Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اتفاقاتی که در قرارداد دو کشتی‌گیر در سازمان لیگ کشتی به وجود آمد هیئت کشتی قائمشهر از سازمان لیگ به وزارت ورزش و جوانان شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پس از اینکه تیم دریاچه ارومیه از حضور در لیگ کشتی انصراف داد عباس آقانیا و بهمن فروتن دو تن از کشتی‌گیران این تیم با تیم هیئت کشتی قائمشهر قرارداد بستند تا امسال در لیگ برتر حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته جالب توجه این بود که این دو کشتی‌گیر چند روز بعد دوباره به سازمان لیگ کشتی رفتند و در حالی که با تیم هیئت کشتی قائمشهر قرارداد داشتند با تیم استقلال هم قرارداد بستند. 

همین موضوع موجی از واکنش‌ها را به سازمان لیگ کشتی به همراه داشت و جدال بین دو تیم هیئت کشتی قائمشهر و استقلال بالا گرفت تا اینکه کار به کمیته انضباطی کشیده شد. در این میان  نصیرزاده رئیس سازمان لیگ هم اعلام کرد که این مسائل طبیعی است و باعث رونق کشتی می‌شود.

او در مورد قرارداد این دو کشتی‌گیر هم اعلام کرده بود:« تیم دریاچه ارومیه به خاطر اینکه اسپانسرش نتوانسته بود به تعهدات مالی خود عمل کند، از حضور در لیگ انصراف داد. امتیاز این تیم به باشگاه پرطرفدار استقلال واگذار شد و تمامی کشتی‌گیران این تیم جذب باشگاه استقلال شدند. در تاریخ 13 شهریور  مسئولان تیم دریاچه ارومیه به دو کشتی‌گیر این تیم می‌گویند که با تیم قائمشهر قرارداد ببندند که این اتفاق هم صورت می‌گیرد و قرارداد آنها در سازمان لیگ به امضا می‌رسد. البته وقتی قرارداد وجاهت رسمی و قانونی پیدا می‌کند که مسئول حقوقی و رئیس سازمان لیگ آن را تأیید کند که این اتفاق صورت نگرفته است. بنابراین این دو کشتی‌گیر دوباره با تیم استقلال قرارداد می‌بندند که این موضوع باعث ناراحتی مسئولان تیم قائمشهر شده است که ما هم به هر دوی آنها اعلام کردیم در صورتی که تیم قائمشهر رضایت بدهد، آنها می‌توانند با تیم استقلال قرارداد خود را نهایی کنند و در خدمت این باشگاه باشند. مدیرعامل باشگاه قائمشهر رضایت‌نامه عباس فروتن‌نیا را صادر کرد اما حاج‌آقانیا دیگر کشتی‌گیر این تیم نتوانست رضایت مسئولان را جلب کند و باید در خدمت این باشگاه باشد. ما هم نمی‌توانیم کشتی‌گیر را مجبور کنیم و در صورتی که مسئولان تیم قائمشهر رضایت نداشته باشند، این کشتی‌گیر نمی‌تواند در تیم دیگری حضور پیدا کند.»

روز گذشته با توجه به شکایت تیم هیئت کشتی قائمشهر از نادر حاج آقانیا و عباس فروتن، جلسه کمیته انضباطی با حضور اعضای این کمیته در این خصوص برگزار شد و طبق اسناد و مدارک از نمایندگان تیم‌ها و اظهارات کشتی‌گیران و ارائه مستندات رئیس سازمان لیگ،  تخلف منتصب به آقایان نادر حاج آقانیا و عباس فروتن منطبق با ماده ۸ آیین‌نامه انضباطی محرز گردید. لذا متخلفین وفق بند ۲ ماده ۸ آیین‌نامه انضباطی به توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم می‌گردند. همچنین قرارداد این دو کشتی‌گیر با باشگاه استقلال معتبر است.

رأی کمیته انضباطی و از طرفی پاره کردن قرارداد دو کشتی‌گیر با تیم هیئت کشتی قائمشهر باعث ناراحتی آن‌ها شده است و به همین خاطر این هیئت کشتی به حراست وزارت ورزش و جوانان شکایت کرده است. 

البته نصیرزاده رئیس سازمان لیگ کشتی معتقد است این موضوع به او ارتباطی ندارد چرا که جلسه کمیته انضباطی برگزار شده و او هم به عنوان رئیس سازمان لیگ مستندات را ارائه داده است و حتی حق رأی هم نداشته است. باید دید در ادامه ماجراهای سازمان لیگ کشتی و حواشی که رئیس سازمان لیگ از آن به عنوان نقل و نبات یاد می‌کند به کدام سمت می‌رود. 

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: کشتی کشتی آزاد سازمان لیگ نصیرزاده تیم هیئت کشتی قائمشهر سازمان لیگ کشتی رئیس سازمان لیگ دو کشتی گیر کمیته انضباطی تیم قائمشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،علی رغبتی مشاور وزیر ورزش در امور ورزش قهرمانی طی گفتگو با برنامه گفتگوی ویژه خبری درخصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و موضوع تعیین تکلیف مدیریتی دو باشگاه اظهار داشت: وقتی یک مجموعه واگذار می‌شود این مالکین هستند که درخصوص وضعیت مدیریتی آن تصمیم می‌گیرند. دوره مدیریتی آنها ممکن است تمام و یا تمدید شود و این تصمیم برعهده سهامداران است و ما نیز در وزارت ورزش آماده هرگونه همکاری هستیم.

 

وی در ادامه درپاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش بعد از واگذاری دو باشگاه در مجمع سرخابی‌ها حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: ترکیب سهامداران مجمع را تشکیل می‌دهد. ما از بعد نظارتی و قوانینی که برای نظارت بر باشگاه‌ها برعهده وزارت ورزش گذاشته شده است وظیفه خود را انجام خواهیم داد چون باشگاه‌ها مجوز فعالیت خود را از وزارت ورزش و اداره کل ورزش استان متبوع دریافت می‌کنند‌. 

 

وی بیان کرد: باشگاه‌ها ملزم به رعایت استانداردهای فدراسیون متبوع هستند و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل اینکه رشته اول آنها فوتبال است در یک سطح بالاتر استانداردهای مدنظر AFC را باید رعایت کنند‌. همچنین مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید برنحوه عملکرد آنها نیز نظارت وجود داشته باشد و از این‌رو مبحث نظارتی وزارت ورزش بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ادامه خواهد داشت.

 

رغبتی درخصوص این موضوع که واگذاری دو باشگاه تا به الان چقدر موفقیت‌آمیز بوده است خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که وضعیت مالکیتی این دو باشگاه دستخوش تغییرات مختلفی شده و در یک دهه اخیر به این نتیجه رسیدند که سرخابی‌ها واگذار شوند. آن چیزی که در این بین بسیار مشهود است اراده و همت دولت سیزدهم و در راس آن رییس‌جمهور محترم بود که این دو باشگاه به نهاد غیردولتی سپرده شود. 

 

وی گفت: بزرگترین دغدغه‌ای که در این سال‌ها درخصوص دو باشگاه داشتیم بحث واگذاری نبود، بلکه موضوع اصلی ادامه حیات سرخابی‌ها بود. اینکه این دوباشگاه به چه کسانی واگذار شوند که اهلیت لازم را داشته باشند. خوشبختانه مسیری که برای واگذاری دو باشگاه آغاز شد و از فرابورس گذشت و در این راه سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد و دارایی زحمت زیادی کشیدند.

 

مشاور وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: الان بزرگترین خوشحالی ما این است کسانی که بیشترین سهام دو باشگاه را در اختیار گرفتند از توان و تجربه اقتصادی و مدیریتی در سطوح بالا برخوردار هستند. نقطه ضعفی که صنعت ورزش و به ویژه فوتبال داشت این بود که پیوند اقتصاد و ورزش را نمی‌توانست برقرار کند و بیشتر جنبه‌های ورزشی مطرح بود.

 

علی رغبتی افزود: این امیدواری وجود دارد که مجموعه‌های معتبری که مالکیت دو باشگاه را در اختیار گرفتند در روند ادامه حیات سرخابی‌ها تاثیرات مثبت داشته باشند و براساس برنامه به بنگاه‌هایی تبدیل شوند که در صنعت ورزش به مرز سوددهی نیز برسند.

 

رغبتی در ادامه خاطرنشان کرد: این مسئله واگذاری صرفا مختص به یک حوزه ورزش نیست. وقتی تمام باشگاه‌های بزرگ اروپا را نگاه می‌کنیم اکثر مالکین آنها سبقه ورزشی نداشته‌اند اما توانسته‌اند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای در مجموعه خود انجام دهند و طبیعتا برای اداره آن از افراد متخصص در ورزش نیز بهره‌مند می‌شوند.  خوشبختانه ما نیز مجموعه‌ای از پیشکسوتان و مدیران موفق را داریم که دست مالکین را برای حوزه مدیریت باز می‌گذارد.

 

مشاور وزیر ورزش و جوانان در امور قهرمانی اظهار داشت: این اتفاق بزرگ فرصت را به دو باشگاه می‌دهد که از روزمرگی خارج شوند و هر دو باشگاه ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند که می‌توان بهترین استفاده را از آن برد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا با واگذاری سرخابی‌ها مشکل AFC نیز حل خواهد شد یا خیر، گفت: بزرگترین مشکل AFC درخصوص این دو باشگاه مالکیت مشترک بود که خوشبختانه حل شد. طبیعتا با واگذاری به بخش غیردولتی ابهام درخصوص مدیریت دولتی سرخابی‌ها نیز برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • جلسه اضطراری حفظ سهمیه خوزستان!
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»
  • گام پایانی برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه
  • امتیاز پژوهشی تألیف کتب درسی بدست اعضای هیئت علمی افزایش می‌یابد
  • قانون جنجالی پابرجاست؛ استقلال و پرسپولیس باید پیروی کنند!
  • ابلاغ وزارت ورزش به فدراسیون درباره فیرپلی مالی
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر