Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمايشگاه صنايع دستی و گردشگری ايران با حضور رايزنان فرهنگي كشورهاي ازبكستان، قزاقستان، تركيه، افغانستان، آذربايجان به همت رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در عشق‌آباد افتتاح شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه روز جهاني جهانگردی و آغاز هفته گردشگري در ايران، نمايشگاه صنايع دستي و گردشگري كشورمان با حضور رايزنان فرهنگي كشورهاي ازبكستان، قزاقستان، تركيه، افغانستان، آذربايجان، نمايندگان شركت‌های گردشگري تركمنستان و علاقه‌مندان تركمني در محل رايزني فرهنگي ايران در عشق‌آباد افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس ارباب خالص، سفير جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان در سخناني ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و تبريك بيست و نهمين سالروز استقلال تركمنستان، گفت: گردشگري و جهانگردي امروزه به يك صنعت مهم در دنيا تبديل شده است  و بسياري از كشورهاي جهان با توجه به اهميت آن برنامه‌ريزي‌هاي گسترده‌اي را براي بهره مندي از اين صنعت براي رشد و توسعه خود كرده‌اند.

وي افزود: اين در حالي است كه كشورهاي منطقه با برخورداري از پيشينه فراوان تاريخي و فرهنگي سهم اندكي از اين صنعت را به خود اختصاص داده‌اند و مي‌بايست با همفكري و ارتباطات بيشتر فرهنگي زمينه رونق بيشتر گردشگري در ميان خود را فراهم آورند.

سفير ايران در تركمنستان گفت: در شرايط فعلي حاكم بر ارتباطات ميان كشورها، برگزاري اين نمايشگاه از سوي رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در تركمنستان با هدف آشنايي با ظرفيت‌هاي فراوان موجود در عرصه صنايع دستي و گردشگري كشورمان صورت گرفته و گامي نخست براي آغاز همكاري در اين زمينه به ويژه ميان ايران و تركمنستان محسوب مي‌شود.

وی اظهار کرد: ما آمادگي داريم ميزبان نشست‌هايي با نمايندگان فرهنگي كشورهاي حاضر در اين مراسم و با محوريت گردشگري در بين كشورهاي منطقه در محل سفارت جمهوري اسلامي ايرن در تركمنستان باشيم تا هماهنگي‌هاي لازم را براي رونق گردشگري در شرايط پس از گذار از دوران فراگيري بيماري كرونا در جهان انجام دهيم و زمينه ساز رونق اين صنعت ميان كشورهاي منطقه به ويژه ايران و تركمنستان باشيم.

وجود اشتراكات فراوان تاريخی و فرهنگی بین ایران و ترکمنستان

رضا خانيان، رايزن فرهنگي ایران در تركمنستان در سخنرانی خود، گفت: نمايشگاه صنايع دستي و گردشگري كشورمان در عشق‌آباد به منظور گراميداشت روز جهاني گردشگري و نيز به مناسبت بيست‌ونهمين سالروز استقلال تركمنستان و با توجه به تأكيدات قربانقلی بردي محمد اف، ریيس جمهور تركمنستان براي توجه به عنصر فرهنگ در روابط فرهنگي تركمنستان با همسايگان بر پا شده است.

وي افزود: ضرورت آشنايي بيشتر هر دو كشور ايران و تركمنستان با ظرفيت‌هاي موجود در عرصه صنايع دستي و گردشگري با توجه به اشتراكات فراوان تاريخی و فرهنگی دو كشور، از اهداف اصلی برگزاري اين نمايشگاه بوده است.

در ادامه اين مراسم، كليپ‌هايي از جاذبه‌هاي گردشگري و صنايع دستي ايران و تركمنستان به نمايش درآمد كه با استقبال حاضران روبرو شد. همچنين علاقه‌مندان تركمني مقالاتي در خصوص جاذبه‌هاي گردشگري و هنر صنايع دستي در ايران و تركمنستان براي حاضران خواندند كه در پايان مراسم با اهداي جوايز از آنان تقدير به عمل آمد.

گفتنی است؛ در اين نمايشگاه صنايع دستي متنوع ايراني از جمله فيروزه كوبي، مينا كاري، خاتم كاري، سفال، كاشي، تابلوهاي مينياتور، قلمکاری، ترمه، شيشه و آبگينه و نيز تصاويري از اماكن گردشگري كشورمان در معرض بازديد علاقه‌مندان قرار دارد. همچنين، كليپ‌هاي ساخته شده توسط رايزني فرهنگي كشورمان به اين مناسبت براي بازديد كنندگان به نمايش در مي‌آيد. اين نمايشگاه به مدت يك هفته در محل رايزني فرهنگي كشورمان در عشق‌آباد، آماده بازديد علاقه‌مندان خواهد بود.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترکمنستان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران صنایع دستی و گردشگری ایران در ترکمنستان ایران و ترکمنستان گردشگری کشورمان نمایشگاه صنایع رایزنی فرهنگی علاقه مندان عشق آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است