Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بخشی، رئیس هیأت مدیره سندیکای برق ایران در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتقادات مطرح شده درباره طرح برق امید که مصرف برق کم مصرف‌ها را رایگان می‌کند، گفت: این طرح بخشی از یک طرح کامل بود. یک طرح کلان در صنعت برق طراحی شد که این تنها جزئی از آن بود. در آن طرح کامل چند مرزبندی تعریف می‌شد؛ نخست کم مصرف‌ها، مشترکین با مصرف متوسط و در نهایت پر مصرف‌ها و صنایع انرژی بر مانند صنایع فولاد، آلومینیوم، ذوب آهن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

وی افزود: در این مرزبندی، مصرف برق کم مصرف‌ها رایگان، تعرفه برق مشترکین با مصرف متوسط را یارانه‌ای و تعرفه برق مشترکین پرمصرف و صنایع انرژی بر را با نرخ حقیقی برق در نظر گرفته شده بود.

به گفته این مقام مسؤول اگر این طرح به صورت جامع اجرایی می‌شد، محل جبران هزینه تعرفه برق بخشی از مشترکین که رایگان می‌شد، بدون ایجاد بار هزینه مضاعف و جداگانه، جبران می‌شد. به عبارتی وزارت نیرو نیازی نداشت تا محل مجزایی برای جبران این بارهزینه‌ای در نظر بگیرد.

توجیه طرح‌های کاهش تلفات با طرح جامع صنعت برق

بخشی ادامه داد: از سویی دیگر در صورتی که چنین طرحی به طور کامل اجرا می‌شد، مشترکینی که مصرف متوسط داشتند تشویق می‌شدند تا با مدیریت بیشتر، مصرف خود را کاهش داده تا در زمره کم مصرف‌ها قرار بگیرند. از طرفی صنایع انرژی بر در شرایط کنونی سودآوری کلانی دارند و در حقیقت عمده این سود کلان به دلیل هزینه‌های تولید که تعرفه برق سهم عمده ای در آن دارند، تأمین می‌شود. در این طرح جامع می‌توانستیم ارزش حقیقی برق را از این صنایع دریافت کنیم.

رئیس هیأت مدیره سندیکای برق ایران با اشاره به اینکه اگر تعرفه گذاری هوشمند به طورکامل اجرایی می‌شد، رقابت مطلوبی بین تمامی مشترکین در راستای مدیریت مصرف شکل می‌گرفت، گفت: در صورت اجرای کاملی، طرح‌های افزایش بهره وری و کاهش تلفات توجیه اقتصادی پیدا می‌کرد و تمامی مشترکین انگیزه پیدا می‌کردند تا این طرح‌ها را اجرا کرده و مصرف و هزینه خود را کاهش دهند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای کامل طرح موجب می‌شد تا حتی بخشی از کسری بودجه وزارت نیرو جبران شود، تصریح کرد: وزارت نیرو حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان به مجموعه‌های ذی ربط و پیمانکاران خود بدهکار است که اجرای کامل طرح می‌توانست بخشی از این کسری را جبران کند. از سویی دیگر با انگیزه‌ای که در راستای کاهش مصرف ایجاد می‌شد می‌توانستیم برای برق مازاد برنامه ریزی صادراتی داشته و منابع ارزی بیشتری را تأمین کنیم، اما بخشی از این طرح جامع اجرایی شده که هزینه زا بوده و ایجاد دین می‌کند.

کد خبر 5033904 عرفانه تاجیکی

منبع: مهر

کلیدواژه: قیمت برق تعرفه برق علی بخشی سندیکای برق ایران برق امید بازار سهام ویروس کرونا تولید نفت قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت شاخص کل بورس بورس وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا قیمت یورو صادرات نفت قیمت سکه بهار آزادی کم مصرف ها تعرفه برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • فعالیت ۱۰ هزار نفر در طرح‌های صنعتی ایلام
  • ۱۰ هزار نفر در طرح های صنعتی ایلام مشغول به کار هستند
  • طرح نور مایه قوت قلب و امید مردم است
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد