Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان هوراند از اسکان ۱۵ خانوار ساکن روستای در معرض خطر رانش زمین در روستای کرکسر خبر داد و گفت: ساخت کانکس‌های اسکان اهالی روستای کرکسر تا ۲ روز آینده به اتمام می‌رسد. - اخبار استانها -

افشین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در هوراند ، با اشاره به جابه‌جایی روستای کرکسر شهرستان هوراند به دلیل رانش زمین اظهار داشت: از سال 84 موضوع رانش زمین در روستای کرکسر شهرستان هوراند مطرح بود و بنیاد مسکن با مطالعاتی که انجام داده بود؛ زمین جدیدی را برای احداث روستا پیشنهاد کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان هوراند بابیان این‌که جابه‌جایی روستای کرکسر به لحاظ پیشگیری از خطرات احتمالی رانش زمین؛ به دلیل عدم تأمین اعتبار بلاتکلیف مانده بود، افزود: البته ناتوانی مالی اهالی روستای کرکسر و مقاومت در برابر جابجایی روستا، در این امر بی‌تأثیر نبود.

وی ادامه داد: سال 94 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تسطیح زمین جدید روستای کرکسر به اهالی روستا جهت نقل مکان به محل جدید روستای کرکسر اخطار داده و تأکید بود که شرایط زمین روستا از نظر رانش «حاد» است، حتی یک‌بار تسهیلات تخصیص یافته بود و اهالی روستا از کمک مالی نیز برخوردار شده بودند.

دلایل رانش زمین در «منصورآباد»|وجود گسل در شمال شیراز / فعالیت‌های عمرانی رانش را تشدید کرد آخرین جزئیات از وضعیت رانش زمین در ساوه؛ 2 محور روستایی ساوه قطع شد رانش زمین در محور مواصلاتی بجنورد به شمال به روایت تصاویر

مرادی تصریح کرد: در طول یک‌سال گذشته خدمات زیربنایی روستای کرکسر آماده شده بود و از طرفی جاده دسترسی این روستا به صورت مناسب ایجاد شده و منبع تأمین آب نیز آماده است و گاز طبیعی هم با لوله‌کشی به نزدیکی روستا آمده و منتظر احداث واحدهای مسکونی است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان هوراند در واکنش به رانش زمین روستای کرکسر گفت: آن تصویری که در فضای مجازی به عنوان رانش زمین روستای کرکسر منتشر شده بود کاملاً کذب بود، ولی حقیقت این است که این روستا در معرض رانش زمین بود که در این راستا بلافاصله مدیریت بحران سریعاً جلسه‌ای ترتیب داد.

وی از ساخت و تجهیز 15 کانکس اسکان موقت برای اهالی روستای کرکسر شهرستان هوراند خبر داد و گفت: کانکس 12 متری با مصالح بنایی که قابلیت استفاده چندین ساله برای اهالی روستا دارد تا 2 روز آینده به اتمام می‌رسانیم.

مرادی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که با توجه به نزدیکی زمستان زودرس و شرایط محدود فعالیت عمرانی، آیا پیش‌بینی می‌کنید چه زمانی احداث واحدهای مسکونی روستای کرکسر به اتمام برسد؟ افزود: ابتدا باید اهالی را در کانکس‌های ایجاد شده اسکان دهیم تا از معرض خطر رانش زمین در امان باشند، سپس سریعاً مراحل ساخت واحدهای مسکونی را آغاز می‌کنیم؛ البته می‌دانم آب و هوا و برف‌گیر بودن منطقه شرایط کاری را از ما می‌گیرد ولی نهایت سعی‌مان را خواهیم کرد تا 4 ماه کاری واحدهای مسکونی را احداث کنیم.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان هوراند اضافه کرد: روستای کرکسر به لحاظ قرارگیری در منطقه‌ای کوهستانی، انتقال مصالح ساختمانی جهت احداث واحدهای مسکونی بسیار هزینه‌بر خواهد بود؛ به عنوان مثال یک کامیون ماسه را به روستای کرکسر منتقل کنیم در حدود 2 میلیون تومان هزینه برمی‌دارد البته افزایش قیمت سیمان و آجر که جای خود دارد.

وی با تأکید بر این‌که برای احداث هر واحد مسکونی در روستای کرکسر؛ 55 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و 25 میلیون تومان وام بلاعوض تخصیص می‌یابد، ابراز داشت: طی رایزنی‌ها و صحبت‌های انجام شده،برای هر واحد مسکونی در روستای کرکسر 160 کیسه سیمان اهداء خواهد شد که می‌تواند به اهالی محروم کمک بزرگی باشد.

مرادی از مقاوم‌سازی 2100 واحد مسکن روستایی معادل 37 درصد مساکن روستایی در شهرستان هوراند خبر داد، یادآور شد: در حدود 4000 واحد مسکن روستایی در شهرستان هوراند نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

انتهای پیام/125/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زندگی روستایی آذربایجان شرقی زندگی روستایی آذربایجان شرقی روستای کرکسر روستای کرکسر واحدهای مسکونی رانش زمین اهالی روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرماندار شهرستان فریدونشهردرجلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های بخش موگویی و مرکزی گفت: با تکمیل این طرح که با ۱۰۹ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.


محمدجواد صفا افزود: با اجرای این طرح اهالی ۲۴ روستا با بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ نفرجمعیت ازنعمت آّب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند خواهند شد.


وی با اشاره به وضعیت نامناسب راه ارتباطی بسیاری ازروستا‌های بخش موگویی شهرستان فریدونشهر گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آسفالت راه دسترسی روستا‌های این بخش از روستای مصیر تا دورک تصویب شده که با تامین اعتبار لازم و مساعد شدن شرایط جوی این طرح شروع می‌شود.


حسین محمد صالحی نماینده مردم شهرستان‌های فریدن؛ فریدونشهر؛ بویین میاندشت و چادگان درمجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: افزایش سطح رفاه و معیشت مردم و کاهش تورم با رشد تولید ارتباط مستقیمی دارد که برهمین اساس هرچه تولید در کشور افزایش یابد سطح کیفیت مردم نیز بهتر خواهد شد.


حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی امام جمعه فریدونشهر نیز گفت: در ۲۰ سال گذشته درنامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد و تولید محور اصلی نامگذاری‌ها بوده که نشان دهنده وجود ضعف در این عرصه‌ها هستیم ودشمنان انقلاب اسلامی نیز برای ضربه زدن به کشورمان به تحریم‌های اقتصادی روی آورده اند.

 

دیگر خبرها

  • مشکل آب روستای شعیب نبی شوشتر از زبان اهالی
  • تشکیل قرار گاه استانی نهضت ملی مسکن روستایی در جغتای
  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • قطعی آب ۵ روستای لرستان کمتر از ۲۴ ساعت حل شد
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از پروژه‌های عمرانی مرند
  • (ویدئو) بارش شدید برف در ورزقان استان آذربایجان شرقی
  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • پیشرفت ۴۵ درصدی طرح آبرسانی به ۲۴ روستای شهرستان فریدونشهر
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • رانش زمین در سردشت یک نفر را مصدوم کرد