Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فواد حسین وزیر امور خارجه عراق که به تهران سفر کرده است؛ پیش از ظهر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و با وی پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به ظرفیت ثبات‌ساز کشور‌های منطقه که در سایه گفت: وگو و همکاری‌های منطقه‌ای و بدون دخالت نیرو‌های فرامنطقه‌ای قابل فعال‌سازی است، بر ضرورت همکاری‌های دسته‌جمعی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به طرح رژیم صهیونیستی که از طریق عادی‌سازی روابط با برخی کشور‌های منطقه و با فشار آمریکا در حال جریان است و هدفی جز تسلط کامل بر منطقه ندارد، تصریح کرد: این روند که خیانتی بزرگ و نقض آشکار حقوق مردم فلسطین به شمار می‌رود؛ علاوه بر گسترش ناامنی و ایجاد اختلاف میان کشور‌های منطقه، موجودیت کشور‌های سازش کننده را نیز با خطر جدی مواجه خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه توافقات دو جانبه میان تهران و بغداد دارای اهمیت راهبردی است؛ گفت: با تسریع در اجرای کامل این توافقات ضمن ارتقای بیش از پیش سطح روابط دو کشور، الگوی موفقی از همکاری‌های همه جانبه را می‌توان ارائه کرد.

شمخانی؛ ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را از مصادیق بارز تروریسم دولتی دانست و تاکید کرد کمترین مجازات عاملان این جنایت بزرگ خروج فوری از منطقه به ویژه کشوری است که این جنایت در آن صورت گرفته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: پیگیری جدی این ترور ناجوانمردانه از طریق مجامع بین المللی حداقل اقدامی است که انجام آن از سوی دولت عراق مورد انتظار است.

در این دیدار فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز با اعلام عزم کشورش در توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد، دولت و ملت عراق هیچگاه حمایت‌ها و جانفشانی مردم ایران به ویژه جوانان غیور ایرانی را در دفع شر تروریسم تکفیری از عراق فراموش نخواهند کرد.

وی با بیان این که ایران و عراق دو کشور همسایه، دوست و برادر با مرز‌های طولانی و اشتراکات فراوان هستند، گفت: صدام با جنگ ۸ ساله نتوانست بین دو ملت جدایی ایجاد کند و این دلیل خوبی است که هیچ طرف خارجی نیز نخواهد توانست بر روابط خوب دو کشور تاثیر منفی بگذارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شمخانی رژیم صهیونیستی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۶۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن

به گزارش قدس آنلاین، یون سوک یئول رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در تماسی تلفنی با فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن بر گسترش روابط، همکاری‌های ۲ جانبه و سه جانبه با آمریکا در بحبوحه تشدید تنش‌ها در اطراف شبه جزیره کره و در منطقه اقیانوس «هند- آرام» تاکید کرد.

این گفت‌وگو بعد از آن انجام می‌شود که فومیو کیشیدا به تازگی با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده است.

نخست‌وزیر ژاپن در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های ۲جانبه و پرداختن به موضوعات مختلف بین‌المللی از راه تقویت همکاری‌های سه‌جانبه با واشنگتن تاکید کرد.

سران ۲ کشور همچنین توافق کردند که همکاری نزدیک خود در رابطه با مسائل کره‌شمالی توسعه دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • نتانیاهو : موجودیت اسراییل در خطر است
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه