Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، مسعود کمبرانی روز یکشنبه در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ، فضاهای مکان‌یابی شده توسط واحد اردبیل برای راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته را مناسب ارزیابی کرد و افزود: تجهیزات تخصصی این واحد صنعتی در پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران در حال ساخت است و با تامین فضای فیزیکی مناسب و استاندارد به اردبیل منتقل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: با راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته حفاری علاوه بر بهره‌مندی از ظرفیت این محصول و جلوگیری از دور ریز آن می‌توان با تحقیقات و دانش فنی این پژوهشکده، صنایع تبدیلی و فرآورده‌های دیگری را نیز تولید و این امر را توسعه بخشید.

او تصریح کرد: انجام تحقیقات کاربردی و موردنیاز کشور از وظایف جهاد دانشگاهی می‌باشد که این امر مهم جهاد دانشگاهی را از سایر مراکز تحقیقاتی متمایز کرده است. 

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز گفت: این نهاد با هم‌افزایی و بهره‌مندی از دانش علمی و فنی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران و مساعدت مسوولان استان، پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته حفاری به زودی راه‌اندازی می‌کند.

مهران اوچی اردبیلی افزود: این طرح یکی از طرح‌های کلان ملی و فناورانه جهاد دانشگاهی و استان است که با نظارت فنی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران فعالیت خواهد کرد.

وی از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال از استان برای ایجاد زیرساخت لازم برای راه‌اندازی این خط تولید خبر داد و گفت: نشاسته حفاری یک محصول استراتژیک موردنیاز کشور و ۱۰۰ درصد وارداتی است که راه‌اندازی این واحد می‌تواند نیاز کشور به این محصول  را در صنعت نفت تامین و به اقتصاد کشور و استان کمک ‌کند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی پایلوت نیمه‌صنعتی تولید نشاسته صنعتی ارزش افزوده‌ بالا و اشتغال‌زایی برای ۵۴ نفر را در فاز اول به دنبال خواهد داشت، اظهارداشت: در استان اردبیل ۷۵۰ هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود که ۲۵۰ هزار تن آن درجه سه و چهار محسوب می‌شود که می‌توان از آن برای تولید نشاسته حفاری نفت استفاده کرد.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی وزارت صنعت معدن و تجارت پلیمر اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی وزارت صنعت معدن و تجارت پلیمر اردبیل سازمان جهاد دانشگاهی وزارت صنعت معدن و تجارت پلیمر اردبیل اخبار کنکور پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته جهاد دانشگاهی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: کارآفرینان و صنعتگران به عنوان جهادگران اقتصادی، نقش بسیار مهمی در خودکفایی و افزایش صادرات کشور دارند که باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌های ممکن برای حمایت از آنان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، هاشم علایی در نشست روز ملی کارآفرینی، اظهار کرد: کارآفرینان همواره در حال ابداع و نوآوری هستند و در تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌های سازمانی بهتر عمل می‌کنند و با استفاده از خلاقیت خود، از هر فرصتی برای کارآفرینی استفاده می‌کنند و یک کالا را با ارزش افزوده بیشتری در خدمت مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

وی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی را از ضروریات حال حاضر جامعه امروزی برشمرد و افزود: حمایت از کارآفرینی موجب گردآوری پس‌اندازهای عمومی بی‌هدف و سرگردان جامعه می‌شود که نتیجه آن منجر به ایجاد اشتغال وسیع و افزایش ثروت در جامعه خواهد شد.

علایی حمایت از کارآفرینان را از جمله برنامه‌های این شرکت برشمرد و اظهار داشت: برگزاری تورهای صنعتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، عارضه‌یابی موانع تولید، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، آموزش شاغلین از جمله برنامه‌های این شرکت برای حمایت از کارآفرینان و واحدهای تولیدی بوده است که امیدواریم با تداوم این نوع حمایت‌ها، در جهت افزایش تولید و اشتغال استان حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در ادامه داد: مطمئناً در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده است تلاش خواهیم کرد با عمل به شعار سال و با همراهی واحدهای تولیدی، الگوهای حمایتی مختلفی را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم تا زمینه‌های حضور کارآفرینان در عرصه تولید فراهم شود.

کد خبر 746919

دیگر خبرها

  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود