۰۰ واحد دیگر نیز در سرتاسر استان در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تا حتی با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی افزود: بنیاد مسکن در خصوص کلانشهر مشهد طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی بسیاری را در شهرستان‌های زیر ۵۰ هزار نفر، روستاها، بخشداری‌ها و... در دست اجرا دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان رضوی یکی از ویژگی‌های بنیاد مسکن را درآمد هزینه برشمرد و عنوان کرد: ما همچون شهرداری هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کنیم و این یک امتیاز محسوب می‌شود. امیدواریم دست در دست هم و با مشارکت و همکاری سایر نهادها بتوانیم گره از کار مردم بگشاییم و بیشتر در خدمت مردم باشیم.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، هماهنگی و همکاری در توسعه معقول شهری، آمادگی برای انجام پروژه‌های مشترک بین شهرداری و بنیاد مسکن همچون ساخت‌وساز و...، افزایش همکاری بین شهرداری و بنیاد مسکن، بررسی معضلات حاشیه شهر مشهد و تلاش برای حل آن، ظرفیت مناسب منطقه ثامن برای همکاری و آمادگی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی در این منطقه و... برخی از مباحث مطرح شده در این نشست بود که به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • ‌تأیید درخواست ۲۱۱۱ نفر متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم