Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان اظهارکرد: طی امروز (۶ مهر) با عبور امواج گذرا از نوار شمالی کشور در استان های اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران رشد ابر، وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اواخر وقت امروز همراه با نفوذ هوای خنک شمالی به سواحل دریای خزر، وزش باد شدید و کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد برای این نواحی دور از انتظار نیست، گفت: طی این مدت دریای خزر نیز مواج خواهد بود همچنین طی روز دوشنبه (۷ مهر) ابرناکی و بارش باران در گیلان، مازندران و گلستان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز دوشنبه (۷ مهر) در ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های سمنان و شرق تهران وقوع رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه (۸ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهارکرد: در دامنه‌های شرقی زاگرس واقع در استان‌های اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، برخی مناطق فارس، کرمان و هرمزگان نیز رشد ابر و رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی بعد ازظهر روز چهارشنبه (۹ مهر) در ارتفاعات واقع در غرب و شمال غرب کشور بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی روز پنج‌شنبه (۱۰ مهر) علاوه بر این مناطق در برخی مناطق جنوب غرب و در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۶ مهر) تا صبح روز چهارشنبه (۹ مهر) کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق، نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ شهریور) در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۷ و ۸ مهر) در شمال شرق و شرق کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ مهر) قسمتی ابری تا نیمه ابری به‌تدریج کاهش دما و افزایش باد و گاهی بارش باران با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۸ مهر) نیز نیمه ابری تا ابری گاهی افزایش باد و بارش باران با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رگبار هواشناسی دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود درجه سانتیگراد وزش باد شدید رگبار باران رعد و برق طی روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز و از روز جمعه با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته به ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز از استان و پایداری جو تا میانه روز جمعه سی‌ویکم فروردین، است.

وی افزود: بر این اساس امروز شرایط جوی به صورت ابری در اوایل روز بارش پراکنده در مناطق جنوب و جنوب شرق استان، گاهی وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای به تدریج از بعدازظهر کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از فردا تا بعدازظهر وقت جمعه وضعیت جوی پایدار بر استان حاکم است که به تدریج از بعدازظهر پایان هفته با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته به‌ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دمای کمینه طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: آران و بیدگل با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 745544

دیگر خبرها

  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات/ لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان/ رگبار باران در این ارتفاعات
  • وقوع رگبار باران در ارتفاعات
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • هوای گرم تا یکشنبه هفته آینده در اردبیل حاکم خواهد بود
  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • رگبار شدید باران امروز و فردا در این ۱۱ استان | وضع هوای همه شهرها تا آخر هفته
  • وضعیت آب و هوای کشور/ رگبار باران در نقاط مختلف؛ وزش باد شدید در نوار شرقی
  • وقوع رگبار باران در ۱۷ استان کشور
  • هشدار ؛ وقوع رگبار باران در این ۱۷ استان