Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داشته‌ایم و کادر درمان ۲۴ ساعته فعال بوده‌اند. بر خلاف سایر نقاط دنیا که با افزایش فشار کار کادر درمان تحصن کردند، در کشور ما کادر درمان بر بالین بیمار برای خدمت رسانی تحصن کردند.

به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت، با اشاره به خدمات گسترده کادر پزشکی در ۸ سال دفاع مقدس، گفت: در ۸ سال جنگ تحمیلی به کشور عزیزمان، کادر درمان یکی از اولین افرادی بودند که در جبهه‌های جنگ برای کمک به مجروحان حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه پزشکی از هر گروه و رسته‌ای شب قبل از عملیات به محل مورد نطر می‌فتند تا آماده‌ی خدمت‌رسانی باشند.

وی افزود: گاهی ارائه خدمات آنقدر زیاد می‌شد که امروز با گذر از آن روزها در تحقیقاتمان می‌بینیم پزشکانی در دوران دفاع مقدس فعال بودند که انجام ۱۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های صحرایی را در طول این ۸ سال در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به فداکاری جامعه پزشکی در مقابله با بیماری کووید ۱۹، تاکید کرد: این خدمات تا جایی گسترش یافت که مقام معظم رهبری نیز چندین بار از زحمات این عزیزان قدردانی کردند. تا کنون بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داشته‌ایم و کادر درمان ۲۴ ساعته فعال بوده‌اند. بر خلاف سایر نقاط دنیا که با افزایش فشار کار، کادر درمان تحصن کردند، در کشور ما کادر درمان بر بالین بیمار برای خدمت رسانی تحصن کردند و گاهی هفته‌ها و ماه‌ها به منزل نرفتند.

شهریاری افزود: قدردانی امروز ما از پیشکسوتان کادر درمانی که در دفاع مقدس فعال بودند کاری مهم است که بتوانیم بعد از ۴۰ سال قدردان زحماتشان باشیم‌؛ اقدامات جامعه پزشکی باقیات‌الصالحات است که اجر اخروی خواهد داشت‌.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس شهدای مدافع سلامت جامعه پزشکی کادر درمان تحصن کردند دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار جامعه سالم را ارزشمند عنوان کرد و گفت: هر فرد نسبت به سلامت جسمی و روحی اش مسئول است بنابراین در این خصوص مشارکت جمعی نیاز است تا جامعه سالم بیش از پیش ایجاد شود.

طالبی افزود: ارائه توصیه‌های پزشکی و بهداشتی در جامعه ضروری است و آگاهی مردم از آن در کاهش بیماری‌ها موثر است.

موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای ارتقا سلامت جامعه، هدف پیشگیری از بیماری را در دستور کار دارد و در این زمینه پیشرو است.

دیگر خبرها

  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین