Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، به همت مسئولان آموزش و پرورش و شبکه آموزش، تدریس مجازی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، آغاز شد.

این کار با هدف جبران آسیب وارد شده به وضعیت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان انجام می‌شود.

فیلم آموزش دروس مختلف، هر روز در قسمت «پیشخوان» گروه فیلم و صوت منتشر می‌شود و شما می‌توانید در تمام روزهای هفته با مراجعه به این بخش، از فیلم‌های مدرسه تلویزیونی بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه، فیلم آموزش کلاس بازی و ریاضی پایه اول ابتدایی را که در تاریخ ششم مهر از شبکه آموزش پخش شده است، مشاهده می‌کنید.

بیشتر بخوانید

دانلود فیلم کلاس فارسی و نگارش پایه اول ابتدایی مورخ پنجم مهر   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا مدرسه تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالعه‌ای نگران‌کننده: استفاده از ChatGPT با افت تحصیلی در ارتباط است

ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT نقش مهمی در زندگی روزمره‌ی بسیاری از افراد ایفا می‌کنند؛ اما تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد که استفاده‌ی بیش‌ازحد از این ابزارها می‌تواند تأثیرات منفی بر عملکرد تحصیلی و حافظه داشته باشد.

به گزارش زومیت، بر اساس مطالعه‌ای که در مجله‌ی بین‌المللی فناوری آموزشی از ارزیابی‌ صدها دانشجوی مقطع کارشناسی تا داوطلبان دکترا منتشر شده است، دانشجویانی که تحت فشار زمانی و آموزش سنگین قرار دارند، بیشتر سمت استفاده از ChatGPT می‌روند.

داده‌های این تحقیق نشان می‌دهند دانشجویانی که به هوش مصنوعی متکی هستند، بیشتر وقت خود را تلف می‌کنند، حافظه‌ی ضعیف‌تری دارند و معدل تحصیلی‌شان به‌مرور کاهش می‌یابد.

ChatGPT صرف‌نظر از کیفیت پاسخ‌هایش، فرایند تحصیل را بیش‌از‌حد آسان می‌کند. به گفته‌ی محققان، از آنجا که ChatGPT می‌تواند به سرعت به هر سؤالی پاسخ دهد، دانشجویانی که بیش‌ازحد از این ابزار استفاده می‌کنند ممکن است تلاش‌های شناختی خود را برای انجام وظایف آموزشی کاهش دهند و این امر به کاهش حافظه‌ی این گروه از دانشجوها منجر می‌شود.

مطالعه همچنین بیان می‌کند که رابطه‌ی بین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و تأثیرات منفی آن شاید دوطرفه باشد؛ یعنی دانشجو ممکن است به‌دلیل داشتن نمرات پایین به استفاده از ChatGPT روی آورده باشد.

این تحقیق بر اهمیت آگاهی از نقش ابزارها و نرم افزارهای هوش مصنوعی در آموزش تأکید دارد و نشان می‌دهد که باید در استفاده از این ابزارها در محیط‌های آموزشی دقت کرد.

با توجه به یافته‌های مطالعه‌ی جدید، مهم است که از نقش ChatGPT در آموزش آگاه باشیم و استفاده از آن را در چارچوب‌های مناسب قرار دهیم تا از تأثیرات منفی آن بر تحصیل جلوگیری کنیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم/ مهمترین تغییر آزمون امسال
  • مرسدس جی کلاس ۲۰۲۵ رونمایی شد؛ هیولای آفرود با موتور پرقدرت (+عکس)
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • مطالعه‌ای نگران‌کننده: استفاده از ChatGPT با افت تحصیلی در ارتباط است
  • ازدواج و تحصیل اولویت امسال کمیته امداد کشور
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه
  • اسکان بیش از ۱۱ هزار و ۵۲۵ مهمان نوروزی در مدارس کرمانشاه
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود