Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخانی گفت: در نیمه نخست سال جاری یک هزار و ۳۹۷ نفر از خدمات سیار اورژانس اجتماعی استان خراسان جنوبی بهره مند شدند.

«شهرام شیخانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: اجتماعات انسانی به ويژه در كلان شهرهای چند ميليونی به علت پيچيده تر شدن روابط اجتماعی دچار مشكلات اجتماعی فراوانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدای سال جاری تعداد یک هزار و 397 نفر از خدمات  سیار اورژانس اجتماعی استان بهره مند شدند، ادامه داد: تیم های خدمات سیار اورژانس اجتماعی به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر راه اندازی شده اند تا افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را به موقع شناسایی کند.

 

وی با اشاره به مراکز مداخله در بحران های فردی،خانوادگی و اجتماعی گفت: این مراکز به عنوان اصلی ترین مرکز حوزه آسیب های اجتماعی عمل می کنند و طی 6 ماهه اخیر یک هزار و 193 نفر در استان از خدمات مراکز مداخله در بحران استفاده کردند.

 

شیخانی با توجه به اینکه طی 6ماهه گذشته یک هزار و 338 کودک زیر 18سال از خدمات تلفنی اورژانس اجتماعی استان بهره مند شدند، افزود: طی این مدت 489 کودک زیر 18 سال از خدمات سیار اورژانس اجتماعی و 353 کودک زیر 18 سال از خدمات مراکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی استان استفاده کردند.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه 16 پایگاه خدمات اجتماعی در استان فعالیت دارند، ادامه داد: پایگاههای خدمات اجتماعی در استان با هدف توانمند سازی ساکنین سکونتگاههای غیر رسمی و مناطق آسیب خیز  در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق راه اندازی شده است که در این راستا اقدام به شناسایی،آگاه سازی و معرفی خدمات سازمان بهزیستی و مداخله در موارد ضروری در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی می کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: در خراسان جنوبی 10خودرو خدمات سیار اجتماعی داریم که به صورت سرپايی و در محل با وسيله نقليه متحرك در نقاط پرتراكم و مناطق آسيب زای شهر و روستاها با هدف شناسایی و جذب افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی فعالیت دارند.

 

شیخانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و 859 خدمات تلفنی به مردم استان ارائه شده است، افزود: خدمات تخصصی ارائه شده طی این مدت به گروه های هدف سازمان بهزیستی از قبیل کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده اند، کودکان خیابانی و کار، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا  آسیب دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد بوده است.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی در پایان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری اقدامات دیگری از جمله آگاه‌سازی خانواده ها و بهره مندی از خدمات روانی اجتماعی مراکز اورژانس اجتماعی در زمان بحران شیوع کرونا و قرنطینه خانگی، توزیع اقلام بهداشتی بین کودکان کار، آموزش ساکنین مناطق حاشیه نشین در خصوص بیماری کرونا و راه های پیشگیری از آن، تهیه و توزیع پمفلت های آموزشی، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی بین ساکنین مناطق حاشیه نشین را در دستور کار داشتیم.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: خدمات سیار اورژانس اجتماعی پایگاه خدمات اجتماعی خدمات سیار اورژانس اجتماعی اورژانس اجتماعی استان بهره مند شدند خراسان جنوبی یک هزار سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد

حیدری رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان این که ۴۸ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی در سطح استان توسط کارشناسان این اداره انجام شده است، گفت: ۲۵ هزار و ۶۵۴  فقره کارت معاینه فنی در مراکز مذکور ویژه وسایل نقلیه سنگین نیز صادر شده است.

او به دستگاه‌های توزین اشاره کرد و افزود: ۱۱ دستگاه باسکول‌های ثابت و سیار تعمیر و کالیبراسیون ۲۲ دستگاه نیز انجام شده، همچنین اعمال قانون اضافه تناژ ۳ هزار و  ۱۰۱ مورد با افزایش ۷۳ درصدی انجام شده است.

حیدری بیان کرد: تعداد پروانه عبور صادر شده نیز هزار و  ۵۲۴ فقره بوده که ۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • کودکان کار اتباع از تهران می‌روند
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان