Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@23:13:36 GMT

پیش‎‌بینی تولید ۵ میلیون تن چغندرقند بهاره

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۳۴۷۰

پیش‎‌بینی تولید ۵ میلیون تن چغندرقند بهاره

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، پیمان حصادی با اشاره به دوره برداشت چغندر قند بهاره و بهره برداری از کارخانه‌های قند کشور از اواخر شهریورماه سال جاری در استان‌های غربی از جمله آذربایجان غربی و اردبیل گفت: تاکنون محصول بیش از ۱۱۰۰ هکتار از مزارع برداشت و حدود ۶۰ هزار تن چغندر قند با متوسط عیار قند بالای ۱۶ درصد، تولید و تحویل کارخانه های قند طرف قرارداد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به سطح قابل برداشت حدود ۹۹ هزار هکتاری چغندر قند بهاره کشور و وضعیت مطلوب اکثر قریب به اتفاق مزارع، پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری بیش از ۵ میلیون تن چغندر قند بهاره در کشور تولید و برای فرآوری و استحصال شکر، تحویل کارخانه‌های قند سراسر کشور شود.

به گفته حصادی، کشت چغندر قند پائیزه با شروع سال زراعی از مناطق جنوبی کشور (خوزستان)، آغاز شده است.

وی با اشاره به کشت قراردادی چغندرقند «مبتنی بر کشاورزی قراردادی»، گفت: همچنین تعامل خوبی با بخش‌های مختلف از جمله کارخانه‌های قند در زمینه تأمین و تدارک نهاده‌ها و سایر عوامل موثر در تولید در چغندر قند پائیزه در سطح کشور انجام شده و انتظار می‌رود کشت پائیزه چغندر قند سال جاری با استقبال خوب کشاورزان روبرو شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن میزان بهره‌وری تولید و آب در چغندر قند پائیزه، پیش‌بینی می‌شود، ضمن صرفه‌جویی حدود ۱۴۰ میلیون متر مکعبی آب بیش از ۱.۲ میلیون تن چغندر قند پائیزه نیز تولید و تحویل کارخانه‌های قند شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چغندرقند چغندر قند تولید چغندر قند پائیزه کارخانه های قند قند بهاره تن چغندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه تولید و بسته بندی ده‌ها تن مربای توت فرنگی در کارخانه (فیلم) فرآیند تولید سوسیس و کالباس در کارخانه‌های معروف (فیلم) نوشابه پپسی چگونه در کارخانه تولید و بسته بندی می‌شود؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • بازگشت دوباره کارخانه فروآلیاژ ازنا به چرخه تولید
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند