Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@19:51:17 GMT

لیکرز به فینال NBA رسید

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۴۰۰۵

لیکرز به فینال NBA رسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل فارس، تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز در پنجمین دیدار با دنور ناگتس در سری فینال کنفرانس غرب آمریکا  موفق شد ۱۱۷ بر ۱۰۷ به برتری رسیده و عنوان قهرمانی این کنفرانس را از آن خود کند و به فینال NBA برسد.

در این مسابقه لبران جیمز، ستاره لیکرز عملکرد فوق العاده ای داشت. پادشاه با ۳۸ امتیاز، ۱۶ ریباند و ۱۰ پاس منجر به گل تریپل دبل کرد بهترین بازیکن زمین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سوی دیگر میدان ستاره های دنور یعنی یوکیچ و موری کم فروغ بودند و هرکدام به ترتیب ۲۰ و ۱۹ امتیاز را کسب کردند.

لیکرز برای بازی در فینال لیگ بسکتبال NBA باید منتظر برنده جدال میامی هیت و بوستون سلتیکس در کنفرانس شرق بماند.

 لبران جیمز ستاره بی چون و چرای یک دهه اخیر لیگ بسکتبال NBA محسوب می‌شود و با درخششی که داشته توانسته در تیم هایی که حضور داشته به فینال لیگ برسد.

جیمز قرار است در این فصل دهمین فینال خود را تجربه کند و چهارمین بازیکنی در تاریخ NBA می‌شود که تاکنون ۱۰ فینال را تجربه کرده است.

پیش از این بیل راسل ۱۲ بار، سم جونز و کریم عبدالجبار با ۱۱ و ۱۰ بار سابقه حضور در فینال NBA را در کارنامه دارند.

جیمز پیش از این با تیم های میامی هیت و کلیولند کاوالیرز به فینال رسیده بود.

لیکرز در یک قدمی قهرمانی کنفرانس غرب NBA کد خبر 552587 برچسب‌ها بسکتبال - جهان آمریکا بسکتبال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بسکتبال جهان آمریکا بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نورثروپ گرومن، پیمانکار اصلی ناسا در ساخت تلسکوپ فضایی جیمز وب(JWST)، تنها مدل کامل این تلسکوپ فضایی را به بنیاد فضایی که یک سازمان غیرانتفاعی است که از فعالیت‌های فضایی، متخصصان فضایی و آموزش حمایت می‌کند، اهدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، این مدل سه طبقه که دارای پایه‌ای به طول یک زمین تنیس است، در مرکز کشف بنیاد فضایی در کلرادو اسپرینگز به نمایش گذاشته خواهد شد.

هدر پرینگل (Heather Pringle)، مدیر اجرایی بنیاد فضایی در بیانیه‌ای گفت: هدیه سخاوتمندانه نورثروپ گرومن به بنیاد فضایی، بدون شک الهام‌بخش نسل‌های آینده در مورد شگفتی‌های اکتشاف فضایی خواهد بود.

به نقل از اسپیس، بیش از یک دهه قبل از پرتاب وب در سال ۲۰۲۱، نورثروپ گرومن از این مدل برای بالا بردن آگاهی عمومی از مأموریت این کاوشگر استفاده کرد. در میان نمایشگاه‌های گذشته، این مدل در بیمارستان سلطنتی کیلمینهام در دوبلین، ایرلند به نمایش درآمد. خارج از موزه ملی هوا و فضا در مرکز خرید ملی در واشنگتن دی سی؛ در جشنواره جهانی علم در شهر نیویورک و در جشنواره تعاملی جنوب از جنوب غربی(South by Southwest) در آستین، تگزاس به نمایش گذاشته شد.

در هنگام حرکت، این مدل به دو کامیون برای حمل و ۱۲ روز برای مونتاژ نیاز داشت. این ماکت که از آلومینیوم و فولاد ساخته شده است، وزنی معادل ۵۴۰۰ کیلوگرم دارد و تقریباً ۲۴ متر طول، ۱۲ مترعرض و ۱۲ متر ارتفاع دارد.

کریس آدامز(Chris Adams) معاون و مدیرکل سیستم‌های فضایی استراتژیک در نورثروب گرومن می‌گوید: این ماکت در اندازه واقعی تلسکوپ وب از نیویورک تا پاریس، الهام‌بخش جوامع سراسر جهان شد و با انجام این کار، از دوستان و خانواده‌ها دعوت کرد تا با هم در کیهان کاوش کنند تا منشأ جهان را بهتر درک کنند. اکنون ما فصل جدیدی را برای خانه جدید ماکت مشخص می‌کنیم تا بتواند الهام‌بخش نسل‌های آینده دانشمندان و مهندسان باشد.

مرکز کشف بنیاد فضایی که از سال ۲۰۱۲ در مقر این سازمان واقع شده است، یک مرکز علمی تعاملی است که از طریق سفرهای میدانی، بورسیه‌ها و کارگاه‌های آموزشی به بیش از ۳۰۰ هزار نفر از جمله دانش آموزان و مربیان دسترسی پیدا کرده است. هنگامی که این مرکز در بهار امسال پس از یک بازسازی شش ماهه بازگشایی شود، میزبان تجربیات و نمایشگاه‌های جدید مانند تلسکوپ وب خواهد بود که به بیش از ۱۸۰۰ مصنوع مرتبط با فضا که مرکز نمایش می‌دهد، اضافه می‌شود.

پرینگل می‌گوید: ما از تعهد نورثروپ گرومن به پیشبرد آموزش فضایی سپاسگزاریم و از آغاز مأموریت آموزشی وب هیجان‌زده هستیم، که ما را قادر می‌سازد دسترسی و تأثیر خود را حتی بیشتر گسترش دهیم.

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

علاوه بر این مدل، مرکز دیسکاوری یک آینه شش ضلعی مشابه یکی از ۱۸ قطعه آینه اصلی جیمز وب را به نمایش خواهد گذاشت که سطح فوکوس اولیه وب را نشان می‌دهد. این آینه برای نشان دادن فناوری پرداخت دقیق و پوشش طلایی که به طور ویژه برای تلسکوپ توسعه داده شده بود، ساخته شد.

بنیاد فضایی در حال حاضر ۳۰ میلیون دلار جمع‌آوری می‌کند تا یک مرکز جدید برای نمایش مدل و آینه در مقیاس کامل بسازد و همچنین برنامه‌های آموزشی برای حمایت از نمایشگاه خود ایجاد کند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب از زمان ارسال اولین تصاویر خود در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۲، جنبه‌های جدیدی از جهان ما را نشان داده است، از اولین نوری که پس از مه‌بانگ منتشر شده گرفته تا ترکیب جو سیارات فراخورشیدی که قادر به پشتیبانی از حیات هستند. وب که توسط مرکز پرواز فضایی گادرد در گرین‌بلت، مریلند مدیریت می‌شود، یک همکاری بین ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا است.

کد خبر 745933

دیگر خبرها

  • فینال لیگ غرب آسیا/ رویارویی شهرداری گرگان با الریاضی لبنان
  • فینال لیگ غرب آسیا؛ رویارویی شهرداری گرگان با الریاضی لبنان
  • بسکتبال سوپر لیگ غرب آسیا؛ تقابل شهرداری گرگان و الریاضی لبنان در نهایی
  • مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید
  • تیم بسکتبال آمریکا کامل شد؛ لبران جیمز همه را به پاریس می برد / عکس
  • ستاره بایرن: اول رئال، بعد فینال تمام آلمانی!
  • بسکتبال NBA | سیکسرز همان آش و کاسه را مقابل هیت قرار داد
  • فهرست تیم ملی بسکتبال آمریکا در المپیک پاریس ۲۰۲۴ اعلام شد
  • لیگ NBA| لیکرز چگونه به پلی‌آف رسید؟
  • درگذشت ستاره متقلب فینال جام جهانی!