Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت پرداخت وام کرونا به کسب و کارها گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع کرونا جهت پرداخت وام به کسب و کارها به بانک‌ها اختصاص یافته است.

وی که خواست نامش در مصاحبه ذکر نشود، افزود: از کل مبلغ تخصیص یافته به نظام بانکی، ۴,۵۰۰ میلیارد تومان وام به کسب و کارها پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شیوع کرونا و به مخاطره افتادن وضعیت کسب و کار کشور اعلام شد که تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل ۱۴ رسته منتخب ۳ میلیون واحد است که ۱.۳ میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و ۱.۷ میلیون واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند؛ همچنین در این واحدها ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه مشغول به کار هستند.

دولت برای کاهش بحران کرونا در وضعیت فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کشور، مقرر کرد که ۴۹ هزار میلیارد تومان بودجه در قالب تسهیلات از ۱۶ تا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به کسب و کارهای آسیب دیده پرداخت شود که البته در ادامه، ۲۰ هزار میلیارد تومان از این ۴۹ هزار میلیارد تومان به پرداخت وام ودیعه مسکن اختصاص یافت.

در همین ارتباط، ۸۴۸ زیررسته به عنوان مشاغل به شدت آسیب دیده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شدند و مقرر شد فعالان این رسته‌ها، پس از ثبت نام در سامانه کار، تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

آخرین پی گیری های خبرنگار مهر نشان می‌دهد که تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ بودجه برای وام کرونا به بانک‌ها اختصاص داده شده و ۴,۵۰۰ میلیارد تومان نیز وام به کسب و کارها پرداخت شده است.

همچنین اگرچه ۳۱ شهریور ماه آخرین مهلت ثبت نام کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت وام بود اما مطابق با اعلام سخنگوی دولت، مهلت ثبت نام بنگاه‌ها تا یک ماه دیگر تمدید شده است که صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir/ فرایند ثبت نام را انجام دهند.

لازم به ذکر است که اگر تسهیلات تا ۱۶ میلیون تومان باشد، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک، وام ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، وام ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۲ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، وام ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۳ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، و وام از ۲۰۰ میلیون تومان بالاتر با ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف و سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات بعنوان ضمانت دریافت می‌شود.

کد خبر 5032607 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ویروس کرونا کسب و کار تسهیلات کرونایی وام کرونا بازار سهام تولید نفت ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت شاخص کل بورس بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا قیمت یورو صادرات نفت قیمت سکه بهار آزادی ۵۰۰ میلیارد تومان کسب و کارها آسیب دیده میلیون تومان بنگاه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی

دریافت 22 MB کد خبر 6087342

دیگر خبرها

  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است