Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@03:28:00 GMT

صدای متفاوت پرندگان در دوران قرنطینه

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۳۹۲۴

صدای متفاوت پرندگان در دوران قرنطینه

مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد پرندگان سانفرانسیسکو در سکوت دوران قرنطینه ناشی از کرونا، صدای متفاوتی داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه فناوری خبرگزاری آنا از سی ان ان، مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد پرندگان سانفرانسیسکو در سکوت دوران قرنطینه ناشی از کرونا، صدای متفاوتی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع کرونا و اعمال قرنطینه، محققان دریافتند که میزان سر‌و‌صدا و آلودگی صوتی در مناطق شهری به‌شدت پایین‌تر آمد، درواقع به میزان اواسط دهه 1950 رسید. محققان با تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های جریان عبور و مرور از پل گلدن گیت، دریافتند عبور وسایل نقلیه از ماه آوریل تا مه سال 2020 به سطحی بازگشت که از سال 1954 تاکنون دیده نشده است. اعمال قرنطینه در منطقه خلیج سانفرانسیسکو باعث ایجاد سکوتی مثال‌زدنی شد.

محققان این مطالعه عنوان کردند: ما دریافتیم پرندگان در جریان دوران قرنطینه، وقتی‌که سطح سر‌و‌صدا كمتر بود، آواز ملایم‌تری می‌خواندند. بااین‌وجود، این مطالعه نشان داد که فاصله ارتباطی آنها تقریباً دو برابر شد و همچنین باعث افزایش سازگاری گونه‌ها و افزایش پتانسیل جفت‌گیری آنها شد.

این تحقیق همچنین نشان داد که پیش‌ازاین، صدای گنجشک‌های تاج‌سفید شهری تقریباً سه‌‌برابر مناطق روستایی بود.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: قرنطینه پرندگان سانفرانسیسکو مطالعه جدید آواز پرندگان دوران قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، او در این مصاحبه به کارلسون گفت: شاید به نظر خنده دار بیاید امابه طور پیش فرض تصور می کنم دستگاه هایی که استفاده می کنم، در معرض خطر قرار دارند. زیرا کاربران از آیفون یا از موبایل اندروید استفاده می کنند و پس از آنچه در آمریکا تجربه کردم، از لحاظ امنیتی، اعتماد بسیار اندکی به پلتفرم هایی دارم که در آمریکا توسعه یافته اند.

او در بخشی از این مصاحبه گفت روسیه را ترک کرده چونه نمی توانست از هیچ دولتی دستور بگیرد. او درباره خروج از روسیه و سعی در اقامت از شهرهای مختلف از جمله برلین، لندن، سنگاپور سانفرانسیسکو گفت: ترجیح می دهم آزاد باشم تا از هرکسی دستور بگیرم.

به گفته او در این اماکن بروکراسی برای استخدام نیروهای مستعد جهانی بسیار طاقت فرسا بوده است. همچنین وی اشاره کرد در سانفرانسیسکو مورد حمله مردانی قرار گرفته که سعی داشتند موبایل او را سرقت کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد آژانس های امنیتی آمریکا از جمله اف بی آی توجه خاصی به او دارند. این سازمان ها سعی کرده اند یکی از مهندسان او را به استخدام خود دربیاورند تا به پلتفرم تلگرام نفوذ کنند.

دوروف درباره آزادی بیان نیز معتقد است بزرگترین موانع این حوزه دولت ها نیستند بلکه رقبای بزرگی مانند اپل و گوگل به شمار می آیند. بنیانگذار تلگرام در این باره افزود: این ۲ پلتفرم می توانند هرچیزی که فرد می خواند و روی موبایلش به آنها دسترسی دارد را سانسور کنند.

کد خبر 6080846

دیگر خبرها

  • غذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند!
  • ارتش سوسک های سایبورگ در بیابان
  • ارتشی از سوسک‌های سایبورگ در بیابان رها شدند
  • مردان و زنان در عوامل موثر در چاق شدنشان هم متفاوت هستند!
  • دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد