Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@10:40:55 GMT

مواد غذایی منجمد کرونا را انتقال می‌دهند؟

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۳۳۰۸

مواد غذایی منجمد کرونا را انتقال می‌دهند؟

مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: ماندگاری ویروس کرونا بر روی مواد غذایی منجمد شده در درجه منفی ۲۰ تا منفی ۷۰ از بین می رود و مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

وی اظهار داشت: احتمال پیدا کردن تماس با سطوح آلوده به ویروس کرونا از طریق فروشگاهها، وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر از مواد غذایی منجمد شده است، ویروس ها در فضای انجماد زنده نمی مانند و اثرپذیری انتقال به افراد را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: میزان ویروس موجود در غذاهای منجمد به اندازه‌ای نیست که خطری برای افراد داشته باشد، ویروس‌ها در واقع انگل‌های داخل سلولی هستند و نمی‌توانند در خارج از سلول‌های میزبان، تولید ‌مثل کنند. آنها روی یک بسته‌بندی غذایی یا گوشت منجمد، فقط در انتظار از بین رفتن هستند.

مردانی تاکید کرد:برخلاف باکتری‌ها، ویروس‌ها ممکن است ساعت‌ها یا روزها روی یک سطح بمانند، اما آنها در این شریط کاملا شکننده بوده و قادر به انتقال عفونت نیستند.

فقط ماسک های خانگی قابل شستشو

این پزشک در مورد شست وشوی ماسک ها گفت: فقط ماسک های خانگی به دلیل سه لایه بودن و اینکه نانو باشند، قابل شست وشو هستند و بقیه ماسک ها با شست وشوی مجدد خاصیت خود را از دست می دهند و نباید آنها را استفاده کرد.

مردانی با بیان اینکه ماسک باید تا پایان کرونا به عنوان ابزار حیاتی مردم استفاده شود، تصریح کرد: در ۶ ماهه دوم امسال شرایط خاصی را در کشور به خاطر همزمانی کرونا با آنفلوآنزا خواهیم داشت و از مردم می خواهیم بدون ماسک از منزل خارج نشوند و باید جزو سبد خانوار در نظر گرفته شود.

منبع: الف

کلیدواژه: ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید

آب نه تنها مایع حیات که نیاز مبرم بدن برای حفظ و ارتقای سلامتی در همه سنین است بلکه به ویژه در فصل گرما که نیاز به هیدراتاسیون (آبرسانی) بیشتر می‌شود، اهمیت آن بیش از پیش افزایش می‌یابد چرا که در گرما بدن ما تمایل دارد آب بیشتری را از طریق تعریق در شرایط آب و هوایی سوزان از دست بدهد.

به گزارش مهر، بدن ما همچنین به تغذیه کافی برای جبران مواد مغذی از دست رفته و حفظ تعادل الکترولیت‌ها نیاز دارد.

یک راه ساده برای هیدراته (پر آب) نگه داشتن بدن، افزودن سبزیجات تازه به رژیم غذایی است که سرشار از مواد مغذی و همچنین محتوای آب بالا هستند، در این مطلب به برخی از سبزیجات رایج که برای آبرسانی به بدن به طور طبیعی عالی هستند، اشاره شده است.

اهمیت سبزیجات آبرسان

سبزیجاتی مانند خیار و کرفس دارای محتوای آب بالایی هستند و برای حفظ تعادل الکترولیت سالم ضروری هستند. این سبزیجات ساده نه تنها سرشار از آب هستند، بلکه در عین حال مقادیر زیادی از مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم دارند که به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می کنند. گنجاندن این مواد غذایی آبرسان در رژیم غذایی تابستانی نه تنها بدن را سرحال و پرانرژی نگه می‌دارد، بلکه به جلوگیری از کم آبی بدن و گرمازدگی نیز کمک می‌کند.

خیار

خیار به طور طبیعی سرشار از فیبر و سایر مواد مغذی حیاتی است و محتوای آب بالایی در حدود ۹۵ درصد دارد.

کاهو

انواع کاهو حاوی حدود ۹۶ درصد آب هستند که آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای آبرسانی به بدن تبدیل می‌کند. رایج ترین شیوه مصرف کاهو در سالاد است اما همچنین می‌توان آن را به عنوان سبزی شاداب کننده نیز به تنهایی مصرف کرد.

کرفس

کرفس به طور طبیعی از حدود ۹۵ درصد آب تشکیل شده است که نه تنها آبرسان است، بلکه کالری کمی نیز دارد، که آن را به میوه‌ای ایده‌ال برای قصل گرما تبدیل می‌کند.

تربچه

تربچه یکی دیگر از سبزیجات ترد است که با حدود ۹۵ درصد آب یک سبزی آبرسان محسوب می‌شود که برای تابستان بسیار مناسب است.

کدو سبز

کدو سبز با محتوای بالای آب در حدود ۸۵ درصد، نه تنها آبرسان است، بلکه همه کاره است و می‌تواند به روش‌های بسیار جالبی استفاده شود.

گوجه فرنگی

این سبزی آبدار تقریبا ۹۴ درصد آب دارد و افزودن آن برای افزایش رطوبت به سالادها، ساندویچ‌ها و سس‌ها عالی است.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای قرمز، سبز و زرد تقریبا ۹۲ درصد از آب تشکیل شده‌اند که آنها را به یک مکمل رنگارنگ و آبرسان برای وعده‌های غذایی تبدیل می‌کند.

اسفناج

این سبزی برگ سبز حاوی حدود ۹۱ درصد آب و هم آبرسان و هم غنی از مواد مغذی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مواد غذایی ضد التهاب
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • مواد غذایی مضر برای سلامت قلب