Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب سه نفر از اعضای کمیسیون شوراها و دو نفر از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در دستور کار جلسه علنی امروز قرار داشت که طرح اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم و مراسم تحلیف ۱۰ نفر از نمایندگان جدیدالورود مجلس برگزار شد و این موضوع باعث انتقاد نمایندگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر طی تذکری شفاهی، گفت: مطلع شدیم که طرحی در یکی از کمیسیون ها در جریان است که بر اساس آن ترکیب پنج نفره مجلس برای عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها قرار است به هفت نفر تغییر کند.

وی تاکید کرد: حق نمایندگان ارائه طرح است اما طرح ها باید ابتدا اعلام وصول شوند و سپس در کمیسیون آیین‌نامه تصویب و بعد از آن تبدیل به قانون شوند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: این بدعت بزرگی در مجلس است که هنوز طرحی اعلام وصول نشده و به اداره قوانین نرفته اما در صحن مطرح می شود.

در ادامه جلسه، علی خضریان در این باره، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، زمانی که گزارش کمیسیونی در دستور کار مجلس قرار می گیرد، هیئت رئیسه نباید آن را از دستور کار خارج کند.

وی تاکید کرد: نشستن در جایگاه هیئت رئیسه مجلس که یک و نیم متر از صندلی نمایندگان بالاتر است، ارزش آن را ندارد که آزادگی خود را از دست دهیم و باید به قوانین توجه شود.

سید نظام‌الدین موسوی هم طی تذکری شفاهی، گفت: هیئت رئیسه سوگند خورده که آیین‌نامه را اجرا و رعایت کند و در هیچ جای آیین‌نامه ماده ای وجود ندارد که هیئت رئیسه بر اساس آن بتواند موضوعی را از دستور کار خارج کند.

وی تاکید کرد: وظیفه هیئت رئیسه آن است که به ترتیب دستورات را در مجلس برای بررسی قرار دهد و خارج کردن دستور کار انتخاب پنج نفر برای عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بدعتی است که اگر قرار باشد همین روال در مجلس ادامه یابد، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکرات، گفت: ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس وظایف و اختیارات هیئت رئیسه در تهیه و تنظیم برنامه هفتگی مجلس را مشخص کرده است و در ماده ۱۰۰ نیز آمده است که هیئت رئیسه باید به ترتیب اعلام وصول طرح ها و لوایح از کمیسیون ها، دستور هفتگی را تنظیم کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخاب پنج نفر برای عضویت در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها سومین دستور کار مجلس بوده که ما قبل از آن تحلیف تعدادی از همکاران را انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه امروز رئیس کمیسیون شوراها به رئیس مجلس اعلام کرد که طرحی برای اصلاح قانون انتخابات شوراها در کمیسیون در حال بررسی است که بر اساس آن تعداد و ترتیب اعضای ناظر از طرف مجلس تغییر می کند، گفت: رئیس کمیسیون شوراها از رئیس مجلس تقاضا کرد تا قدری تامل شود و رئیس مجلس هم به بنده گفت که فعلا وارد این دستورکار نمی شویم.

کد خبر 5033937 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون اصل 90 کمیسیون شوراها صحن مجلس مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس ایالات متحده امریکا هفته دفاع مقدس صحن مجلس محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی چهل سالگی دفاع مقدس برجام سعید خطیب زاده حسن روحانی اسحاق جهانگیری محمدجواد ظریف هیئت دولت هیئت رئیسه دستور کار رئیس مجلس آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

«وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیروهای مسلح به جهت پاسخ دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیازهای صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیروهای مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بُعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید کردند.

سردار «طلایی نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع هم در جریان این بازدید، با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار مؤثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع اظهار کرد: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش‌پایه و مرزشکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان «سپند» از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید «محسن فخری‌زاده» تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن، امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 6087963 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه