Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@01:08:00 GMT

کشف 4 تن نیترات آمونیوم در کابل

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۵۹۵۰

کشف 4 تن نیترات آمونیوم در کابل

وزارت کشور افغانستان از کشف چهار تن مواد منفجره از نوع نیترات آمونیوم در پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که نیروهای پلیس این کشور موفق شدند چهار تن مواد منفجره را که در یک خودرو در منطقه نهم شهر کابل جاسازی‌شده بود، کشف کنند.

وزارت کشور افغانستان امروز یکشنبه در این اطلاعیه افزود که این مواد منفجره در یک خودرو مزدا جاسازی‌شده بود که طی عملیاتی هدفمند شناسایی شد و به دست پلیس افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطلاعیه آمده است: مواد منفجره به‌دست‌آمده از نوع نیترات آمونیوم است و تروریست‌ها از آن در ساخت مین‌های دست‌ساز و کنار جاده‌ای استفاده می‌کنند.

از استان قندوز در شمال افغانستان نیز گزارش‌شده است که نیروهای دولتی شب گذشته در یک عملیات علیه طالبان، چهار روستای شهرستان «علی‌آباد» را از کنترل طالبان خارج و به‌صورت کامل پاک‌سازی کرده‌اند.

منابع خبری افغانستان نوشتند که در این عملیات هشت جنگجوی طالبان کشته و ۱۲ تن دیگر از آن‌ها زخمی شدند. درباره تلفات نیروهای دولتی در این عملیات اشاره‌ای نشده است.

انتهای پیام/4106/

منبع: آنا

کلیدواژه: طالبان کابل نیترات آمونیوم مواد منفجره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان

 جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت صادرات زعفران افغانستان طی سال ۱۴۰۲ حدود ۶۷ تُن با ارزش ۴۹ میلیون دلار می‌باشد.

به گفته او، بیشترین صادرات زعفران افغانستان به کشورهای هندوستان، عربستان سعودی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان، آمریکا اندونزی، ترکیه و انگلستان صورت گرفته است‌.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان‌ افزود زعفران افغانستان دارای کیفیت عالی و در جهان مقام نخست را دارد.

از زمانی که کشت زعفران به عنوان جایگزین کوکنار از سوی نهادهای کمک‌کننده مطرح شد و کارزارهایی برای رشد تولید آن راه‌اندازی شد.

در افغانستان در سال‌های گذشته ولایت‌های هرات در غرب، بلخ، فاریاب و سرپل در شمال، قندهار و ارزگان در جنوب و دایکندی در مرکز افغانستان به ترتیب بیش‌ترین میزان تولید زعفران را داشته‌اند.

گفتنی است حدود ۹۰ درصد مجموع زعفران در افغانستان در ولایت هرات، تولید می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ حکومت پیشین واردات زعفران و پیاز را با هدف حفظ جایگاه جهانی، پایداری کیفیت، ارزش‌افزایی و گسترش تولید زعفران افغانستان ممنوع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفر گروه پزشکی ترکیه به کابل
  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!