Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شرکت‌هایی که در حال سپری کردن آخرین مراحل توسعه نانوواکسن ضدکرونا است، قراردادی با موسسه سرم‌سازی هند امضا کرد تا این موسسه هندی یک میلیارد دوز نانوواکسن برای این شرکت تولید کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، شرکت نوواواکس (Novavax) قراردادی با موسسه سرم‌سازی هند امضا کرد تا این موسسه یک میلیارد دوز واکسن کووید ۱۹ را برای شرکت نوواواکس تولید کند که با این کار، ظرفیت کل واکسن شرکت نوواواکس به دو میلیارد دوز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


NVX-CoV ۲۳۷۳ یک واکسن بالقوه برای مقابله با کووید ۱۹ است که در آن از پروتئین‌هایی استفاده شده که با فناوری نانوذره‌ای آمیخته شده ‌است. در این واکسن وکتور‌های ویروسی قرار داده شده که قادرند تا پروتئین‌های اسپایک ویروس کووید ۱۹ را بیان کنند. این واکسن همچنین با داروی کمکی ماتریکس ام شرکت نوواواکس در حال آزمایش است.

با پیشرفت فرآیند توسعه و تجاری‌سازی این واکسن و جلو رفتن فاز سوم کارآزمایی بالینی، شرکت نوواواکس با تولیدکنندگان مختلف وارد مذاکره می‌شود تا بتواند تولید انبوه این واکسن را در آینده انجام دهد. در این راستا، موسسه سرم‌سازی هند که به زعم استنلی ارک، مدیرعامل شرکت نوواواکس، بزرگترین شرکت واکسن‌سازی در حجم بالای جهان است، برای تولید انبوه این واکسن از سوی شرکت نوواواکس انتخاب شده است.

مدیرعامل نوواواکس در کنفرانس جهانی بهداشت کانتور گفت: این مشارکت بخشی از راهبرد نوواواکس برای تامین ظرفیت دو میلیارد دوز از NVX-CoV ۲۳۷۳ است که از سال آینده با توزیع آن به همه کشور‌های جهان انجام خواهد شد، کاری که به‌تن‌هایی از سوی نوواواکس قابل انجام نیست و باید از همکاری دیگر موسسه‌ها و شرکت‌ها استفاده شود.

وی گفت: موسسه سرم‌سازی هند به شبکه تولیدکنندگان NVX-CoV ۲۳۷۳ می‌پیوندد، شبکه‌ای که اکنون در اروپا، آمریکا و آسیا گسترش یافته و در حال آماده شدن برای سال آتی هستیم تا بتوانیم دو میلیارد دوز واکسن را تولید کنیم.»

در ماه جولای، این شرکت با سازمان توسعه و ساخت (CDMO)، فوجی فیلم و دیوسینت بیوتکنولوژیز برای تولید این واکسن قرارداد امضا کرده است. البته شرکت‌های دیگری نظیر اس‌کی‌بیوساینس کره‌جنوبی، بیوفاربری اسپانیا، تکدا در ژاپن و ای‌جی‌سی بیولوژیکس در آمریکا و پلی‌پپتید گروپ در سوئد و آمریکا از دیگر مجموعه‌های همکار نوواواکس در تولید واکسن ضدکرونا هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا ستاد نانو تجاری سازی شرکت نوواواکس میلیارد دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • ماجرای خطر یک کلاهبرداری بزرگ از قربانیان جنگ تحمیلی