Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@02:31:58 GMT

برخی مدارس اخطار تعطیلی گرفتند

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۳۶۰۰۴

سخنگوی وزارت‌بهداشت با اشاره به بازدید مسئولان وزارتخانه از مدارس گفت: برخی مدارس که شیوه نامه‌ها را خوب رعایت نکردند، اخطار تعطیلی گرفتند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خانم دکتر سیما سادات لاری در مصاحبه با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو افزود: روند شیوع کووید۱۹ افزایشی است و هم اکنون ۱۵۸ شهرستان در وضع قرمز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: آمار بستری در بسیاری استان‌ها افزایش چشمگیر داشته و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، اجرای شیوه نامه‌ها و وضع ضمانت اجرایی آن را خواستار شده است و حوزه قانونی باید به این مسئله ورود کند.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، با ابراز نگرانی از اینکه مجازات‌های قانونی برای خاطیان در قضیه شیوه نامه‌ها پیگیری نمی‌شود، لزوم حمایت سایر دستگاه‌ها را متذکر شد و افزود: فرودگاه‌ها فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و از طرفی مسافران ساعات بسیاری در هواپیما کنار هم می‌نشینند و بازرسی‌های بدنی و لوازم مردم مانند گذشته صورت می‌گیرد.
خانم دکتر لاری در عین حال بانک‌ها را جزو بهترین رعایت کنندگان شیوه نامه‌ها دانست و گفت: ما بار‌ها دورکاری را مطالبه کرده‌ایم. حتی در تهران ممنوعیت کاری در برخی قسمت‌ها اعم از مراکز تفریحی و باشگاه‌ها باید صورت گیرد، ولی این اتفاق نیفتاده است.
وی ادامه داد: زمانی که محدودیت‌ها بیشتر بود، بیماری هم محدود بود و ابزار‌هایی در راستای قانون تعریف شده است؛ به طور مثال اگر کارمندی آزمایش مثبت داشت، نباید در مکان کاری حاضر شود و نیز برای برخی مدیران مجازات‌هایی در نظر گرفته‌اند و برخی مراکز پلمب می‌شوند.
سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین از نبود نظارت بر اصناف گلایه کرد و گفت: بیکاری نیز معضل دیگر است و به همین علت مشاغل باز هستند و باید شیوه نامه‌ها رعایت شود.
خانم دکتر لاری گفت: خدای ناکرده اگر آمار بسیار بالاتر رود، کار هم دیگر مفهومی نخواهد داشت.
وی با اعلام اینکه هفته گذشته روند کاهشی اجرای شیوه نامه‌ها را نداشتیم، ادامه داد: ۱۱۶ شیوه نامه برای بازگشایی‌ها در نظر گرفته ایم، ولی از نظر ما هر چه ارتباطات محدودتر و فاصله‌گذاری بیشتر باشد، شیوع بیماری کمتر است، ولی در شرایط اضطرار برای بازگشایی باید شیوه نامه‌ها به دقت رعایت شود.
خانم دکتر لاری، گندزدایی و تهویه هوا و فاصله گذاری را از جمله اهم محور‌های شیوه نامه عنوان کرد و از بازدید مسئولان وزارتخانه از مدارس سخن گفت و افزود: میزان اجرای شیوه نامه‌ها ۸۰ درصد، ولی تهویه هوا ۷۰ درصد بود و نیز برخی مدارس که شیوه نامه‌ها را به خوبی رعایت نکردند، اخطار تعطیلی گرفتند.
وی همچنین به احتمال شیوع آنفلوآنزا در ماه‌های آینده سخن گفت و در عین حال متذکر شد: کشور‌های نیمکره جنوبی که زودتر از ما ورود به پاییز را تجربه کردند، ۹۰ درصد آنفلوآنزا کمتر شده بود از این رو پیش بینی می‌کنیم با توجه به رعایت بیشتر بهداشت فردی این بیماری ویروسی امسال کاهش یابد.
خانم دکتر لاری خطاب به مردم توصیه کرد که با مشاهده کوچک‌ترین آثار بیماری، خود را ۱۴ روز در منزل قرنطینه کنند و در خصوص واکسن نیز تأکید کرد در صورت ساخته شدن واکسن، زودتر از ۶ ماه به دست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نخواهد رسید. برچسب ها: سخنگوی وزارت بهداشت ، دکتر لاری ، بازدید از مدارس ، رعایت شیوه نامه بهداشتی ، شیوع کرونا ، اخطار تعطیلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگوی وزارت بهداشت دکتر لاری بازدید از مدارس رعایت شیوه نامه بهداشتی شیوع کرونا اخطار تعطیلی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سخنگوی وزارت بهداشت اخطار تعطیلی شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد

مدارس استان یزد به غیر از شهرستان های ابرکوه، مروست، خاتم و بافق غیرحضوری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در پی بارش‌های رگباری و سیل آسا در استان یزد که منجر به آب گرفتگی معابر شهر یزد، منازل و جاری شدن سیل در برخی نقاط استان شده است مدارس استان بعضاً تعطیل و تعدادی غیرحضوری شد.

محمدعلی ملک زاده، مدیریت بحران استان یزد اظهار کرد: تاکنون فقط مدارس شهر یزد در تمامی مقاطع تحصیلی فردا (چهارشنبه) غیرحضوری اعلام شده است.

مهران فاطمی، استاندار یزد اما در لایو ستاد مدیریت بحران اظهار کرد: مدارس استان یزد به غیر از مدارس مناطق ابرکوه، مروست، خاتم و بافق غیرحضوری شد.

کد خبر 747364

دیگر خبرها

  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • تعطیلی و غیرحضوری شدن مدارس در استان یزد
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • چه خبر از آیین نامه فروش اینترنتی دارو؟
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • مصرف نمک و شکر در ایران چهار برابر استاندارد جهانی