Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس درباره به تعویق افتادن انتخاب اعضای هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اعتراضاتی را مطرح کردند.

ابه گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نصرالله پژمانفر در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه 6 مهر با اشاره به تغییر دستور جلسه علنی مجلس گفت: مطلع شدیم دوستان طرحی را در کمیسیون ها در رابطه با تغییر در تعداد اعضای مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مطرح کردند که این تعداد از پنج نفر به هفت نفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حق نمایندگان است که باید طبق دستور این طرح مطرح، اعلام وصول و پس از طرح در کمیسیون در مجلس مطرح شود اما امروز بدعت بزرگی در مجلس مطرح شد که باید جلوی آن گرفته شود.

 

رییس کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: ما هنوز پیشنهادی را که اعلام وصول نشده است و بررسی شورایی که باید امروز تشکیل می شده است را معطل گذاشتیم. باید انتخاب هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها طبق دستور در جلسه امروز مجلس مطرح و اعضا انتخاب شوند.

 

علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری و با استناد به مواد 99 و 100 گفت: هیئت رییسه مجلس قسم یاد کردند که به قانون پایبند باشند، شما نماینده مردم هستید، دستور هفتگی چاپ شده است، بر اساس کدام بند دستور چاپ شده را از دستور هفتگی خارج کردید؟

 

وی ادامه داد: در صحبت با اعضای هیئت رییسه از بی اختیاری شان در رابطه با این موضوع می گویند. این یک و نیم متر بالا رفتن ارزش اینکه آزادگی خودتان را از دست بدهید را ندارد. یک اتفاق سیاسی در مجلس در حال رخ دادن است، آقایان به خاطر اینکه سهم شان در کمیسیون اصل 90 تامین نشده است، می خواهند به کمیسیون اصل 90 را ندیده بگیرند.

 

سید نظام الدین موسوی نیز در تذکری با استناد به مواد 99 و 100 آیین نامه گفت: اعضای هیئت رییسه سوگند یاد کردند که آیین نامه را رعایت کنند. در هیچ کدام از مواد آیین نامه بندی را پیدا نمی کنید که هیئت رییسه بتواند دستوری را خارج کند اما مواد 99 و 100 ناظر بر این است که ترتیب باید رعایت شود. قرار نیست شما در انتخاباتی که مطابق میل تان برگزار شده است ولی افرادی مطابق میل شخص خاصی انتخاب نشده اند را به تعویق بیندازید، این یک بدعت است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد روال جاری مجلس انجام نشود و مواد و آیین نامه ها رعایت نشوند، سنگ روی سنگ بند نمی آید. این رفتار خلاف قانون است، آن را کنار بگذارید و انتخابات اعضای ناظر بر انتخابات شوراها را برگزار کنید.

 

امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس که ریاست جلسه علنی امروز را به عهده داشت، گفت: بند 6 ماده 22 آیین نامه می گوید تهیه و تنظیم برنامه های هفتگی مجلس از اختیارات هیئت رییسه است و ترتیب دستور هفتگی به ترتیب وصول طرح ها و لوایح ها از کمیسیون هاست. موضوع مورد بحث شما نه طرح بوده و نه لایحه و برگزاری انتخابات است که اگر بخواهیم ترتیب وصول را رعایت کنیم، حالا حالاها در دستور کار قرار نمی گرفت.

 

وی تصریح کرد: جزو اختیارات هیئت رییسه است که طبق اعلام وصول طرح ها و لوایح را در دستور کار قرار دهد. این دستور شماره سه است و ما هنوز به آن وارد نشده ایم.

 

وی ادامه داد: امروز صبح آقای جوکار رییس کمیسیون شوراها به رییس مجلس مراجعه کردند که ما اصلاح قانونی در این رابطه داریم که منجر به این می شود تعداد و ترتیب اعضای ناظر تغییر کند. شما کمی تامل کنید، آقای رییس نیز گفتند وارد نشوید.

 

خاطرنشان کرد: امروز بعد از ظهر در جلسه هیئت رییسه این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس بر انتخابات شوراها هیئت رییسه آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان

اعضای کمیسیون اصل نود مجلس از یک شرکت دانش بنیان حوزه ساخت تجهیزات پزشکی بازدید کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نظارت میدانی اعضای این کمیسیون از مزرعه احیای خاک و شرکت دانش بنیان مادزیست فناور اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 1403 با نام سال جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری و در راستای آشنایی با مسائل و دغدغه‌های فعالان صنعتی در جهت مقررات زدایی و از بین بردن موانع اجرایی شعار سال با همراهی حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از یکی از شرکت‌های فعال حوزه ساخت تجهیزات پزشکی بازدیدی انجام شد.

وی افزود: در این بازدید که کارشناسان سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند ضمن حضور در خط تولید و بخش‌های تحقیقاتی یکی از شرکت‌های دانش بنیان از نزدیک مشکلات گریبان‌گیر این شرکت‌ها بررسی و مشکلات ناشی از طرز کار دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با هماهنگی سازمان غذا و دارو در ردیف بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه از مزرعه احیای خاک در جنوب تهران و منطقه شهر ری نیز بازدید شده و با توجه به اهمیت این مزرعه در ایجاد ظرفیت برای ایجاد مشارکت مردمی با سرمایه‌گذاری خرد در تولیدات محصولات کشاورزی، زنبورداری و دامپروری که با تجمیع سرمایه‌های خرد، یک نمونه موفق از مشارکت مردمی در امر تولید را ایجاد کرده است. مقرر شد مشکلات تولیدکنندگان دامی احصا و در کمیسیون اصل نود مجلس در جهت تسهیل مشارکت مردم در امر تولید مورد بازنگری و و بررسی با مسئولان مربوط قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • عضو جبهه پایداری: ما هر هفته جلسه داریم و یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس است
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • طرح تقویت نوآوری دفاعی در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس
  • تاثیر منتخبین دور دوم انتخابات روی ترکیب هیات‌رییسه مجلس آینده