Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@21:44:47 GMT

نقد و بررسی عملکرد هفت ساله دولت در گلستان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۳۹۳۲

نقد و بررسی عملکرد هفت ساله دولت در گلستان

چشم انتظاری مردم گلستان برای به ثمر نشستن برخی طرح ها مانند احداث پتروشیمی و اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده آنقدر طولانی شده که تحقق رویاهای چندین ساله اهالی این استان را ناممکن جلوه داده و حتی اثر و ثمر دیگر طرحهای زیربنایی را کمرنگ نشان دهد.

اجرای برخی از این طرح ها مانند پتروشیمی که در دولت های قبل مصوب شد؛ بدلیل مشارکت گسترده ۹۰ هزار نفری اهالی گلستان در خرید سهام و برخی اختلافات درونی با کندی مواجه شد و از آنجا که مورد توجه جدی و مستمر اهالی استان است، طولانی شدن آن حرف و حدیث هایی را مطرح کرد هرچند مسوولان معتقدند حتی روند ساخت همین پروژه هم متوقف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقوع سیل پارسال، شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی کشور و در نهایت تخصیص کمتر بودجه‌های استانی تاثیر مستقیمی در روند تکمیل طرح ها گذاشته اما مسوولان گلستان معتقدند روند پروژه ها وضعیت مناسبی دارد.

هادی حق شناس استاندار گلستان معتقد است عملکرد هفت ساله دولت در این استان با توجه به شیوع کرونا و تبعات متعدد ناشی از آن، تحریم اقتصادی و وقوع حوادث متعدد طبیعی مانند سیل مطلوب و قابل دفاع است.

دستاوردهای هفت ساله دولت در گلستان، اقدامات انجام شده برای احیای خلیج گرگان، خدمات دولت در بخش گردشگری و آخرین اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده، موضوعات محوری گفتگوی ایرنا با هادی حق شناس استاندار گلستان است.

دستاوردهای دولت برای مردم در استان گلستان در هفت سال اخیر چه بود؟

یکی از ظرفیت های مهم گلستان، برخورداری از اراضی قابل بهره برداری فراوان با امکان کشت انواع محصولات است که افزایش بهره وری از این اراضی با هدف بیشتر شدن تولید و حرکت به سمت خودکفایی به خصوص در تولید محصولات محوری مانند گندم در دستور کار قرار گرفت.

مجموع محصولات تولید شده بخش کشاورزی گلستان در شروع دولت تدبیر و امید حدود ۳ هزار تن بود که این رقم در پایان فصل زراعی امسال به بیش از ۵ میلیون تن رسید.

قبل از شروع دولت فقط ۲ هکتار از اراضی استان برای افزایش بهره وری زهکشی شده بوده اما این رقم به بیش از ۸۰ هزار هکتار رسید و از ۲۸۰ هزار هکتار زهکشی وعده داده شده دولت حدود نیمی از آن تا پایان عمر دولت دوازدهم انجام خواهد شد.

سد نرماب مینودشت با صد میلیون متر مکعب ظرفیت تا پایان امسال آبگیری می شود.

در بخش فرودگاهی یک سالن مسافری به مساحت ۱۰ هزار متر مربع بزودی افتتاح می شود و حداقل ۷ پارکینگ برای هواپیما ساخته شده که نقش مهمی در توسعه صنعت هوایی گلستان دارد.

یکی از نیازهای استان، ضرورت توسعه ساخت سد در مناطق گوناگون است که با این دیدگاه سد نرماب با صد میلیون متر مکعب ظرفیت معادل سه سد فعلی، تا پایان امسال آبگیری می شود.

یکی دیگر از ظرفیت های ایجاد شده گلستان در سال های اخیر اضافه شدن ۳ میلیون تن به مجموع ظرفیت صنایع تبدیلی استان است که توسعه بیشتر آن می تواند به ایجاد فرصت های شغلی جدید و درآمد بیشتر بهره برداران کشاورزی منجر شود.

در یکسال گذشته چه اتفاقاتی در استان گلستان افتاد؟

سال گذشته در گلستان حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال  پروژه افتتاح شد ولی در سال جاری این رقم به بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید و در نتیجه صرف این اعتبارات بیش از هفت هزار فرصت شغلی ایجاد شد.

این اتفاقات مثبت در شرایطی افتاد که علاوه بر اثرات تحریم اقتصادی و کرونا که دامن گیر همه استان ها بود، گلستان با سیل و تبعات ناشی از آن نیز دست و پنجه نرم می کرد.

از مجموع این اعتبارات هزینه شده، حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال از منابع دولتی صرف پروژه های عمرانی شد و ۱۵ هزار میلیارد ریال از منابع بخش خصوصی در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات هزینه گردید.

آقای حق شناس  شما در شرایط سخت سیل سال ۹۸ سکان هدایت گلستان را در دست گرفتید؛ آیا بازسازی مناطق سیل زده استان به اتمام رسید؟

در سیل پارسال ابنیه آب ، برق، گاز و تلفن و زیرساخت های شهری، خیابان ها، کوچه ها، پیاده روها و مسکن مردم آسیب دید که برآورد مجموع این خسارت ها حدود ۴۸ هزار میلیارد ریال بود.

از مجموع ۲۹ هزار واحد مسکونی آسیب دیده این حادثه قهری، حدود ۲۱ هزار تعمیراتی و حدود ۷ هزار واحد نیازمند نوسازی بود که کار تعمیر ۲۱ هزار واحد مسکونی تعمیراتی سال گذشته به اتمام رسید.

سیل پارسال گلستان حدود ۴۸ هزار میلیارد ریال به بخش های گوناگون این استان خسارت وارد کرد.

در بخش خانه های احداثی بنیاد مستضعفان هشت تن سیمان رایگان، نظام مهندسی نقشه و شهرداری پروانه مهندسی رایگان به ازای هر واحد مسکونی به مالکان داد و با کمک همه این نهادها بیش از هفت هزار خانه ساخته و تحویل مالکان خسارت دیده شد.

بخش عمده ساخت و تعمیرات این خانه ها با کمک دولت و استفاده از کمک بلاعوض و تسهیلات کم بهره انجام شد.

همچنین حدود ۲۰۰ کیلومتر از طول رودخانه های خلیج گرگان، قره سو و اترک لایروبی و دریچه های سد وشمگیر برای رفع خطر بروز مجدد سیل، تعمیر و بازسازی شد.

سیل پارسال به صد هزار هکتار از زمین های کشاورزی گلستان خسارت زد که تاکنون ۷۰ درصد این خسارت ها با پرداخت حدود ۲۰هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شد.

کم آبی خلیج گرگان یکی از موضوعات نگران کننده پیرامون آینده محیط زیست گلستان و این پهنه آبی است. برای احیای این منطقه و اثرات زیست محیطی آن بر معیشت مردم چه برنامه ای دارید؟

خلیج گرگان ۴۰ هزار هکتار وسعت دارد اما به دلیل کم آبی هشت تا ۱۰ هزار هکتار آن خشک شد که اگر پسروی آب دریای خزر ادامه پیدا کند، خشک شدن همه وسعت این خلیج دور از ذهن نیست که در آن ریزگردها سکونتگاه های حاشیه خلیج گرگان مانند بندرگز، بندر ترکمن ، گمیشان و حتی شهر گرگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

پارسال در مکاتبه با سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین معاون اول رییس جمهوری قرار شد همه دستگاه های مسوول از جمله آب منطقه ای، شیلات، سازمان بنادر و سازمان جهاد کشاورزی در مدت زمان پنج سال ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پمپاژ آب از دریای خزر به خلیج گرگان، لایروبی کانال خزینی، کانال چپاقلی و تامین آب یا حق آب به رودخانه های منتهی به خلیج گرگان اختصاص دهند.

از مجموع مساحت ۴۰ هزار هکتاری خلیج گرگان، هشت تا ۱۰ هزار هکتار آن خشک شد

اعتقاد داریم اگر آب خلیج گرگان تامین نشود باید چند برابر اعتبار احیای این پهنه آبی را صرف مبارزه با ریزگردها کنیم.

علاوه بر آن، راه اندازی کمپ گردشگری و طبیعت گردی به عنوان وعده های دولت به مردم استان گلستان و موضوع خلیج گرگان و جزیره آشوراده را پیگیری می کنیم.

آیا دستگاه های مسوول که اسم بردید به تعهدات خود عمل می کنند ؟

این تعهدات در طی ۵ سال اتفاق خواهد افتاد که در سال اول بخشی از آن انجام شده و تا سال ۱۴۰۴ ادامه پیدا خواهد کرد.

طرح های مرتبط با جزیره آشوراده در ادامه خلیج گرگان پیگیری می شود یا برنامه ی جداگانه برای آن دارید؟

در جزیره آشوراده موضوع ایجاد زیرساخت های طبیعت گردی مطرح است. 

مصوبه دولت برای این جزیره، فراهم کردن امکانات گردشگری است که این ۲ پروژه به صورت جداگانه پیگیری و انجام می شود.

حالا که بحث آب و دریا و بنادر مطرح شده درباره بندرترکمن و بندرگز بطور مشخص توضیح دهید.

بدلیل عقب نشینی آب در بندرگز و بندرترکمن در دهه های گذشته دیگر امکان پهلو گرفتن کشتی تجاری در این بنادر وجود ندارد به همین دلیل قرارشد که بیرون خلیج گرگان در سمت چپ منتهی الیه شرق دریای خزر بندر جدیدی ایجاد شود که در جلسه سازمان بنادر با مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی قرار شد که این سازمان طی ۴ ماه آینده مطالعات خود را برای این طرح و ایجاد یک نقطه بندری انجام دهد.

موضوع ایجاد زیرساخت های طبیعت گردی در جزیره آشوراده در حال پیگیری است

گلستان پارسال و امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن مرغ تولید کرد که برای تولید این حجم مرغ حداقل ۵۰۰ هزار تن دان نیاز است که در حال حاضر از جنوب یا بنادر دریای خزر وارد می شود که راه اندازی بندر مورد نظر در گلستان و تامین دان مرغ مورد نیاز، هزینه و قیمت تمام شده مرغ تولیدی استان را کاهش خواهد داد.

یکی دیگر از ظرفیت های گلستان، امکان راه اندازی بندرچوب در استان است.

در حال حاضر واردات چوب به بنادر گیلان و مازندران بدلیل نوع حشره که احتمال دارد جنگل ها را آلوده کند ممنوع است اما بندری که در گلستان قرار است ایجاد شود به دلیل استقرار در مناطق بیابانی مشکل قرنطینه جهاد کشاورزی را نداشته و می تواند به مرکزی برای واردات چوب به شمال ایران تبدیل شود.

بندری که می خواهید احداث کنید بیشتر امور تجاری بندری خواهد بود؟

بخش عمده فعالیت های این بندر تجاری بوده و در کنار آن فعالیت گردشگری هم مورد نظر است.

گلستان قطب تولید کشاورزی حساب می شود. در حال حاضر برای کشاورزان این استان در بحث قرارداد تولید و بیمه محصولات کشاورزی چه برنامه ای دارید؟

در گلستان ۹۲ نوع محصول زراعی تولید می شود که ۱۵نوع آن در کشور تک رقمی است.

در کلزا اولین و در گندم دومین تولید کننده کشور هستیم و ۱۴ درصد مرغ ایران را گلستان تامین می کند. در تولید پنبه و زیتون هم گلستان حرف های زیادی برای گفتن دارد و در تولید محصولاتی مانند زیره و توت فرنگی هم در حال تبدیل شدن به قطب تولید است.

با تجربه وقوع سیل سال گذشته و وارد شدن خسارت زیاد به اراضی کشاورزی، امسال محصولات بیشتری زیر پوشش بیمه رفت که امیدواریم کشاورزان استان بیشتر از همیشه از این طرح استقبال کنند.

رابطه‌ای بین کشاورزی گلستان با بخش صنعت وجود دارد یا خیر؟

بیش از ۲۰۰ هزار تن گوجه فرنگی در گلستان تولید می شود که بخشی از این محصول توسط کارخانجات رب پیش خرید شده و بخش دیگر آن خام فروشی می شود . در چغندر و دانه های روغنی هم شرایط این گونه است که امیدواریم با راه اندازی هر چه بیشتر صنایع تبدیلی، نگرانی کشاورزان از خرید ارزان محصول و افزایش ضایعات ناشی از به فروش نرفتن آن را به حداقل برسد.

آخرین وضعیت منطقه اینچه برون را شرح دهید؟ چنانچه منطقه آزاد اینچه برون تصویب و ابلاغ شود تاکید شما بر مراودات ریلی است؟

گلستان اقلیم و جغرافیای بی نظیری دارد که از جمله آن، برخورداری مرز دریایی، زمینی ، هوایی و ریلی است که این ظرفیت فقط در ۳ استان دیگر قابل دسترسی است.

با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت در همه این بخش ها به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت ریلی ،بندری و فرودگاهی برای توسعه گلستان هستیم.

از فرودگاه گرگان تقریبا به همه مناطق صنعتی از جمله عسلویه ، کیش و مناطق پرتردد مانند زاهدان، مشهد و تهران پرواز مستقیم وجود دارد و در کنار آن به دنبال برقراری خط هوایی با آنکارا هستیم.

اعتقاد داریم که راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون، بر تعداد خطوط پروازی از گلستان خواهد افزود.

راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون، بر تعداد خطوط پروازی از گلستان خواهد افزود.

در گلستان بیش از ۱۶ قوم از جمله ۱۰ هزار قزاق زندگی می کنند که این اقوام نیاز به تجارت و مراوده تجاری دارند. راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون علاوه بر توسعه مراودات تجاری و امکان بیشتر شدن صادرات کالاهای تولیدی استان، امکان استفاده مسافربری از ظرفیت فرودگاهی استان برای تردد به این کشور از گلستان را بیشتر خواهد کرد.

 درباره بحث ترانزیت مواد مخدر آسیبی که بخاطر مرزی بودن گلستان پیش آمده توضیح دهید؟

گلستان  از این نظر مشکلی ندارد بدلیل اینکه ترکمنستان کشوری کاملا بسته و دارای کنترل فراوان است به گونه ای که کشف یک قرص معمولی کدوئین دار در این کشور هم تبعاتی مانند زندان به همراه خواهد داشت.

از سمت دریا هم که ترانزیت وجود ندارد. بخش عمده مواد مخدر کشف شده در گلستان از استان های همجوار به گلستان ترانزیت می شود.

مسابقات اسب‌دوانی که شهرت جهانی داشته و مورد استقبال هوادارانی در داخل و خارج کشور قرار دارد نیازمند برنامه ریزی دقیقی است که در نتیجه آن بتوان از اسب به سودآوری اجتماعی و اقتصادی دست یافت. برنامه شما در این بخش چیست و آیا برنامه ای برای پخش زنده رقابت های کورس گلستان از تلویزیون وجود دارد؟

مشکلی که صدا و سیما با فدراسیون فوتبال در مورد پرداخت حق پخش دارد که هنوز هم کامل حل نشده در مراکز صدا و سیمای استان ها هم قابل مشاهده است.

راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون علاوه بر توسعه مراودات تجاری و امکان بیشتر شدن صادرات کالاهای تولیدی استان، امکان استفاده مسافربری از ظرفیت فرودگاهی استان برای تردد به این کشور از گلستان را بیشتر خواهد کرد.فقط بحث مسابقه نیست. حتی پرورش ، خرید و فروش اسب خیلی مهم است که تمرکز بر مدیریت آن می تواند به سودآوری بیشتر منجر شود.

بازار فروش اسب نشان می دهد که یک اسب اصیل و مسابقه ای حتی از گرانترین ماشین های داخل ایران هم  گرانتر است.

مردم گنبد، بندر ترکمن، آق قلا و دیگر شهرهای گلستان علاقه مند زیادی به این مسابقات ، اسب و اسب‌سواری دارند. فراهم کردن زمینه ورود یک سرمایه گذار برای توسعه پرورش اسب، احداث پیست و جایگاه و حتی ساخت هتل در گنبد و بندرترکمن به عنوان شهرهای دارای طرفدار بیشتر اسب و کورس اسبدوانی، علاوه بر امکان بالای بازگشت سرمایه، تحول اقتصادی مناسبی در این شهرها ایجاد خواهد کرد.

چه برنامه هایی در گردشگری برای افزایش ماندگاری مسافران در استان و  سرمایه گذاری جشنواره اقوام و معرفی صنایع دستی گلستان دارید؟

در جشنواره سال گذشته اقوام در گرگان برای اولین بار بیش از ۱۰ سفیر از چین و برخی کشورهای دیگر شرکت کردند که شیوع کرونا و لغو برگزاری جشنواره امسال، روند افزایش حضور مهمانان خارجی را متوقف کرد .

در جشنواره سال گذشته اقوام در گرگان برای اولین بار بیش از ۱۰ سفیر از چین و برخی کشورهای دیگر شرکت کردند

گلستان به دلیل تنوع و وجود اقوام مختلف به نگارستان ایران مشهور است و برخورداری از جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان در کنار قرارداشتن در مسیر تردد مسافران به مشهد، این استان را به یکی از استان های محل عبور میلیون ها مسافر در سال تبدیل کرده است.

تکمیل ساخت هتل های در دست احداث و افزودن بر تعداد مراکز اقامتی مانند بومگردی ها می تواند ساعات ماندگاری مسافران در گلستان را افزایش داده و این استان را به مقصد سفر تبدیل کند.

در سال پایانی دولت تدبیر و امید هستیم. شما در سال های مختلف سمت های مختلفی داشته و با دولت همکاری کردید، در یک جمله عملکرد هفت ساله دولت را توصیف کنید .

دولت تدبیر و امید در بدترین شرایط ممکن آمد.

دولت در سال ۹۲ در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که رشد اقتصادی منفی و رشد اقتصادی سال قبلش هم منفی بود به عبارتی رشد یعنی همان سرعت ماشین، ماشین یکسال قبل متوقف بوده سال جاری بخاطر تحریم ها متوقف شده طبیعی است که این ماشین بخواهد راه بیفتد زمان می خواهد.

زمانی هم که راه افتاد در سال ۹۵ رشد اقتصادی کشور دو رقمی شد و سال ۹۶ نیز رشد اقتصادی مثبتی داشتیم.

ما برای اولین بار در تاریخ ایران در سال ۹۵ و ۹۶ دو سال پیاپی رشد اقتصادی مثبت و نرخ بیکاری و نرخ تورم یک رقمی داشتیم.

در تمام چهل سال گذشته ما دوسال پیاپی نرخ تورم یک رقمی نداشتیم .

یعنی شروع این دولت با رشد منفی، قبلش با رشد منفی، سه سال بعد با رشد منفی در این شرایط طبیعی نیست عملکرد دولت را برآورد کنیم.

با توجه به تحریم ها، توسعه فعالیت ها در بخش صنعت، اکتشافات نفتی، جاده ای، تولید پتروشیمی و گاز دو برابر سال شروع دولت بود و پنج مرکز استان کشور به شبکه ریلی متصل شدند.

فیلم بخش‌هایی از گفتگوی استاندار گلستان با ایرنا را اینجا ببینید.

برچسب‌ها استانداری گلستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گلستان هادی حق شناس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری گلستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گلستان هادی حق شناس استانداری گلستان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گلستان هادی حق شناس اخبار کنکور راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون هزار میلیارد ریال جزیره آشوراده هفت ساله دولت رشد اقتصادی سیل پارسال هزار هکتار خلیج گرگان دریای خزر سال گذشته استان ها انجام شد هفت سال حق شناس هزار تن ۱۰ هزار بخش ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه واشنگتن پست به توضیحات اولیه رژیم صهیونیستی درباره شهادت این کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه به نام «هند رجب» شک کرد، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از رژیم صهیونیستی در این باره می‌خواهد تا اطلاعات بیشتری ارائه کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این دختر ۶ ساله به همراه خانواده‌اش که در حمله رژیم صهیونیستی شهید شده بودند، در خودرو گیر افتاده و در تماسی تلفنی از امدادگران خواست تا او را نجات دهند.

خویشاوندان این کودک، ۱۲ روز بعد، پیکر بیجان او را در کنار دیگر اعضای خانواده در خودرویشان در نزدیکی یک آمبولانس و پیکر دو امدادرسان این آمبولانس که می‌خواستند جان او را نجات دهند، یافتند.

واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش کرد، تحقیقات مشخص کرد که خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی در منطقه حضور داشتند و این برخلاف ادعای نیروهای نظامی این رژیم بود در تحقیقات اولیه بود که گفته بودند نیروهای آنها اصلا در محدوده تیراندازی این خودرو که کودک در آن گرفتار شده بود، قرار نداشتند.

میلر با بیان اینکه شهادت این کودک فلسطینی یک تراژدی غیرقابل توصیف است، گفت: چنین اتفاقی هرگز نباید اتفاق بیفتد. ما بار دیگر از اسرائیل می‌خواهیم تا اطلاعات بیشتری در این باره ارائه کند. ما همچنان از بررسی کامل این موضوع و چگونگی وقوع آن استقبال می‌کنیم.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که در حال بررسی جراحات غیرنظامیان در جنگ شش ۶ ماهه اسرائیل در غزه به‌عنوان بخشی از فرآیندهایی هستند که هدف آن اطمینان از عدم استفاده از تسلیحات ارائه‌شده توسط ایالات متحده در نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

میلر همچنین گفت در مورد هند رجب، به جای اینکه ایالات متحده بررسی خود را انجام دهد، از اسرائیل پرسیده است که در تحقیقات خود به چه چیزی رسیده است. این همان کاری است که ما برای انجام جزئیات جدیدی که توسط واشنگتن پست مطرح شد، به آنها رجوع می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • عملکرد کارکنان آموزش و پرورش بوشهر روی موج رادیو ایران
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • بررسی موانع آغاز به کار واحدهای جدید استحصال یُد در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • بررسی عملکرد تمامی پل‌های مکانیزه مناطق ۲۲ گانه تهران
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • قتل جوان ۲۰ساله به‌خاطر جای پارک خودرو
  • معزی‌فر: سرمربی تیم ملی بسکتبال را کمیته فنی انتخاب می‌کند/ تمام جوانب عملکرد دمیر بررسی می‌شود