Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌‌ها -رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: کرو‌‌نای خانوادگی و فامیلی، چهره جدید شیوع کر‌ونا در ایلام است. - اخبار استانها -

محمد کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: بررسی آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام همچنان روند رو به رشد دارد و سبب ثبات شرایط قرمز در این استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بیشترین مبتلایان بستری‌شده در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام، خانوادگی و فامیلی هستند و مشاهده می‌شود بسیاری از خانواده‌ها، تمام اعضای خانواده و در سنین مختلف گرفتار دام کرونا شده‌اند.

کریمیان با عنوان اینکه "چهره جدید کرونا، کرو‌‌نای خانوادگی و فامیلی است" گفت: بی‌خیالی مردم، حضور در گعد‌ه‌های خانوادگی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین عدم استفاده از ماسک ریشه اصلی ابتلای خانوادگی و فامیلی به کرونا در استان ایلام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به خطرات پیش رو در ابتلای شهروندان به کرونا گفت: انتظار حضور سهمگین‌تر کرونا در استان متصور است و تنها راه مقابله تغییر رفتار مردم است.

افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در نیشابور / احتمال تعطیلی مدارسرئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین: در استان کمبود کیت تشخیص کرونا نداریممحدودیت‌های کرونایی به آران و بیدگل بازگشت

وی تغییر رفتار مردم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: ابتلا به کرونا و شرایط قرمز تمام استان را شامل شده است و این گستردگی در ابتلا نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های قاطع و بدون اغماض است.

کریمیان اعمال محدودیت‌های مقطعی را چاره‌ساز در پیشگیری ندانست و گفت: مسافرت‌ها، تجمعات و مراسمات در هر مکان و زمان بسترساز افزایش ابتلا به کرونا و تسریع‌کننده شدت عمل این ویروس خبیثه برای ورود به موج سوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، کاهش آمار استفاده‌کنندگان از ماسک در استان را نگران‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به استفاده از ماسک ولو به تعداد اندک در افزایش ابتلا به کرونا نقش بسیار پررنگی دارد.

وی به شهروندان ایلامی توصیه کرد و گفت: تنها شرط پیش رو برای شهروندان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است؛ بنابراین فعلاً راهی جزء این اقدام نداریم و باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی جان خود را در برابر این ویروس ایمن کنیم.

انتهای پیام/180/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی استان پروتکل های بهداشتی خانوادگی و فامیلی استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در آیین جشن تکلیف فرزندان خانواده‌های مددجوی کمیته امداد شهرستان ایلام، با عنوان اینکه برنامه‌های فرهنگی یکی از زمینه‌های توانمندسازی خانواده‌های مددجویی است، بیان کرد: کمیته امداد هر ساله در زمینه‌های فرهنگی برنامه‌های گوناگونی را تدارک می‌بیند و در راستای توسعه و تقویت برنامه‌های فرهنگی با دستگاه‌های گوناگون فرهنگی در استان همکاری می‌کند.

وی همچنین گفت: کمک به تحصیل و ارتقای بنیه علمی و آموزشی خانواده، ارائه مشاوره‌های تحصیلی و اجتماعی به خانواده‌ها، برگزاری اردو‌های داخل و خارج استان، ارائه آموزش‌های مهارتی و تحصیلی، پرداخت شهریه‌های تحصیلی و راه اندازی کانون‌های آموزشی در نقاط گوناگون استان از جمله برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

رضایتی رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این مراسم گفت: اگرچه که دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تربیت کودکان نقش و وظیفه مهمی دارند، اما خانواده‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند و توجه کمیته امداد به نهاد خانواده از طریق تدارک برنامه‌های فرهنگی شایسته تقدیر است.

حجت‌الاسلام هاشمی نماینده آستان رضوی هم عنوان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های آستان قدس رضوی توسعه خدمات این مجموعه فرهنگی در سراسر کشور است که در این زمینه‌ها قطعا مددجویان کمیته امداد در اولویت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • آمار شهدای غزه به ۳۳۹۷۰ نفر افزایش یافت
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • حکم مرگ برای مادر و ۲ فرزندش در محکمه خانوادگی
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد