Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر؛ صدرالدین علیپور، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند‬ ضمن اعلام این خبر گفت: اجرای طرح شنبه های بدون پسماند به عنوان گامی در مسیر رسیدن به اهداف پروژه کاپ (کاهش پسماند)، بیش از یک ماه است که از سه طریق غرفه های بازیافت، اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک (جاروب) و خودروهای ملودی دار بازیافت در مناطق ۲۲ گانه اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خرسندی از مشارکت مطلوب شهروندان در اجرای طرح شنبه های بدون پسماند افزود: برای ‏نخستین بار مرحله تکمیلی این طرح یعنی ارائه کد پیگیری به شهروندانی که پسماند خشک خود را به غرفه های بازیافت تحویل می دهند در منطقه ۸ اجرا شد. دارندگان کد پیگیری این کد را تا اعلام نتایج قرعه کشی سازمان مدیریت پسماند نزد خود نگه می دارند و منتخبین نیز با ارائه همین کد، دوچرخه اهدایی سازمان را دریافت کنند.‏

علیپور در ادامه در تشریح طرح شنبه های بدون پسماند خاطرنشان کرد: به منظور اجرای رهنمود و تاکید شهردار تهران در ‏خصوص مدیریت مناسب پسماندها و تعیین روزی با عنوان شنبه های بدون پسماند، ابتدا اطلاع رسانی و آموزش ‏در مناطق ۲۲ گانه انجام شد و سپس از شهروندان خواستیم در روزهای شنبه، پسماندهای خشک ‏خود را در بازه زمانی تعیین شده یعنی ۸ تا ۹ صبح در کنار منزل خود گذاشته، یا در منزل نگهداری و منتظر خودروهای ملودی دار باشند. همچنین شهروندان می توانند پسماند خشک خود را به غرف بازیافت تحویل ‏دهند.‏

وی تفکیک پسماند در مبدا، کم حجم کردن پسماند خشک، کاهش ‏رطوبت پسماندها و حفاظت از محیط زیست را از اهداف طرح شنبه های بدون پسماند عنوان کرد و افزود: البته ‏شهروندان طبق روال گذشته و در طول هفته پسماندهای خود را تفکیک و به غرف بازیافت یا خودروهای ‏ملودی دار تحویل می دهند، اما شنبه های بدون پسماند قراری بین مردم و مدیریت شهری است تا در این روز هیچ پسماند ‏خشکی در منزل نباشد.

در همین رابطه، در مراسمی که در منطقه ۸ به مناسبت طرح شنبه های بدون پسماند برگزارشد، محسن امیری مدیر طرح تفکیک پسماند در مبدا سازمان مدیریت پسماند گفت: بیش از یک ماه است که ‏آموزشگران بازیافت مناطق ۲۲ گانه در کنار آموزش های زیست محیطی در خصوص تفکیک در مبدا، با حضور در مراکز اداری، تجاری و مسکونی درباره شنبه های بدون پسماند آموزش می دهند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح «شنبه های بدون پسماند» یعنی اینکه در یک روز از هفته، پسماندهای ‏خشک تفکیک شده با حداکثر میزان و با ابزار تشویقی همچون ارائه کد پیگیری و شرکت در قرعه ‏کشی جمع آوری شوند، اظهارکرد: تفاوت این طرح با طرح جمع آوری پسماند خشک در روزهای عادی ‏این است که در این طرح از شهروندان می خواهیم پسماند خشک خود را روزهای شنبه ساعت ۸ ‏تا ۹ صبح در بیرون از خانه قرار دهند تا نیروهای خدمات شهری مناطق نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند و شهروندان از مزایای تشویقی آن بهره مند شوند.‏‎

امیری در انتها با تاکید بر تلاش سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در زمینه کاهش پسماند ورودی به آرادکوه گفت: اجرای مطلوب گام های طرح «کاپ» و به دنبال آن اجرای ‏طرح شنبه‌های بدون پسماند تعامل و همکاری شهروندان را می طلبد تا نتایج کار تلاشگران مدیریت ‏شهری در ارتقاء شاخص های زیست محیطی به ثمر بنشیند.‌

کد خبر 5033891

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح کاپ مدیریت پسماند شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش هفته دفاع مقدس پلیس راهور ویروس کرونا ترافیک وضعیت راهها قوه قضاییه پیش بینی وضعیت هوا اربعین حسینی محسن حاجی میرزایی دستگیری سارق تذکر به شهردار تهران طرح شنبه های بدون پسماند سازمان مدیریت پسماند پسماند خشک جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم این است که باید با عملکرد جهادی چتر خدمت بر سر همه محلات شهر و شهروندان گسترده شود و این مهم با هدف توسعه و ایجاد تحول در شهر در سال ۱۴۰۳ با قدرت دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، صفیه حیدرزاده، امروز_ چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع پرسنل شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: شهرداری از جمله سازمان‌هایی است که بیشترین خدمت‌رسانی را به شهروندان دارد و یکی از اتفاقات مهمی که در دوره ششم مدیریت شهری زرین‌شهر رخ داد، انجام اقدامات فرهنگی و اتمام پروژه‌های عمرانی است که باهدف نشاط و شادابی شهروندان و همچنین پیشرفت و توسعه و آبادانی شهر انجام شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم این است که باید با عملکرد جهادی چتر خدمت بر سر همه محلات شهر و شهروندان گسترده شود و این مهم با هدف توسعه و ایجاد تحول در شهر در سال ۱۴۰۳ با قدرت دنبال خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: حوزه فعالیت و مسئولیت در شهرداری بسیار متنوع و گسترده است و موفقیت این نهاد در حل چالش‌های شهری و خدماتی که ارائه می‌کند، در گرو همدلی و همراهی همه‌جانبه سه ضلع شهردار، اعضا شورای شهر و پرسنل شهرداری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی زمان سپری شده از عمر مدیریت شهری زرین‌شهر در دوره ششم فضای همدلی و همکاری خوبی بین سه ضلع شهردار، اعضا شورای شهر و پرسنل شهرداری ایجاد شده است و با همراهی شهروندان قادر خواهیم بود اتفاقات مثبتی را در خطه طلایی ایران رقم بزنیم.

حیدرزاده با بیان اینکه امروز شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان در این شهر هستیم، اضافه کرد: باید از تلاش شهردار زرین‌شهر تقدیر کرد، چراکه در سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح بیشترین پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری زرین‌شهر در سطح شهرستان لنجان بودیم و در این مسیر باید از پرسنل شهرداری تشکر کرد که در اجرای امورات شورای شهر و شهرداری به شکل جهادی عمل کردند.

وی عنوان کرد: وصول دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری زرین‌شهر در سال ۱۴۰۲ نشان داد تحقق بودجه سال‌جاری نیز به خوبی انجام خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ نیز بتوانیم در مسیر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و در نهایت توسعه پایدار زرین‌شهر حرکت کنیم.

کد خبر 739570

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • سامانه ۱۳۷ پلی دوطرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • سامانه ۱۳۷ پلی دو طرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • معرفی برگزیدگان مرحله کشوری رویداد ملی مدرسه، منزل، تعالی محصل
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • تلاش برای ساماندهی مراکز غیرمجاز نگهداری پسماند در قم/ وجود ۳۶۰ مرکز غیرمجاز
  • شیرازِ پس از باران، همچنان پاکیزه و زیبا